| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sprunget en sikring på min ene revox højtaler - men da jeg kontrollerede viste det sig at sikringerne ikke sad ens i højre og i venstre højtaler der er plads til en hvo der står Fuse 2,5 AF og en der står Fuse 500mAT - fjerner man sikringen i det den holder der står Fuse 2,5 AF så er der ingen lyd overhovedet - fjerne man sikringen i Fuse 500mAT er det kun diskanten der slukkes for. I den Højtataler hvor sikringen ikke sprang sad der i Fuse 2,5 AF en sikring der var mærket med en Blå, en rød,en grøn og en rød ring på glasset og på metallet står der T2,5A 250V og i Fuse 500mAT sad der en sikring uden ringe på glasset med følgende tekst på metallet T inde i en ring efterfulgt af af 2,5A/250V. I den højtalere hvor sikringen sprang sad der i Fuse 2,5AF en sikring uden farvede ringe på glasset og med teksten JP (i en firkant) S (i en cirkel) efterfulgt af F2A/250V - det var denne sikring der sprang! og i Fuse 500mAT sad en sikring mærket med en Blå, en rød,en grøn og en rød ring på glasset og på metallet står der T2,5A 250V (altså ligesom den der sad i Fuse 2,5 AF i den anden højtaler) Jeg kender ikke betegnelserne for sikringer, men jeg står med det problem af de er byttet om og at to af dem som burde være ens ikke er det. Hvad skal der stå på den sikring som skal i Fuse 2,5AF og hvad skal der står i den der skal i Fuse 500mAT - På forhånd tak fra en der ikke ønsker at brænde sine nyeligt erhvervede revox bx 4100 af og PS: hvor kan man købe sådanne sikringer - kun i elektronikbutikker ??   
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|