Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HDMI signal til flere rum? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Da jeg har 3 fladskærme med hdmi tilslutning i huset,vil jeg gerne have det samme gode signal på alle 3 skærme,der ville blive  kabeltræk på ca 3 mtr,10 mtr og ca 12 mtr til skærmene.

Signalet vil komme fra en digital sattelitreceiver,vil dette kunne lade sig gøre med disse produkter,og i en kvalitet der vil svare til prisen,med andre ord,vil det kunne svare sig kontra den uhf-modulator der bruges nu,evt andre muligheder?

Vil gerne høre om jeres erfaringer på dette område.

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3936

Supra High-end HDMI Kabel, 4 meter

Supra High-end HDMI Kabel, 10 meter

Supra High-end HDMI Kabel, 12 meter

Til top Vis Lars K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars K.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Gefen splittere i butikken til at fordele diverse HDMI og DVI kilder ud til tv'ene, og jeg kan kun anbefale dem. Det kan imidlertid give problemer at fordele et HDMI signal til forskellige skærme, pga. EDID. EDID er et signal der bl.a. skal fortælle afspilleren hvilke opløsninger skærmen understøtter, men det er ikke altid lige godt implementeret, og kan drille når man skifter kilde. Hvis det er det samme apparat du har på hele tiden tror jeg ikke du får problemer, det kan være at du skal sætte det til med kun ét tv tændt første gang du tilslutter det, men så snart der er hul igennem plejer det at være stabilt.

Gefen har faktisk lavet en lille genialitet, der løser ovennævnte problem, men indtil videre desværre kun som DVI, og så mangler du lyden.

Billedkvaliteten vil være _markant_ bedre end en RF-løsning. De trådløse RF sender/modtagere er ubetinget den ringeste måde du kan overføre et video-signal på.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 November 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det skulle virke uden problemer med den der box.

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Lars K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg bruger Gefen splittere i butikken til at fordele diverse HDMI og DVI kilder ud til tv'ene, og jeg kan kun anbefale dem. Det kan imidlertid give problemer at fordele et HDMI signal til forskellige skærme, pga. EDID. EDID er et signal der bl.a. skal fortælle afspilleren hvilke opløsninger skærmen understøtter, men det er ikke altid lige godt implementeret, og kan drille når man skifter kilde. Hvis det er det samme apparat du har på hele tiden tror jeg ikke du får problemer, det kan være at du skal sætte det til med kun ét tv tændt første gang du tilslutter det, men så snart der er hul igennem plejer det at være stabilt.

Gefen har faktisk lavet en lille genialitet, der løser ovennævnte problem, men indtil videre desværre kun som DVI, og så mangler du lyden.

Billedkvaliteten vil være _markant_ bedre end en RF-løsning. De trådløse RF sender/modtagere er ubetinget den ringeste måde du kan overføre et video-signal på.

Det vil være den samme kilde som kommer med signalet,nemlig min sat-receiver og på nuværende tidspunkt er signalet overført via den indbyggede uhf-modulator i sat-receiveren,men vil det stadig være markant bedre selvom overførelsen nu sker via et 7mm coaxkabel/antennekabel?

Lars K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Lars K. skrev:

Da jeg har 3 fladskærme med hdmi tilslutning i huset,vil jeg gerne have det samme gode signal på alle 3 skærme,der ville blive  kabeltræk på ca 3 mtr,10 mtr og ca 12 mtr til skærmene.

Signalet vil komme fra en digital sattelitreceiver,vil dette kunne lade sig gøre med disse produkter,og i en kvalitet der vil svare til prisen,med andre ord,vil det kunne svare sig kontra den uhf-modulator der bruges nu,evt andre muligheder?

Vil gerne høre om jeres erfaringer på dette område.

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3936

Supra High-end HDMI Kabel, 4 meter

Supra High-end HDMI Kabel, 10 meter

Supra High-end HDMI Kabel, 12 meter

Og nå ja,skærmene er Pioneer 507xd og 2 stk Samsung 32"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes