Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: B&W DS6 vs. DS7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 December 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har erfaringer med B&Ws surroundhøjtalere og som ved hvad man får mere ved en DS7 ifht. en DS6 (serie 3). DS7'eren er jo dobbelt så dyr som DS6'eren??

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Ud fra specs har den lidt bedre basextension.

Jeg har et sæt DS6 S3, og de er udemærkede, så længe man ikke forventer dyb bas ud af dem. DS7'erne er nok bedre, men for mig var det ikke 100% mere værd.

Tag ud og lyt til dem. Dog skal det lige siges i Århus har de hverken DS6 eller DS7 stående, så man kan ikke høre dem.

L.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja for jeg har også været i HifiKlubben her i Århus for at høre om dem og der så jeg godt at de ikke havde nogen opstilling af de to surroundsæt. De må jo ikke sælge så mange af dem, når nu de vælger ikke at vise dem frem. Jeg synes også generelt at man ikke kan finde ret meget information om DS7'eren i forhold til DS6'eren, hvis man søger på nettet, de må ikke være så populære...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

jeg tror måske det er fordi de fleste der kører med surround ikke bruger dipole højttalere (læs: ved ikke hvad det er) og derfor vælger nogen der er bedre til musik. Jeg har da selv overvejet det, men jeg kom frem til at det nok ikke var det værd...

lestat: bruger du trigger kabler mellem dine ds6'ere og forstærkeren? hvis ja, hvordan fungere det?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ikke pga. dipolen at jeg er interesseret i dem, da jeg har engang haft nogen af de første versioner af DS6 og det var en meget tam surround lyd jeg fik ud af dem. Jeg er primært interesseret i dem pga. af at de ikke fylder så meget fysisk og at man så idag kan slå dipolen fra. Én af forcerne ved fx. DTS el. DD er netop at det er en mere retningsbestemt lyd og så synes jeg det falder lidt til jorden når dipolen så gør lyden mere difus.
Men hvis jeg køber et par så vil jeg selvfølgelig prøve det igen, for det er nogen år siden jeg har prøvet det sidst.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

brasch: Trigger? Jeg troede jeg vidste hvad det var, men det siger mig intet i denne sammenhæng, så svaret må blive nej. :)

Mlarsen: Nej, men man kan jo slå dipol til og fra som det passer en, både på DS6 og DS7. Personligt har jeg dem i dipol mode lige nu fordi placeringen ikke er helt korrekt ifølge Dobly og DTS standarden, så jeg kompenserer på den måde.

Den primære grund til at vælge DS modellerne er at de er mere diskrete i placeringen end andre højttalere. Selvom de ikke just er små (jeg var overrasket over størrelsen da jeg fik dem), så er der mange der i mit setup om ikke overser dem, så ihvertfald ikke rigtigt bemærker at der sidder et par højttalere før jeg påpeger det.

Men hvis man har plads til et par normalt udformet højttalere, så kan man da spare lidt og købe dem, for man betaler jo lidt ekstra for formfaktoren.

L.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Mht. trigger, så skulle der være mulighed for at vha. den rigtige receiver så kan højtalerne selv slå over i dipol og tilbage igen. Så når man skal høre musik i surround så slår den over i alm. mode og hvis man skal se film så tilbage i dipol.

Det ser meget fedt ud med den hvide DS6'er i dit setup, men det jeg er lidt i tvivl om er, om jeg går ned i lydkvalitet hvis jeg fjerner mine nuværende matrix B&W 805'ere og så sætter enten nogle DS6 el. DS7'ere op??

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hvis Matrix 805'erne overhovedet er i klasse med de nye 805'ere, så går du HELT sikkert ned i lydkvalitet, 805'erne er jo pragtfulde højttalere. DS6'erne eller DS7'erne er gode højttalere til et surround setup, men de ER altså et kompromis mellem hvor meget man har plads til og hvad der kan lade sig gøre i den formfaktor.

L.

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Nu er de nye 805'ere jo sikkert forbedret en del siden de kom med de gamle 805'ere, men ja det er en god højtaler. Kører selv med nogle matrix 803'ere som fronter og det er jo samme mellemtone der sidder i 805'erne.

Spørgsmålet er jo så bare hvor meget dårligere DS7'erne er i forhold til matrix 805'erne og så hvor meget bedre DS7'erne er end DS6'erne for de må jo være bedre, men 10.000 kr. for et sæt baghøjtalere er mange penge

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 December 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

jeg kunne næsten ikke forestille mig andet end at de gamle 805'ere er langt bedre end begge baghøjttalerne, men forskellen på de to? Min umiddelbare tanke er vel at det er som forskellen på 602 og 705, men jeg er ikke sikker.

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale DS7'er over DS6'erne....lyden er fyldigere, mere sammenhængende samt mere kontant...om det så er prisen værd er nu engang en smagsag

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

hvad med et par tripole fra M&K?
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes