| Forfatter |
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haløjsa Jeg ska ha fået mig nogen nye hovedtelefoner da de gamle er afgået ved døden. Jeg skal bruge det til min daglige cykeltur frem og tilbage fra studiet i københavn og på løbeture og lign. Så var det jo at jeg så så Hifi4all's nyhedsartikel omkring Fatmans Fatphones:  Som jeg personligt synes så interessante ud, især til den lave pris på 300,- Men vanen tror vil jeg jo lige køre den over jer engang, for det skulle da undre mig om der ikke var nogen der lige havde et mere fornuftigt bud, eller nogen erfaringer de ville dele  . Konklusion: Hvad er den bedste In-Ear Hovedtlf. til et budget på ca. 400,-?
Krav: God lyd ( ), god pasform (behagelig at have på) og at de ikke hopper ud af øret ved rystelser.
På forhånd tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen bud?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser CX300.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg kun anbefale, fik dem til særpris hos Aage Jensen, god bas og god klang  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ligger det jo lidt over budgettet desværre, som jeg kan se på det hele ligger prisen på 700,-, og ikke de ca. 400,- som jeg nok bliver nødt til at begrænse mig til.
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creative EP-630 (kommer vist nok af den samme OEM model som Sennheiser CX300) eller Sony MDR EX51, begge et godt stykke under dit maks. Hifiklubben sælger også et Turbosound-sæt, med samme koncept som de der Fat Fones, der faktisk spiller ganske godt. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS: Turbosound, Shure og fatsound lukker den udefrakommende lyd HELT ude.
Det er perfekt til fly, bus og togture, men når du skal bevæge dig i trafikken på cykel og løbeben, vil jeg råde dig til at vælge nogen der ikke lukker alting helt ude.
Jeg har selv Shure e2c og udover at hifi-lyden er helt perfekt, så lukker de virkelig ALT støj ude, og det er bare superfedt hvis man skal flyve 5-8 timer.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også kun anbefale E2c. Hvis du kan strække din budget med et par hundrede, er den et oplagt valg. Ellers er Fat Fones/Turbosound et udemærket bud.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
| Kan også kun anbefale E2c. Hvis du kan strække din budget med et par hundrede, er den et oplagt valg. Ellers er Fat Fones/Turbosound et udemærket bud. |
|
|
Skip et par ture på McD, 579,- hos cdon ... det er billigt for det du får ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de så bare udsolgt på cdon
Sådan ser det i hvert fald ud herfra hvor jeg sidder __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
OBS: Turbosound, Shure og fatsound lukker den udefrakommende lyd HELT ude.
|
|
|
Det er måske lidt overdrevet. Jeg har lige købt et sæt FatFones, og at tro at de lukker alt lyd ude passer i mine øjne (øre?) ikke. Der er en væsentlig forskel på de 3 sæt standard gummi øre-fiduser der følger med FatFones, og så til ørepropper af den fine, dyre slags der bliver støbt efter dine egne øres konturer.
|
| Til top |
|
| |
Thomas L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu ved jeg godt at jeg ikke overholder prisrammen. Men jeg synes lige jeg vil give lidt erfaringer med på vej da det kan være svært at komme til at prøve de forskellige modeller.
Jeg har tidligere haft de "propper" der kan købes som tilbehør til en sony ericsson telefon (hpm-70). Lyden er ikke helt i top hvorfor jeg har søgt efter nogen andre. Et problem med disse propper er at når jeg beværger hovedet har den en prop det med at ændre vinkel hvorved bassen ikke er ens i de to øre.
Jeg har prøvet nogle forskellige af Sony's samt et par andre. Og sammenfattet kan det siges at alle har dette problem med at rykke sig (det er sikkert mine øre). En anden ulempe er at når propperne slutter helt tæt går lyd fra ledning samt når man går/løber ind i ørerne.
Mit budget startede samme sted som denne mail lægger op til. Jeg læste en test i HiFi og musik (svensk) hvor Sony's bøjlemodel samt sennheiser cx-300 (tror jeg) klarede sig godt. Sony'en vandt. Den ene af de modeller jeg prøvede var sammen prop bare uden ørebøjle. Jeg har iøvrigt skrevet lidt med journalisten på bladet. Hvis der er nogen der er interesseret kan jeg godt scanne testen.
Jeg fik så Sony butikken til at åbne et sæt MDR-EX90LP. Disse hovedtelefoner har en helt vildt god lyd. Den har masser af dybbas, uden at være pumpet som nogle in-ear modeller har det med at være, nærmest som en åben hovedtelefon af rigtig god kvalitet. Den spiller ekstremt homogent med en meget fin og luftig diskant over i en djævelsk god mellemtone for at slutte i en meget dyb og luftig bas. Den sidder helt fantastik stabilt så jeg nu ikke sidder og rettet på proppen hele tiden.
Jeg var solgt på stedet og har ikke fortrudt at jeg har brugt hele 750.- på sagen.
For nogen vil det være et minus at den ikke lukker så meget lyd ud som de andre gør.
Så min anbefaling er: brug pengene på et sæt rigtig gode hovedtelefoner og drop så Ipod'en eller andre dyre mp3'ere. Min telefon lyder i hvert fald bedre end en ipod nu! og med et stort kort er der godt plads til musik.
Vh Thomas
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Lige et lille sidespørgsmål: Er der nogle af dem der er vandtætte? Ret vigtigt når jeg løber for øjeblikket!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan nok holde til den smule vand der skulle kunne snige sig ind i dine øregange. Med mindre du løber sidelæns, altså...
Eller på bunden af Storebælt. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
De kan nok holde til den smule vand der skulle kunne snige sig ind i dine øregange. Med mindre du løber sidelæns, altså...
Eller på bunden af Storebælt. |
|
|
 Ok, den kan jo styrte ned! Men det er så ikke noget problem. Takker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |