Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Erfaring med Krell (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, som erfaring med Krell og specielt deres Home Theater Standard 7.1 processor og Theater Amplifier Standard (HTS serien)? 

Ud fra det man kan læse på nettet hos diverse anmeldere, skulle det være "toppen af poppen" indenfor hjemmebio surroundsound, men det kunne være interessant at høre fra nogen, der ikke er i lommen på Krell, om det nu også virkelig forholder sig sådan!

Jeg har i forvejen et Parasound Halo sæt, som spiller ganske lækkert, men har fået en mulighed for at udskifte til et brugt Krell HTS sæt til en relativ god pris. Desværre står gearet i US, så der bliver nok ikke de store muligheder for en lille demo inden køb eller 14 dages returret  derfor hvis der er nogen, som kunne smide nogle "tillægsord" på banen om Krell HTS, ville det være meget påskønnet fra min side

Over and out

Peter

Til top Vis Boydman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydman

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

I Usa kører de på med 110 volt i stikkontakten, istedet for 220 volt i Europa. Så du skal i hvertfald være sikker på at  den kan kobles om til 220 volt før du køber den. Ellers kender jeg ikke noget til produktet( har kun råd til nad pga uddannelse).

Mvh Trutta

Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta

Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har forbindelse til en elektronik mekaniker, som kan konvertere det fra 110v til 230v. Nogen gange kan man også være heldig, at der sidder en switch bag på eller lige under låget, så man selv kan vælge hvilken spænding, den skal køre på.

Er selv igang med uddannelse, så der gælder om at passe på ens penge og bruge dem fornuftigt..... Min kæreste vil nok ikke mene, at jeg på nogen måde gør det, med hvad ved kvinder om hifi  

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Du skal have check på om softwaren i apparatet virker med 50Hz. Krell sikrer sig mod eksport fra USA ved at have en censor, der checker om nettet har 50 eller 60Hz forsyning. Og har modellen det, for du problemer.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Uff  det var jeg sq ikke klar over!! Tror du, man på baggrund af et serie nr. ville kunne forspørger hos Krell, om der er sådan en ondsindet ting i? Jeg går ud fra, at vi kører med 50Hz her i andedammen, ik?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 December 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Vi kører 50Hz ja, og USA er 60. Jeg ved ikke lige hvordan de har lavet det, så jeg kan ikke komme med forslag til dig.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 02 December 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om Krell laver andre udgaver til det EU lande, hvor standarte er 50Hz og 330v, det ville kunne forklare at de koster mere her end i USA.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 December 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Boydman skrev:
Uff  det var jeg sq ikke klar over!! Tror du, man på baggrund af et serie nr. ville kunne forspørger hos Krell, om der er sådan en ondsindet ting i? Jeg går ud fra, at vi kører med 50Hz her i andedammen, ik?

For det første skal du nok have ny trafo i , du skal have en ny chips i.

Næste problem er hvis du vil have det updatet med ny softvare så har du sgu et problem.

ps

Det spiller ok.

ps

Du kan få det lavet om ved Audionord men det koster knapper.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Boydman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Boydman skrev:

For det første skal du nok have ny trafo i , du skal have en ny chips i.

Næste problem er hvis du vil have det updatet med ny softvare så har du sgu et problem.

ps

Det spiller ok.

ps

Du kan få det lavet om ved Audionord men det koster knapper.

Skjorteknapper??

Nu har jeg sendt en mail til Krell, så må vi se, hvad de har at sige. Det ender nok med, at jeg må tage kontakt til Audionord, og se hvor store de knapper skal være. De står også listet som eneste autoriserede international Krell distributør i skandinavien på krellonline.com!

MC955 du siger det spiller "ok", det er selvfølgelig relativt, men for mig skulle det helst spille væsentlig bedre end ok, da jeg jo allerede har et anlæg, som spiller ok, ellers vil der ikke være megen fidus i at investere en masse blod, sved og tåre for at hive det hjem til dk! Kan du sammenligne det med Parasound Halo (C2 og A-52), hvilket er mit udgangspunkt? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes