Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Recovery Cd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Musvit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 December 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der helt præcis ved hvad en recovery cd gør..
Tak på forhånd.
V.H Musvit
Til top Vis Musvit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musvit

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Mener du en recovery CD til en PC..?

I så fald er det en (eller flere) CD'er der ofte følger med (bærbare) PC'er, som indeholder et image af den standardinstallation som maskinen blev leveret med. Hvis så du får PC'en f***et totalt op af en eller anden grund, så kan man altid lave en ny Windows installation med de indstillinger, drivere osv som er optimeret til lige præcis den model.

Hvis det er noget helt andet du spørger til, så må jeg melde pas...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Musvit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

I så fald er det en (eller flere) CD'er der ofte følger med (bærbare) PC'er, som indeholder et image af den standardinstallation som maskinen blev leveret med. Hvis så du får PC'en f***et totalt op af en eller anden grund, så kan man altid lave en ny Windows installation med de indstillinger, drivere osv som er optimeret til lige præcis den model.

Kunne godt tænke mig et lidt mere præcist svar. Hvis jeg går ind og roder med det. Jeg har 2 cd'er hvor der står recovery på og det er en stationær pc. Sletter den alle filer og opretter computeren som den var helt fra starten i form af hastighed o.s.v????????????????? Eller hvad???
Til top Vis Musvit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musvit

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Musvit skrev:
RogueAgent skrev:

Kunne godt tænke mig et lidt mere præcist svar. Hvis jeg går ind og roder med det. Jeg har 2 cd'er hvor der står recovery på og det er en stationær pc. Sletter den alle filer og opretter computeren som den var helt fra starten i form af hastighed o.s.v????????????????? Eller hvad???

den gør lige præcis det RogueAgent skrev. den piller som regel kun ved den oprindelige installation, hvis du f.eks. har partitioneret din hd, plejer den at efterlade d-drevet som det var inden du kørte recovery, hvis du laver en mappe der hedder c:\hifi så er den der højst sandsynligt også bagefter, da det ikke var en del af den oprindelige installation. Nogle recovery  cd'er formaterer harddiskene før geninstallation, så forsvinder alt selvfølgelig. Mht hastigheden plejer det ikke at gøre nogen revolution, da man alligevel har en tendens til at lægge de samme programmer ind igen bagefter. den hurtigste måde at få din computer til at yde mere/støje mindre på er at gøre den ren, specielt lufthullerne i kabinettet. ved at gøre dem rene kommer der mere luft ind, dermed skal køleren køre mindre = mindre støj og den processor vil sandsynligvis kunne køre oftere på fuld kraft, da køleren bliver mere effektiv

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Ja - det svarer til at du formatterer og reinstallerer alt.

Forskellen er bare at i forhold til selv at re-installere styresystem, alle drivere og det software der fulgte med hver for sig, så indeholder en recovery CD normalt alt det software, antivirus osv. der fulgte med, udover XP, og man slipper derfor for en hel del bøvl.

Edit: Så lige Brasch's svar - og det er nok mere uddybende end mit. Min erfaring med en recovery CD indebar en komplet formattering og reinstallering på en bærbar.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes