Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL 4343 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hello JBL Danske folk

Der er en fyr på DBA som har en JBL 4343 til salg for 27000kr.

Er der nogen som har hørt denne højtalermodel ? hvordan lyder den?

og er prisen ok?

MVH

Lars

Til top Vis cato1978's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cato1978

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 04 December 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

efter min mening, er deres ældre monitorer rigtig gode, jeg er jo også fra dengang, men synes deres brugte er lidt dyre, hvis den pris på 27000 skulle være ok?? så var de længe væk fra dba, men set i lyset af at manden bag dynamax skal ha 78000 for en 4355 tror jeg den hed...så er det vel ok...men hvis jeg skulle sætte prisen på den ville den nok nærmere ha været omkring ca 15000,. det ville i mine øjne være en fair pris!!!!

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Lad mig starte med at sige at jeg ikke har hørt den - men har hørt "noget lignende"; 4430 ( som iøvrrigt også er til salg på DBA - og nej; det er ikke mine  )

Disse gamle JBL-kæmper spiller squ på en særlig måde - jeg har engang for mange år siden ( 20?? ) haft en Mindblowing oplevelse hos det gamle Caruso på vesterbrogade i KBH, da han - i den grad - fyrede op for disse "røvballer"....hold kæft, hvor det rykkede........meeeeen, erindrer også at de gamle JBL'er ikke sagde meget over 10/12.000 hz..........og decideret 3D feeling finder du altså ikke i dem...og egenlig "HIFI-agtige" er de heller ikke.......når nu al dette her er sagt, så har jeg kun een ting at sige mere om dem; Jeg eeeelsker dem  

M.h.t. prisen ?....hmmm...den er svær.......på den ene side så er gamle JBL højtalere med Alnicomagneter i ret høj kurs...vistnok især i udlandet......og nostalgi ER da fedt i disse retro-tider...........omvendt så er der ikke mange reelle købere på markedet til disse gamle JBL-kæmper...ej heller mange som har pladsen til dem ( i såfald kan de ikke have kvindelige samboende  ), så kr. 27.000 kan nok blive svært at få for dem......men hvis du VIL have dem...og Sælger VIL sælge dem, mon så ikke I finder en løsning ?......

-det er lidt ligesom med gamle veteranbiler; det er umulig at fasstsætte en pris på dem................

mvh

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

hej Jesper....nu tror jeg vi to har skrevet lidt sammen privat herinde, og er nok af ca samme årgang, nu skal du huske på at 4430 er et tovejs og 4343 er et firvejs, med en le 85 driver, og en 077 diskant, så de går betydelig højere end de ca 12,5khz du skriver.....så skulle jeg vælge mellem de to, så blev det bestemt 4343....men prisen er altid svær på retro grej!!!! det er jo af ældre dato!!!!!

mvh Velkommen

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 04 December 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

http://www.lansingheritage.org/images/jbl/specs/pro-speakers /1977-4343/page3.jpg

Frekvensrespons kan ses der.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 04 December 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

velkommen; det er vist også rigtigt .......og kan forstå at jeg midt i min JBL-iver (  ) har kommet til at skære alle gamle JBL'er over een kam rent diskantmæssigt ....sorry.

- og ja, ingen tvivl om at skulle jeg vælge, ville jeg da også foretrække en 4343..NO doubt.

M.v.h

Jesper / gl. JBL freak.....og er det egentligt stadig....så hvis der er nogen som lige har et sæt 250 i Jubilee udgaven i overskud, er jeg Køberen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

hej igen Jesper....prøv at følge DBA der er de da af og til i de jbl 250....mine blir hvor de er!!!

mvh Velkommen

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej tak for svarene...

Ja det er nok lidt hvad man er villig til at give. Gamle ting er svære at prissætte.

Jeg tror nu man får meget for pengene, især rigtig charmerende lyd. For 27000kr. nye højtalere syntes jeg ikke man kommer langt.

Det er mig som har det par jbl 4430 til salg for 13000kr. Jeg håber dog bare på et bud som ligger over 9000kr. da det er hvad jeg har givet for dem. Som sagt gamle ting er svære at prissætte...

MVh

Lars

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Og ja det er helt vildt at jeg tror han hedder Henrik fra Dynamax vil have 75.000kr. for et par JBL 4345...

cato1978
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Men jeg ville sgu købe dem hvis jeg havde råd...Tror jeg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes