Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pirminz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 December 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Jeg skal have højtalere til mit B&O anlæg (BeoSound 2300) og overvejer at finde andre højtalere end B&O.

Mit spørgsmål til dette forum er om det kan lade sig gøre at bruge "almindelige" højtalere sammen med B&O anlæg. I tillæg til dette er spørgsmålet om det er meget besværligt.

Mvh.

Niels
Til top Vis pirminz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pirminz

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Piega højttalere kan bruges fx. :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeps... du kan sagtens bruge almindelige højtalere. Det kræver bare at du har en effektforstærker mellem dit BS2300 og højtalerne. Det skyldes at B&O benytter aktive højtalere, hvor forstærkeren sidder i højtalerne, og ikke i selve anlægget. Effektforstærkeren kan du i øvrigt gemme væk, da der ikke er noget betjening på den.

Og det kan virkelig betale sig IKKE at benytte B&O højtalere. Til under den halve pris af B&O, finder du højtaler/forstærker kombinationer der er LANGT bedre!!!

Skal det være pænt, kan jeg eks anbefale System Audio: www.system-audio.dk

Dertil skal du som sagt have en effektforstærker. Her er et utal af muligheder, afhængig af hvor meget du vil ofre.

For at kunne gemme forstærkeren af vejen, skal denenten stå tændt hele tiden, ellers skal den selv kunne tænde når du tænder dit BS2300. Det med at have den tændt hele tiden, betyder at den bruger en del strøm.
Det er kun de færreste forstærkere der selv kan tænde når der kommer inputsignal. Men løsningen kan være et lille relæ der tænder forstærkeren sammen med anlægget. B&O har faktisk solgt sådan et tidligere. Men af en eller anden årsag har de taget den af programmet... Der er nok flere penge i at sælge højtalere end et relæ!
Men jeg har lavet flere af disse relæer til brugere herinde, og det er absolut intet problem. Det koster et par hundrede kroner.

Men fortæl lidt mere om dine behov, dit lytterum og hvor megetr du vil ofre, så kan vi bedre hjælpe.

pirminz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Jeg har forstået at jeg er nødt til at have en forstærker mellem anlæget og højtalerne. Hvad hvis jeg køber aktive højtalere, så som http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/PODSPEAKERS_Micropod_SE_Active_hoejttaler_Hvid.htm

Evt. med en aktiv subwoofer til.

Mvh.

Niels
Til top Vis pirminz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pirminz

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Højtaler fra TP kan hvis nok også bruges, er hvis også bygget til brug med B&O.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Endelig kan man jo sætte et B&O effekttrin på, som også tænder/slukker selv, samt nogle B&W eller andet.. Mulighederne er nærmest uendelige.

RedFox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

De Minipods du linker til er aktive, og kan således benyttes med B&O. Men jeg ved ikke om de selv kan tænde når der ommer musiksignal. Hvis ikke er du nødt til at lade dem stå tændt hele tiden. Men de bruger næppe meget strøm...
Alternativet skal du have et relæ der bliver trigget af B&O anlægget. Skriv en privat besked, så skal jeg ordne det for dig....

Jeg ville nok i øvrigt vælge nogle lidt bedre højtalere. Disse Minipods er beregnet som pc-højtalere, og er nok i underkanten som HiFi-højtalere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes