| Forfatter |
|
Johnny Mandal Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa....jeg har alle dage være "Avance-fan" og har haft nogle forskellige modeller, og har endelig været så heldig at erhverve et sæt SIGNATURE 8 MK2 de spiller som en DRØM med mit Thule anlæg, og jeg ville meget nødigt skifte dem ud...men.....decideret DYBBAS er der ikke meget af, ja den er faktisk helt fraværende....??? især i forhold til mine gamle Alpha 880i som jo kun koster mindre end det halve af Signatur`ene...? Spøgsmålet er....skal man opgradere med et MK3-delefilter eller noget andet.??? 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
eh... er du nu sikker på du har sat ledningerne rigtigt til?
Sig. 8 har brug for al den plads du kan give den. Og gerne med Thule, siger erfaringen. Får den god plads, dvs gerne mindst en meter til bagvæg og gerne det dobbelte til sidevægge, spiller den faktisk med brugbart output ned til ca. 30 Hz.
Det den til gengæld ikke gør, er at spille bas som en god sub. Men det har vist heller aldrig været hensigten.
Jeg ved ikke om du måske forveksler mere bas med dybere bas? Kunne godt forestille mig, at 880i kvantitativt giver mere lyd fra sig i det egentlige basområde, men den stikker nok knapt så dybt som Signature 8.
I øvrigt tillykke med dine nye højttalere. Kender dem rigtig godt, og de spiller generelt rigtig lækkert og stort.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha... ...Jo da...kabler er korrekt placeret.! men jeg har plader som jeg ved har egentlige dybbas udladninger (Oldfield bl.a) som også var der på mine Dali`er som jeg havde før 880i´erne, disse dybbastoner er faktisk helt fraværende (min stue er 35 m2) og de står min 1 meter fra sidevæggene men kun ca 35 cm fra bagsiden, men det skulle da ikke totalt fjerne den allerdybeste bas...? har også prøvet Pink Floyd`s nummer "sorrow" fra dobb.cd`en "Pulse", den har en god dyyyb bas...den er der slet ikke mere. ... (måske er der slet ikke strøm nok i Thule`n ??) eller måske skal der sand i "bundkammeret"...? eller.......
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...regnede nu osse med du havde styr på det med fasen etc. 
Jeg har haft Signature 8 i ca 2 år.
Min erfaring er, at de, som de fleste andre højttalere i øvrigt, har bedst af rigtig godt med plads, og ikke mindst god afstand til bagvæggen. En tæt placering vil umiddelbart give indtryk af mere output i bassen, men den går altså ikke nær så dybt.
Prøv for skægs skyld at hive dem yderligere en meter ud fra væggen, og prøv så at høre den der Pulse. Og lyt efter, om du reelt synes du mangler dyb bas, eller om du mangler mere bas.
Sand i kammeret har de rigtig godt af. Fyld gerne ca 4/5 op med ovntørret sand fra byggemarkedet, ikke alt for lille kornstørrelse. Og en blød fod. bordskånere i kork fungerer helt fint.
Hvilken Thule-fætter har du?
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, vil da lige prøve med at rykke den 1/2-meter længere ud, men du kender jo "koner" det må jo helst ikke fylde vel....! har nu haft Avancerne i ca 1/2år, og er mega glad for dem mht. lyden , men også visuelt ser de jo rigtig flotte ud (mine er kirsebær), så det med den allerdybeste bas må jeg jo nok affinde mig med...? (har haft Avance DANA & de gik også dybere!?)selvom de var noget mindre...! Thule-drengen er en IA100 som er nr2 jeg har , var så dum at sælge den første......og den "leger" med min Thule dva100 som også lyder godt, men den "støjer" desv. meget fra drevet...!(sådan er den bygget) men jeg har ladet mig fortælle at Avancer`ne er meget strømsultne, så måske, selvom Thule`n er rimelig kraftig, så er den måske alligevel lige svag nok.?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... koner er gode til mange ting, men ikke særligt nemme at gøre tilfredse ift. indretningen.
Omvendt, hvis man ved en diskret placering kan undgå, at ens grej blir plastret til med nisser, vaser og andet tåbeligt, er det måske alligevel et godt kompromis? 
hmm... at de skulle gå "mindre dybt" end Dana har jeg svært ved at genkende. Der er forbindelse til begge basenheder på begge ht's? Altså, en polsko kunne være hoppet af til en af enhederne. Det kan du nemt tjekke med et 1,5 V batteri.
Og du er HELT sikker på, at du ikke i kampens hede har fået byttet rundt på fasen på den ene højttaler, ikk?
jeg har haft en Holfi Integra 8, Carver A-500x, Thule IA60B og et sæt Thule PR/PA250B på Sig 8 (ikke samtidig, forstås ), og ingen af dem har fået åndenød. Omvendt er den af disse der er mest sammenlignelig med ding IA 100 rent strømmæssigt nok Integra'en.
mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har rigeligt med bas, lyden er perfet og meget dynamisk, det er kun lige det der med den allerdyyybeste.....som slet ikke er der...! og jeg har checket at alle enhederne spiller :-) jeg må nok heller også ekperimentere lidt med HT-kabler mm. det er nemlig min erfaring at det har STOR betydning for bassen...! Hvis man tager en Dali450 (som jeg også har haft) så ligner den jo osse Sign.8 i opbygning....og selv den går dybere i bassen...! Men pyt, de er jo overlegne på så mange andre områder de Avancer der` . så det går vel nok altsammen.!
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være rekleksioner i dit rum. Ligesom mange har problemer med Boooooom!! bas, kan det modsatte også opstå. Ryk lidt rundt med dem.
De burde kunne spille ned til 35-40Hz uden alt for meget fald i db, og det er dybt
|
| Til top |
|
| |