Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 12:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Zoomplayer (Tranum1) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst og læst på avsforum for at få sat min HTPC op og har installeret ffdshow samt zoomplayer. Jeg har valgt det filter jeg ønsker for zoomplayer og kan afspille dvd fra denne. Jeg er interesseret i at benytte mig af ffdshow i min zoomplayer, hvor jeg også har læst at zoomplayer er den nemmeste bruge, da man ikke skal ændre i windows registrering, men hvordan pokker får man zoomplayer til at arbejde sammen med ffdshow?
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2003 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Der er en ganske udemærket FAQ til den, læs den, og du får svar på alle dine spørgsmål
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hvis man søger under zoomplayer faq kommer der ikke en tråd frem på avsforum. Er ved at blive desperat efter at have brugt 3 timer på dette. Hvis du tænker på FAQ i selve zoomplayer har jeg også læst den, men den bidrager ikke til information om hvordan man får ffdshow til at arbejde sammen med zoomplayer (har aktiveret ffdshow knappen i zoomplayer).

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Du skal selvfølgelig først og fremmest have indstalleret ffdshow.

Nu er det jo vigtigt at vide hvilke codecs du har tænkt dig at benytte.

Men jeg leger for tiden med WinDVD som videocodec og Sonics som audio. Først skal du gå ind i WinDVD og slå hardware dekodning fra. Desuden slår du "Video Effect - Abstract" til og sætte denne til 0 (Den skal bare være sat til, spørg mig ikke hvorfor. Du sætter den til værdien 0, for at den ikke skal gøre noget ved billedet.)

Derefter går du ind i Zoomplayer - player options - DVD setup. her vælger du dit video og audiocodec. Under Additional filters sætter du et flueben i "DMO_V Intervideo Abstract" og "FFDShow Video Processor". 'Manual save' og luk Zoomplayer.

For at få andet end sort billede ved PAL film ændrer du følgende værdi i registreringsdatabasen:[HKEY_CURRENT_USER\Software\InterVideo\Common\VideoDec]
"DXVAPAL"=dword:00000001.   Har du ikke dette DWord, skal du oprette det selv.

For NTSC-film skal du ændre "DXVAPAL" til 0.

Nu kan du så starte zoomplayer, og virker forhåbentligt (hvis jeg ikke har glemt noget).

Hvis du ikke er så glad for at ændre i registreringsdatabasen, så har jeg lavet et par filer du kan dobbeltklikke på istedet. En "Pal.reg" og en "NTSC.reg". De er meget simple, men skriv så mailer jeg dem gerne. 

Hvis du bruger Sonics filter til videocodec, kan jeg ikke huske fremgangsmåden, men kan da sikkert finde den frem. TheaterTek (Sonic filtre) kan forøvrigt også gøre brug af ffdshow. Der vælger man bare postprocessing=ffdshow under configuration. Man skal huske at slå hardware dekodning (DXVA) fra.

Jeg vil tro at FAQ'en som ctacta henviser til er denne: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=1724fd488fa0 a5ece639dd8a93bb1f42&threadid=246752&highlight=zp

Den har jeg selv hentet inspiration fra.

Kenneth

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Tranum- Mange mange tak for guiden. Den bliver proevet af naar jeg kommer hjem fra job.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet at følge din fremgangsmåde og det går allerede galt i punkt et under video effect abstract. Denne mulighed har jeg ike i windvd platinum - hvad skyldes det. Jeg fulgte resten af guiden indtil registry (du må gerne sende de to filer hvis du gider til tkramp @ruc.dk (uden mellemrum). Jeg fyldte felterne ud i zoomplayer og havde sat ffdshow til at flip'pe billedet (så jeg var sikker på den virkede). Havde forventet at få en sort skærm som du beskrev, men fik bare det almindeligebillede, så ffdshow laver ikke softwaredekodning. Æv bæv, synes altid jeg er så uheldig med software...

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

NU VIRKER DET!

Jeg skulle ind i ffdshow og disable alle codecs undtagen raw video. Nu skal der sørme leges!!!! 

Mange tak   - mange timers hård læsning er mundet ud i succes.

(havde åbenbart ikke brug for at ændre noget i registry, den viser fint billede ved Pal dvd).

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

hmm.... jeg kan godt få kombinationen af Zoomplayer og ffdshow til at virke med Reg. 1 film, men når jeg sætter en Reg. 2 film i får jeg bare sort skærm på trods af at jeg har oprettet et DWord med "DXVAPAL" til 1

Hvad kan det skyldes?

Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål. Hvad vis du trykker på den bar som viser hvor langt filmen er henne, så plejer det at virke for mit vedkommende.

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt høre ffilmens lydspor, men der er fortsat sort skærm. Jeg har også prøvet at spole frem og tilbage- men det hjælper ikke?!?

Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hvad hvis du fjerner ffdshow filteret fra Zoomplayer?

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

hvis jeg fjerner ffdshow filteret fra zoomplayer, så kommer billedet tilbage-

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Prøv med en af de nyere beta versioner af ffdshow. Eksempelvis november 2003 udgaven.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Echovolution skrev:

hmm.... jeg kan godt få kombinationen af Zoomplayer og ffdshow til at virke med Reg. 1 film, men når jeg sætter en Reg. 2 film i får jeg bare sort skærm på trods af at jeg har oprettet et DWord med "DXVAPAL" til 1

Hvad kan det skyldes?

Kan du høre lyden? Hvis ikke, men dette også skyldes dit DVD-Rom drev.. har du prøvet at afspille Reg.2 DVD'er med f.eks. WinDVD?

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt høre lyden, billedet er bare sort. Jeg har brugt min PC til at afspille DVD via TV-kort de sidste par år - og det har der aldrig været nogle problemer i...

Når jeg afspiller med WinDVD får jeg et fint billede. Ligesom jeg også får videosignalet med når jeg fravælger Ffdshow filteret i zoomplayer.

Jeg bruger slysoft AnyDVD til regionsfri - men da det virker uden ffdshow, burde dette ikke betyde noget...

Jeg håber at få løst problemet snarligst da jeg skal ned og hente en Panny AE500 i weekenden. Det ville jo være fedt at få løst problemerne inden den kommer - der bliver jo nok at rode med ;O)

Jeg tror jeg vil prøve at finde den beta-version der bliver nævnt tidligere i tråden. Hvilken kombination bruger i af zoomplayer og ffdshow? Jeg har prøvet med den nyeste version "ffdshow-20021213.exe" på http://sourceforge.net/project/show...?group_id=53761

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve den nyeste beta fra 11 januar 2004 http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1054056131

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

jeg har netop installeret den nye version af ffdshow (http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1054056131) men får stadig ikke noget billede ved Reg. 2 DVD'er...

Jeg kan ikke lige se hvad der er galt

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle køre en lille reg. fil der hedder Abstract.reg for at få det til at køre. Send evt en PM med din email-adresse, så skal jeg sende den til dig
Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

jo tak - jeg sender dig lige en PM. Jeg ved ikke om den reg. du tænker på er omkring

"DXVAPAL"=dword:00000001 under [HKEY_CURRENT_USER\Software\InterVideo\Common\VideoDec] ? Det er vist en værdi man indstiller alt efter om man kærer PAL og NTSC.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Min abstract.reg fil indeholder dette Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\InterVideo]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\InterVideo\DVD5]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\InterVideo\DVD5\Pasteurization]
"Scale"=dword:00000064