Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Afspiller til IN72 + spørgsmål om ss (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Efter jeres kommentarer i mit andet indlæg om hvorvidt en Acer PH112 ville være et interessant køb, valgte jeg den fra. Jeg var så heldig at finde en IN72 til 575 euro solgt direkte fra Infocus i Nederlandene.
IN72 er en 480p projektor og derfor ikke HD-ready, så vidt jeg har forstået - er det korrekt?

Nu overvejer jeg så, om jeg skal investere i en ny DVD-afspiller - jeg har kigget på en Pioneer 696, som p.t. koster 1300. Vil billedkvaliteten forbedres ved denne maskine? (Har en gammel philips sag til en 300-400 kr ^^) Jeg kan ikke helt finde ud af om Component nemlig er aktuelt, når opløsningen kun er 480p.

Mit næste spørgsmål er om den indbyggede surround dekoder i Pioneer 696 er brugbar. Kan jeg godt bare slutte højttalere direkte til den som en forstærker? Ja, jeg er ikke lige så meget inde i det kan I høre :)

Mvh
Johan
Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa - component er altid brugbart og at foretrække over s-video eller coaxial. Men din In72 og 696'eren har jo også digitale HDMI bøsninger. Det er korrekt at In72 med en native vertikal opløsning på 480 linier ikke er HD-ready - det kræver minimum native 720 vertikale linier og 720p/1080i input.

Pioneers 696's indbyggede dekodere for DTS og Dolby Digital dekoder blot lyden - den har ingen indbyggede forstærkere. Dvs. du skal med denne løsning gøre brug af 696's 5.1 analoge output som skal forbindes til en given forstærkers 5.1 analoge input (6 coaxialkabler=3 par) for at kunne udnytte afspillerens dekodere.

Håber det hjalp lidt.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Åh, på den måde. Så forstår jeg det bedre :) Synes også det virkede voldsomt, hvis den kunne det samtidig med at levere et lækkert billede. Jeg har bare før haft sådan et bilka-all-in-one (der selvfølgelig gik i stykker efter et år eller sådan noget), og der fungerede dvd'en også som forstærker.
Så for at det hele spiller skal jeg altså både bruge dvd, surroundforstærker og så ss-højttalere? Uha, så skal der spares op :)

Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes