Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle som har gjort nogle erfaringer med disse stik, kobber eller sølv ?
Hvis ja ! Fortæl endelig om oplevelserne
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv !! 
Men hvá ! De stik også ret nye i handlen...... såååå 
Håber stadig at der dukker én op, med erfaringer omkring disse stik ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo blive den første?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Du kunne jo blive den første?
|
|
|
Jeps !......... Måske, måske  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
freddy nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej
|
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps ! Det var netop det jeg spurgte om.
Får iøvrigt snart leveret højttalerkabler fra ArtSound med Bajonet stik (sølvudg.) over hele linjen  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
freddy nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i nogle måneder haft Bullet Plug på samtlige signalkabler, og er meget tilfreds med dem.
Det var defor en noget nedtur da jeg for et par uger påsatte Bayonet Plug på højtalerkablerne, men kun på forstærkerdelen.
Lyden blev noget i retning af loudnes og indeklemt bas der buldere der ud af.
Efter et par uger, hvor det ikke ændrede sig væsentligt, fandt jeg så på at fjerne de bananstik der sat på højtalerdelen, og sætte kablerne direkte fast med terminalerne, og så skete der virkelig noget, lyden åbnede sig og bassen blev som den skulle være, og mængde detaljer kom frem i mellemtoneområdet.
Nu venter jeg på et ekstra sæt plugs, så der bliver spændende om det vil ændre sig yderligt når der kommer Bayonet på selve højtalerne.
Noget kunne tyde på at alle de forgyldte messing bananstik og terminaler ikke er af det gode.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
freddy nielsen skrev:
Jeg har i nogle måneder haft Bullet Plug på samtlige signalkabler, og er meget tilfreds med dem.
Det var defor en noget nedtur da jeg for et par uger påsatte Bayonet Plug på højtalerkablerne, men kun på forstærkerdelen.
Lyden blev noget i retning af loudnes og indeklemt bas der buldere der ud af.
Efter et par uger, hvor det ikke ændrede sig væsentligt, fandt jeg så på at fjerne de bananstik der sat på højtalerdelen, og sætte kablerne direkte fast med terminalerne, og så skete der virkelig noget, lyden åbnede sig og bassen blev som den skulle være, og mængde detaljer kom frem i mellemtoneområdet.
Nu venter jeg på et ekstra sæt plugs, så der bliver spændende om det vil ændre sig yderligt når der kommer Bayonet på selve højtalerne.
Noget kunne tyde på at alle de forgyldte messing bananstik og terminaler ikke er af det gode.
|
|
|
Hej Freddy !
Det lyder spændende............. Hvilket setup / kabler kører du med ? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
freddy nielsen skrev:
<FONT face=Arial>Det var defor en noget nedtur da jeg for et par uger påsatte Bayonet Plug på højtalerkablerne, men kun på forstærkerdelen.
<FONT face=Arial>Lyden blev noget i retning af loudnes og indeklemt bas der buldere der ud af.
<FONT face=Arial>Efter et par uger, hvor det ikke ændrede sig væsentligt, fandt jeg så på at fjerne de bananstik der sat på højtalerdelen, og sætte kablerne direkte fast med terminalerne, og så skete der virkelig noget, lyden åbnede sig og bassen blev som den skulle være, og mængde detaljer kom frem i mellemtoneområdet.
<FONT face=Arial>Nu venter jeg på et ekstra sæt plugs, så der bliver spændende om det vil ændre sig yderligt når der kommer Bayonet på selve højtalerne.
<FONT face=Arial>Noget kunne tyde på at alle de forgyldte messing bananstik og terminaler ikke er af det gode.
<FONT face=Arial>
<FONT face=Arial> |
|
|
Hej Freddy!
Enhver form for stik på højttalerkabler er af det onde og giver blot endnu en forhindring for signalet.
Prøv engang helt uden stik og meld tilbage om, hvad du oplever.
MVH
G&S
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej
|
|
|
Hej HOLBERG!
Jeg har nogle Bullets i sølv liggende og venter kun på, at WBT sender deres nye Silver RCA på markedet, så jeg kan lave en direkte sammenligning med samme type kabel.
Hvis du kan vente, skal jeg nok fortælle om resultatet.
MVH
G&S
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S !
Min VK-75 kører rent balanceret, så Bullets er ikke noget tema for mig. Selv om de uden tvivl er meget gode 
Bajonets er dog, i skrivende stund bestilt til mine nye højttalerkabler fra ArtSound.......... Iversen mangler sølv pt. så jeg væbner mig blot med lidt tålmodighed !
Tak for tilbudet og beredvilligheden 
Holberg
|
Til top |
|
|
evoc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke prøvet bajonetterne, men lytter interesseret til denne tråd.
Har bulletplugs og teorien er sikkert fin (har jeg ikke forstand på), men hvad nytter det, når Eichmann ikke har lavet en bøsning efter samme princip?
Dette gælder vel egentlig også for bajonet eller hvad mener i?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, evoc du har fat i noget.
Som med alt andet indenfor hifi er det altid bedst at lave det hele gennemført. Men et er teori, noget andet realitet. Hvirker det så er jeg en glad mand. Virker det ikke prøver jeg noget andet.
Tankerne og teorien er så afgjort spændende, om vi taler Bajonet eller Bullet. Bullet siges jo at gøre arbejdet særdeles godt, på trods af WBT phonobøsninger o.lign.
Jeg er musikelsker og entusiast, hverken teoretiker eller tekniker !
Derfor, Lad os se hvordan det virker........ Så må tekniken og teorien komme i anden række 
Når det er sagt, skal det nævnes, at din agumentation bestemt ikke er irrelevant ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Hej G&S !
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Min VK-75 kører rent balanceret, så Bullets er ikke noget tema for mig. Selv om de uden tvivl er meget gode 
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Bajonets er dog, i skrivende stund bestilt til mine nye højttalerkabler fra ArtSound.......... Iversen mangler sølv pt. så jeg væbner mig blot med lidt tålmodighed !
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Tak for tilbudet og beredvilligheden 
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2> |
|
|
Hej HOLBERG!
Velbekomme - men jeg ville nu alligevel prøve de nye kabler uden stik på, sølv eller ej.
Mine egne Bertram'er vandt stort efter afmontering af diverse banan- og WBT snask.
Bagefter prøvede jeg for sjov, at sætte disse dersens WBT stik på igen. Puha-føj, hvor lyder de væmmeligt, sådan nogle!
Forestil dig Fakta's romkugler i forhold til en velsammenklasket Othellolagkage...
MVH
G&S
|
Til top |
|
|
evoc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.
Er selv meget tilfreds med mine bulletplugs. I den kommende uge vil jeg prøve at modificere to bøsninger, således at princippet bag bulletplugs - om muligt - gøres gældende også på bøsningen.
Den ene løsning vil være en fysisk adskillelse af metalkappen i to dele. En lille med gennemgang samt en stor og inaktiv. Sidstnævnte for at beholde en tilstrækkelig diameter på bøsningen således at stikket stadig sidder solidt.
Den anden løsning vil være at fjerne kappen og i stedet montere et lille spyd der opnår forbindelse med den tilsvarende tap på stikket.
Jeg tror mest på sidstnævnte mulighed, hvis det altså kan lade sig gøre at sikre god kontakt.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S !
Lige en lille afhopper fra emnet........ Bare for en stund !
Hvor mange ledere har dine Bertram`er til HT-kablerne ? De kører ren teflon isolering.... eller ?
Har ikke hørt andet end lovord om Bertram.
Ps. eller godt bagværk fra Akraft, apropos god kagekunst __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Hej G&S !
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Lige en lille afhopper fra emnet........ Bare for en stund !
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Hvor mange ledere har dine Bertram`er til HT-kablerne ? De kører ren teflon isolering.... eller ?
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Har ikke hørt andet end lovord om Bertram.
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Ps. eller godt bagværk fra Akraft, apropos god kagekunst |
|
|
Hej HOLBERG!
OK, så tar' vi hele balladen på søndag.
Ja, de er med ren teflon.
MVH
G&S
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, G&S !
Det er en aftale. Så kan det jo også være der kommer lidt flødeskum i de kager......... Hæ hæ 
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Jeps, G&S !
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=2>Det er en aftale. Så kan det jo også være der kommer lidt flødeskum i de kager......... Hæ hæ 
|
|
|
Hej HOLBERG!
Flødeskum kan vist ikke klare det - nu snakker vi også udsøgt, friskmalet, cubansk kaffe!
MVH
G&S
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|