Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Praktisk Lærred.. Vurdering! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle på HIFI4all.dk

Hvad er mere irretende end en kone der brokker sig over man har et lærred hængende på vægen, altså fastmonteret, eller man bare har det "normale" lærred, som rulles op.??

Vi er 3 gutter på HTX i slagelse der er midt i et Teknologiprojekt, med emnet luksus. Derfor har vi kastet os ud i at lave et lærred der passer til det moderne hjems design, og samtidigt giver de fede biografoplevelser i stuen.

Vores ide er hentet med lidt inspiration fra de reklamesøjler der står opstillet rundt omkring på stationer, dem hvor der er flere forskellige reklamer på, der simpelthen bare "ruller" rundt efter et stykke tid og der kommer så en ny reklame frem.

Dette prencip vil vi så overføre til en ramme man kan have hængende i stuen, dog kun med 2 forskellige overflader, Et selvvalgt motiv, (kunst, plakater eller andet) også filmlærrdet. Rammen vil selvfølgelig ikke bliver særlig tyk, vi har cirka 4 cm. i tankerne.

Hvad ville i synes om denne ide, og til dem der har projekter derhjemme, ville det eventuelt være noget i ville bruge.

Ellers vil vi meget gerne modtage feedback til dette projekt.

Hilsen Christian, Rasmus & klaes 1.x slenadia, slagelse

Til top Vis klaes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klaes Besøg klaes's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej drenge og velkommen til.

Jeg har selv haft den samme ide, men det er et omfattende gds-projekt, så jeg droppede det.

Det er blandt andet spørgsmålet om det er ønskeligt med et kunstværk på 2 meter i stuen. Det kan virke ret voldsomt, så jeg foretrak det hvide lærred.

Så er der rammens form og farve. Til film er det bedst med en sort ramme - til kunsten måske alu eller guld med ciseleringer og rocailler eller hvad?

I hvert fald skal det skifte med et enkelt tryk på en knap - eller gerne med fjernbetjening - eller synkroniseret med lysdæmperen  - eller ...

God fornøjelse

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvis folk ikke vil have at det centrale i stuen skal være et lærred, så tror jeg bare at de vælger et rullelærred.

Selvfølgelig kunne det være sejt nok med et fastramme lærred med billed. Men hvor mange vil have et 2 meter bredt billede til at hænge
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv overvejet at lave en løsning hvor lærredet er integreret i mit rack. Altså et lavt bredt reck hvor der bagerst er en smal skinne der kan hæves op og i samme omgang trækker lærredet med op. Det bliver lidt for besværligt at beskrive de praktiske detaljer med ren tekst og jeg har ikke fået lavet nogen tegninger da der er en bunke andre projekter der kommer først.

Men forestil jer et lavt rack ala dem man ser fra click eller lign. dog en anelse dybere. Og bagest på racket er der en smal udskæring (4-5cm bred) i næsten hele rackets længde (1,5 m eller deromkring) Nedfældet i denne udskæring er en liste der er malet i samme farve som racket så den er næsten usynlig når den er nedsænket. Denne skinne skal så kunne løftes op og trække et lærred med op. Mekanikken tænker jeg som noget ala en saks hvor der sidder to pinde med fæste (omdrejningspunkt i hver sin side af udskæringen) i siderne og med en løbeskinne på undersiden af den liste der løfter lærredet op. Løsning med motor/gear og andet er slet ikke på plads da projektet jo ikke har prioritet endnu.

Jeres projekt lyder i øvrigt helt kanon.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

klaes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 December 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar, der er helt sikkert lidt vi vil tage op til overvejelse..!

Granholm: Faktisk en rigtig fed ide! må vi evt. tage den med i rapporten som en viderudvikling af produktet?

Til top Vis klaes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klaes Besøg klaes's Websted

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 December 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Der findes faktisk allerede noget i stil med det der tales om, Lissau's Identity lærred:

http://www.lissau.dk/uploadpdf/identity.pdf

Der er tale om et kombineret ramme-lærred med et motordrevet billede, der kan køres ned foran, meget stilfuldt og tryk kan laves efter ønske.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes