Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: 802 Nautilus og ICEPower hestekræfter... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2003 kl. 05:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er gået helt amok og har bestilt 5 stk. B&W 802 Nautilus speakere som jeg skal sætte op i en "ny" hjemmebiograf. Jeg ved at de er tunge at trække og har derfor besluttet at fordre dem med lidt velkendt ICEPower teknologi.

De jeg kan vælge mellem 250, 500 og 1000W moduler, så er jeg lidt i vildrede. Hvormeget effekt skal jeg afsætte til hver højttaler? Jeg havde 1 stk. 1000W modul til bunden i tankerne og 1 stk. 500W til mellemtone og toppen. Går det an? Eller skal jeg konsekvent vælge 2 stk. 1000W enheder til hver? Jeg bygger 10 stk. monoblokke ialt har jeg besluttet.

Jeg kender desværre ikke lige nogen der har praktisk erfaring med 802 serien fra B&W og slet ikke til hjemmebio hvor lydniveauet jo er en tand over hvad man normalt lytter musik til. Ethvert bud på hvad jeg skal vælge tager jeg imod med glæde

Jeg skal helst have bestilt modulerne inden jul, så nogle hurtige bud ville være herligt. Prisforskellen er ikke ret stor, så måske skulle jeg bare vælge 1000W på alle og i top og bund  Anyway, godmorgen, og på forhånd tak

Christian

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2003 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Tillykke med lottogevinsten

Husk lige at bestille 2*sub850 så du får det sidste med, vil anbefale 2 ens effekttrin til hver højttaler, det er en dårlig ide at biampe med 2 forskellige, har ingen erfaring med digitaleeffekter men N802 er ikke lige så svær at trække som den gamle serie.

ps. husk et sæt høreværn

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

He he, ingen gevinst her, bare lidt knaster der skal brændes af inden regnskabsåret lukker  Og hvad kunne være bedre end 5.1 opstilling med 802'erne og en Barco Cinema 8 projektor ?  Ah ja, en 7.1 opstilling og en Cinema 9'er

Jeg skal have nogle 2 stk. 850'ere men venter lige til jeg har et godt tilbud på dem. Syntes de er list kostbare, det er jo bare en bund. Men hvilken bund, 15 Hz...

Ja, du siger noget, ens forstærkere og biampe. Ja det bliver noget nyt strøm jeg skal have trukket ned i den kælder kan jeg se, må hellere bestille en elektriker her om lidt når de møder. Kan ikke have at det helle står i papkasser fordi der ikke er spænding nok i huset

Men nu vil jeg snart drøne ned til bageren og købe lidt morgenbrød, for kæresten skal lige have nyheden på sengekanten. Og hvem har fået tæv af den man elsker når man servere frisk morgenbord på sengen?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2003 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hejsa,

Jeg er gået helt amok og har bestilt 5 stk. B&W 802 Nautilus speakere som jeg skal sætte op i en "ny" hjemmebiograf. Jeg ved at de er tunge at trække og har derfor besluttet at fordre dem med lidt velkendt ICEPower teknologi.

De jeg kan vælge mellem 250, 500 og 1000W moduler, så er jeg lidt i vildrede. Hvormeget effekt skal jeg afsætte til hver højttaler? Jeg havde 1 stk. 1000W modul til bunden i tankerne og 1 stk. 500W til mellemtone og toppen. Går det an? Eller skal jeg konsekvent vælge 2 stk. 1000W enheder til hver? Jeg bygger 10 stk. monoblokke ialt har jeg besluttet.

Jeg kender desværre ikke lige nogen der har praktisk erfaring med 802 serien fra B&W og slet ikke til hjemmebio hvor lydniveauet jo er en tand over hvad man normalt lytter musik til. Ethvert bud på hvad jeg skal vælge tager jeg imod med glæde

Jeg skal helst have bestilt modulerne inden jul, så nogle hurtige bud ville være herligt. Prisforskellen er ikke ret stor, så måske skulle jeg bare vælge 1000W på alle og i top og bund  Anyway, godmorgen, og på forhånd tak

Christian

Hvorfor ICEP .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2003 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Fordi de lyder knaldgodt og kan levere varen. Hørte en af de berømte 3-kanter fra Holstebro, og det var meget imponerende. Da jeg er gammel ansat på B&O har jeg forbindelser, og da mit HTPC projekt nu trækker lidt ud og indebærer at jeg også skal have en effektforstærker med i programmet jeg kan fjernstyre, ja så er det et naturligt valg for mig at vælge ICEPower. Det er jo næsten ren plug-n-play moduler der blot skal smides i kabinet, have en ringkerne, lytter og lidt andet guf. Og så koster de næsten ingen penge  Derfor.

Jeg løber ned til bageren, er tilbage lidt senere...

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2003 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

He he, ingen gevinst her, bare lidt knaster der skal brændes af inden regnskabsåret lukker  Og hvad kunne være bedre end 5.1 opstilling med 802'erne og en Barco Cinema 8 projektor ?  Ah ja, en 7.1 opstilling og en Cinema 9'er

Ja og så tag lige 7*N800sign i stedet så skulle den være der

Jeg skal have nogle 2 stk. 850'ere men venter lige til jeg har et godt tilbud på dem. Syntes de er list kostbare, det er jo bare en bund. Men hvilken bund, 15 Hz...

Ååhhh ja måske du skulle overveje et nyrebælte sammen med det der høreværn

Ja, du siger noget, ens forstærkere og biampe. Ja det bliver noget nyt strøm jeg skal have trukket ned i den kælder kan jeg se, må hellere bestille en elektriker her om lidt når de møder. Kan ikke have at det helle står i papkasser fordi der ikke er spænding nok i huset

Men nu vil jeg snart drøne ned til bageren og købe lidt morgenbrød, for kæresten skal lige have nyheden på sengekanten. Og hvem har fået tæv af den man elsker når man servere frisk morgenbord på sengen?

Tro mig når jeg siger at uanset hvor godt det morgenbrød er så er det absolut ingen garenti

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 December 2003 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Fordi de lyder knaldgodt og kan levere varen. Hørte en af de berømte 3-kanter fra Holstebro, og det var meget imponerende. Da jeg er gammel ansat på B&O har jeg forbindelser, og da mit HTPC projekt nu trækker lidt ud og indebærer at jeg også skal have en effektforstærker med i programmet jeg kan fjernstyre, ja så er det et naturligt valg for mig at vælge ICEPower. Det er jo næsten ren plug-n-play moduler der blot skal smides i kabinet, have en ringkerne, lytter og lidt andet guf. Og så koster de næsten ingen penge  Derfor.

Ja men så er det bare at købe dem , men 500w er da nok , så slemme er de speaker heller ikke , nok bare folk der ikke køber de rigtig amps til dem .

til sådanne speaker ville jeg kikke på parasound , bryston , de nye krell , hvis det ikke skulle være ICEP .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 December 2003 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
ctacta skrev:

Ja men så er det bare at købe dem , men 500w er da nok , så slemme er de speaker heller ikke , nok bare folk der ikke køber de rigtig amps til dem .

til sådanne speaker ville jeg kikke på parasound , bryston , de nye krell , hvis det ikke skulle være ICEP .

der er også disse PS Audio HCA-2 Amp

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Tilykke dejligt når folk kan få nogle drømme opfyldt.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

....det er da godt man ikke er misundelig på den slags setup.....

Når du fortæller kæresten det, husk investeringen i en tandbeskytter, 45 DKK i INtersport

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Aaargh  Øhhmmm  hvad er udskrivningen på sådan en omgang mums, bare sådan ca.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej CTACTA

Jeg kan kun holde med dig i, at ICEPower er ganske fremragende forstærkerteknologi. Og du burde nøjes med 500W udgaven. Det er rigeligt, og 1000W udgaven lyder ikke helt så godt. Du skal blot gøre dig selv en tjeneste, at benytte en ordentlig strømforsyning. Se om ikke du kan få fat i nogle RIFA lytter til main-supply. F.eks. noget i stil med 2 eller 4x10000uF pr monoblok. Nogle ville sikkert overdrive med meget mere kapacitet her, men det er faktisk ikke nødvendigt. Langt vigtigere er det, at man benytter nogle ordentlige lytter, idet man trækker strømmen i meget hurtige pulser.

Prøv ligeledes at finde nogle hurtig ensrettere, i stdet for de almindelige stndard-brokoblinger. Tag evt. en snak med Lars fra LC Audio. Han har helt sikkert de stumper du skal bruge, og så ved han noget om klasse-D forstærkere.

Til low-power forsyningen (2x12volt), skal du lave en reguleret forsyning, med nogle low noise regulatorer.

Bare for nysgerrighedens skyld... hvad har du lavet på B&O og i hvilken afdeling...???? Jeg har nemlig også engang siddet på Bang&Luffe...

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Ctacta

Det lyder da som noget af et projekt....håber der kommer en masse gode billeder af setup'et...???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 December 2003 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hej CTACTA

Jeg kan kun holde med dig i, at ICEPower er ganske fremragende forstærkerteknologi. Og du burde nøjes med 500W udgaven. Det er rigeligt, og 1000W udgaven lyder ikke helt så godt. Du skal blot gøre dig selv en tjeneste, at benytte en ordentlig strømforsyning. Se om ikke du kan få fat i nogle RIFA lytter til main-supply. F.eks. noget i stil med 2 eller 4x10000uF pr monoblok. Nogle ville sikkert overdrive med meget mere kapacitet her, men det er faktisk ikke nødvendigt. Langt vigtigere er det, at man benytter nogle ordentlige lytter, idet man trækker strømmen i meget hurtige pulser.

Prøv ligeledes at finde nogle hurtig ensrettere, i stdet for de almindelige stndard-brokoblinger. Tag evt. en snak med Lars fra LC Audio. Han har helt sikkert de stumper du skal bruge, og så ved han noget om klasse-D forstærkere.

Til low-power forsyningen (2x12volt), skal du lave en reguleret forsyning, med nogle low noise regulatorer.

Bare for nysgerrighedens skyld... hvad har du lavet på B&O og i hvilken afdeling...???? Jeg har nemlig også engang siddet på Bang&Luffe...

Ja nu kender jeg en del der har haft LC og de siger det dur bere ikke , jo hvis det bliver noget om , så køre det .

få fat i ham her han er inde i det Herman Voogd, from Switzerland

jeg har smidt hans mail ud , men du kan maile til her 

http://www.audioreview.com/Main+Speaker/Wilson+Audio+WITT/PR D_120811_1594crx.aspx

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Christian, husk lige at 1000A'eren ikke er fuld båndbredde (kun -> 3 kHz), så du kan fint bruge den til bassen, men du skal have en 500A'er på i toppen, ellers virker det ikke som det skal

Jeg tror i øvrigt du vil blive overrasket over hvor langt 500W rækker med N802, men overskud er selvfølgelig altid godt

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej jensen

Jeg må indrømme, at jeg har været ganske godt tilfreds med LC's produkter. Men jeg ved godt, at der er en masse folk der ikke synes om hverken ham eller Peter fra AR. Sikkert fordi folk er trætte af, at have betalt dyrt for produkter, som senere har vist sig ikke at kunne hamle op med hverken LC eller AR. Men det vil folk nok ikke indrømme!

I øvrigt fik du mig lige trigget... Hvorfor kan folk ikke skrive i et letlæseligt og korrekt sprog?? Helt ærligt. Prøv lige at læse Jeres egne indlæg inden de postes.

Citat: "Ja nu kender jeg en del der har haft LC og de siger det dur bere ikke , jo hvis det bliver noget om , så køre det ".

Prøv at læse det højt for Jer selv. Det giver jo ikke mening, vel? Prøv at slide lidt på kommaog punktum-tasten. Det gør det hele lidt mere forståeligt.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 December 2003 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hej jensen

Jeg må indrømme, at jeg har været ganske godt tilfreds med LC's produkter. Men jeg ved godt, at der er en masse folk der ikke synes om hverken ham eller Peter fra AR. Sikkert fordi folk er trætte af, at have betalt dyrt for produkter, som senere har vist sig ikke at kunne hamle op med hverken LC eller AR. Men det vil folk nok ikke indrømme!

I øvrigt fik du mig lige trigget... Hvorfor kan folk ikke skrive i et letlæseligt og korrekt sprog?? Helt ærligt. Prøv lige at læse Jeres egne indlæg inden de postes.

Citat: "Ja nu kender jeg en del der har haft LC og de siger det dur bere ikke , jo hvis det bliver noget om , så køre det ".

Prøv at læse det højt for Jer selv. Det giver jo ikke mening, vel? Prøv at slide lidt på kommaog punktum-tasten. Det gør det hele lidt mere forståeligt.

Så gør vi sådan her .

Jeg kender en del der har lejet med LC de siger det dur ikke til musik   man skal laver noget om på det , når det så er gjort skulle det være godt .

Hvad de laver om ved jeg intet om , man kan bare smide en mail til han også bla bla .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 December 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Hurtig]

Hej jensen

Ja eller kan dem der har LC og AR ikke høre ? .

hvad tro du selv , eller er det sådan når du kan , kan alle .

Men nu er det også så langt nede i pris at man kan bare smide det ud hvis man ikke kan lide lyden fra det .

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Må jeg være så fræk at spørge hvad en samlet forstærker af denne type koster med det hele (også kassen) sådan cirka?  Ved godt det afhænger af hvilke komponenter, men bare hvad man kan regne med.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 16 December 2003 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hmm lyder til jeg snart må teste det AR mono blokke, nu hvor jeg har fået klimaxer så er en direkte sammenligning mulig hvem kan komme forbi ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes