Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV på projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tholeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har tænkt mig at købe en projektor engang efter jul, eller muligvis starten af det nye år,,

har lige nogle spørgsmål, jeg har et 20" alm. crt. tv, meget dårligt, kun med scart, det ryger ud når jeg får projektor,, men hvordan fungerer det med at få tv signal til en projektor der hænger i loftet.? har lagt mærke til at ingen projektorer har antenne in stik ,,

og kan det rent praktisk fungere med tekst tv osv. med en projektor, man skal vel have en slags digi box til tv signalet ku jeg forestille mig :S,, jeg har tænkt på en "Panasonic PT AX100" som lyder til at være ret populær herinde,, men altså er det fint selvom der er masser af lys i ens stue at have en projektor istedet for et fjernsyn ?

jeg har en dvd afspiller med HDMI, så det vil da også skabe praktiske problemer med at få et HDMI kabel op til loftet vel :S,, hmm..

Har set at et lærred er rimelig dyrt, ca. 2000+ er det ikke åndsvagt for et stykke rullekarton?! kan man ikke selv lave sådan et mon? :) og er der ikke nogle der har en guide m.v. hvis det er ;)

mvh Thomas

Til top Vis tholeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tholeth

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 11 December 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Emnet har været oppe at vende flere gange, så prøv at søge lidt på forum.

Jeg vil dog gerne knytte en kort kommentar til det alligevel.

Det kræver mere eller mindre mørkelægning af din stue før du får et acceptabelt billede. Selv med en eksempelvis infocus 76, som nok er en af de bedste maskiner til under 20.000kr, synes jeg ikke der skal ret meget lys til før billedet ikke er godt længere. Køb i stedet et mindre LCD/CRT til normalt tvbrug, og hold projektoren til decideret filmfremvisning - evt behold dit nuværende tv. Der er også et begrænset antal timer i sådan en projektor  pære, og du skal regne med, at en ny vil koste i omegnen af 3000kr. Personligt ville jeg nu heller ikke bryde mig om, altid at skulle se et billede på 90tommer eller mere, når det kun er normale tv programmer.

Nu skriver du jo godt nok, at det er en projektor du vil have. Du kan jo også overveje en større plasma skærm på eksempelvis 42 eller 50 tommer. Her vil du både få bio fornemmelsen, og stadig have mulighed for at se tv i det daglige.

Med hensyn til at få et tvsignal til en projektor kan du enten købe en lille digital tuner, eller eventuelt benytte en gammel video.

Du kan sagtens købe lærred i metermål, og nogle laver da også selv af billigt materiale købt i Ikea eller lignende. Personligt synes jeg det er nogle dumme penge at spare, da billedet altså bliver en del bedre på et rigtigt lærred. Igen har emnet også været oppe at vende mange gange, så du kan finde masser af info ved en søgning.

Held og lykke med projektet herfra.

tholeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2006
Sendt: 16 December 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

du har fat i nogle gode pointer der,, jeg bliver nødt til at tænke over hvad jeg lige gør til den tid,, men nu der jo også lidt tid til endnu heldigvis,, men holder lige folk orienteret senere hvad der sker med det visuelle ;),,
Til top Vis tholeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tholeth

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes