Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV- Tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeener
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har kig på et Pioneer PDP 427XD og der har jeg læst mig fra til at det har en digital tuner og en analog tuner. Jeg er med på at den analoge tuner er den samme som jeg har i mit nuværende "tykskærms tv" men den digitale tuner - gør den det samme som de boxe man kan købe eks. vis i Alfawiev bixen?? Der var jeg nede for ca. ½ år siden og dér sagde sælgeren at billedet igennem kabeltv ville stå meget bedre med sådan en box - tror han kakde den en digital modtager men er ikke sikker. Den kostede omkring 1400-1500.- Hvis den gør er det jo rigtig smart den er indbygget i tv´et

Til top Vis Jeener's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeener

Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej Jeener...

Den Digitale turner der er i Pioneers 427XD er en såkaldt DVB-T turner... Den kan ikke bruges i forbindelse med kabeltv, men i forbindelse med en alm. tagantenne ell. lign... I DK vil det sige at man får DR1, DR2 og Tv2 digitalt.... Til kabeltv skal du derimod have en DVB-C turner som så vil modtage din programpakke digitalt.... Så der har højst sansynligt været sådan en de har snakket om i Alfaview-bixen..... Har personligt ikke set andre en et par Loewe LCD med indbygget DVB-C turner, det er som regel altid DVB-T som der er indbygget.... Håber du kunne bruge dette til noget....

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Sendt: 11 December 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

De nye modeller fra Loewe har både DVB-T og C, Metz tv har også begge typer indbygget. DVB-T er kun interessant hvis man har egen antenne eller hvis ens antenneforening udsender DVB-T signalet.

Til top Vis schifferer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schifferer

Jeener
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret  Den DVB-C tuner man så skal tilkøbe for at få et hæderligt tv billede - den generere et analogt signal fra kabeltv til et digitalt signal som skal ind i den analoge indgang på fladskærmen!? eller er det der HDMI kommer ind i billedet??

Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 December 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikk hvad for noget kabel-tv du har.... TDC...??? Jeg har TDC og de kan endnu ikke levere en Tuner til HDMI... De havde en ude men den blev trukket tilbage pga softwarefejl.... Men den skulle gerne være på trapperne snart igen.....

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer

Jeener
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det er TDC... så er det jo bare at vendte på de får rettet fejlen  

Ville det være dumt at købe fladskærmen uden den digitale tuner og spare de 1200.- ?? eller er mediet noget der kommer i nærmeste fremtid.... jeg mener hvis det kun er DR1, DR2 og Tv2 der sender digitalt?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeener skrev:

Ja, det er TDC... så er det jo bare at vendte på de får rettet fejlen  

Ville det være dumt at købe fladskærmen uden den digitale tuner og spare de 1200.- ?? eller er mediet noget der kommer i nærmeste fremtid.... jeg mener hvis det kun er DR1, DR2 og Tv2 der sender digitalt?

Hvis du alligevel planlægger en digital tuner fra TDC, kan du vel godt spare de penge. Den eneste grund jeg lige umiddelbart kan se til at have begge er, hvis du ønsker at optage noget i digital kvalitet på samme tid som du også ser i digital kvalitet. Men det vil jo så kun virke i begrænset omfang, da du kun har adgang til dr1, dr2 og tv2 på den indbyggede digitale tuner.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes