Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er HI-FI Klubbens pålidelighed igen svækket!
Som nogle måske husker, så havde jeg tidligere et indlæg omkring Deres pålidelighed, i forbindelse med mit køb af Denon DVD1600, der iflg. HI-FI Klubben nærmest var en milepæl indenfor DVD-afspillere.
Den skulle både være robust, udstyret med MEGET FINE convertere og der skulle være kælet for analogdelen!
Sjovt nok, kunne man ikke se den i Deres butik, og så havde jeg jo nok heller ikke købt den...
For den er ike robust, men meget blikagtig. Jeg har kigget på en DVD til 479 i Bilka, og den er mere robust, og vejer næsten det dobelte.
Dens convertere er MEGET LIDT FINE. Faktisk er det nogle af de dårligste Burr-Brown overhovedet har på programmet.
Og analogdelen er nærmest ikke eksisterende. Og de særgelige komponenter der sidder, er af så ringe kvalitet, at jeg end ikke ville bruge dem i en ringeklokke!
HI-FI Klubben oppfordrede mig til, at flytte debatten over i Deres regi, og på den måde kunne de jo også lettere styre den. Det første stykke tid blev jeg mødt af masser af forskellige folk fra Klubben, der alle havde deres mening, og sjovt nok var de alle sammen MEGET positive.
Men det lykkedes dem dog ikke at komme med noget konkret (til trods for at jeg MANGE gange opfordrede dem til det). Altid var der tale om typisk sælgersnak, fra folk der ikke anede hvad de snakkede om. Og efterhånden som jeg afslørede dem i deres løgne og andre gode historier, faldt de fra en efter en. Altid med en begrundelse om, at de altså alligevel ike lige havde tid, til at deltage i den debat de lige var gået i gang med.
Efter lang tids diskussin, indrømmede Klubben, at de havde begået en fejl i forbindelse med DVD1600, og at den ikke indeholdt en MEGET FIN converter (alt andet ville også være dumt... kke engang Burr-Brown selv gider kalde den FIN). Dette blev bl.a. indrømmet af Henrik TN, som jeg har skrevet en del med.
Og det kunne han jo også godt, for returperioden var udløbet... men men men... han havde glemt, at der er forlænget returperiode, på varer der ikke lever op til de tilstande sælger reklamerer med. Da jeg konfronterede ham med dette, stoppede han mærkeligt nok med at svare mine mails. Det var godt nok modent gjort! Hvor mange lys er der så i lagkagen???
Dernæst begyndte Flemming Frandsen, managing director, at blande sig. Han startede forfra, og begyndte igen at påstå, at PCM1608 var MEGET FIN. Tænk... nu er der modstridende forklaringer fra Klub-ledelsen....

Flemming Frandsen var endda så klog, at han kaldte PCM1608 for converternes svar på en BMW... han er godt nok klog. Nå, men jeg besluttede mig for at hjælpem manden, der tilsyneladende ikke ved det helt store om elektronik. Derfor opfordrede jeg ham til, at kontakte Peter eller Jacob fra Holfi (dem må han jo kende, da Deres produkter forhandles i Klubben). Han skulle prøve a få Deres mening om denne converter. Jeg gik endda så langt som at love, at hvis De gav ham ret i, at den er MEGET FIN, så ville jeg acceptere dette, og droppe debatten.
Og hvad gjorde han??? Han har sat sin mail til at nægte mails fra mig! Sikke et flævefjæs! 
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan i hvert fald give dig ret i en ting. Hifi-klubben har i mange år brugt argumentet:
Se på hvad der er inde i apparatet, så får du noget for pengene. Det er måske ikke det bedste argument, får det er vel lyden.
Men det har de selv gjort i mange år og gør det stadig. Se. f.eks. side 4 i deres nye katalog. En NAD CD/DVD i låg på, sammenlignet med en anden model.
Når du selv bruger argumenterne om komponenternes kvalitet fremfor lyden i sig selv, så den nævnte historie godt nok pinlig!
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, yderst interesant, det lyder som et job for DR's RAPPORTEN (eller er de stoppet med at lave det program?), eller forbrugerstyrelsen. ..
Nu hvor hele baduljen er nedfældet på skrift i diverse mails (som du forhåbentligt har kopier af), kan det vel ikke være svært at bevise deres uret. Nå, jeg tror jeg gejler mig selv op, men jeg tænker bare at det ku' være dejligt tilfredsstillende hvis det fik en konsekvens at f**ke med kunderne..
med venligste medfølende-over-din-irritation-hilsener
prse
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI Klubben var ENGANG en klub for HIFI entusiaster. I dag har jeg meget svært ved at sidestille dem med andre end Electric City eller Elgiganten. (selv FONA kan være mere professionelle (til tider))
HIFI Klubben er desværre ikke længere den gode gamle "klub", men blot endnu et ultra kommercielt foretagende 
Et eks.:
For ca. 1 md siden gik jeg ind i HIFI Klubben på Frederiksberg og spurgte om de kendte et ca. leveringstidspunkt for Denon DVD A11.. Begge sælgere stod meget undrende og kiggede på mig... Svaret var: "kommer der en A11??" (på daværende tidspunkt havde den været på markedet i et par uger i Tyskland)
/HC
|
Til top |
|
|
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen
hifi-klubben bliver aldrig det samme som da chr. hoffman var daglig leder
han var interesseret i hifi og havde forstand på det.
ingen disse påstande kan på nogen måde passe til fl. frandsen (der så måske har læst markedsføring på aftenskole )
krydsmads
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes lige det kunne være sjovt om der var nogle anmeldelse
der giver Hurtig ret. Desværre har jeg ikke kunnet finde en eneste
dårlig anmeldelser, dog giver to af dem ham ret i at lyden kunne
være bedre. Men det er altså til en pris på 500 engelske pund, så til
2000 kr., tror jeg bare Hurtig skal være glad, og så lade salgssnak
være salgssnak (selvom de selvfølgelig bør vide bedre).
Fra ejerne
http://www.audioreview.com/PRD_130288_1587crx.aspx#reviews
"Rigtige" anmeledelser
http://www.whatvideotv.com/testbench/frame.html?http://www.w
hat
videotv.com/testbench/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-1600.php
http://www.homecinemachoice.com/testbench/frame.html?http://
ww
w.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-1
600.php
http://www.totaldvd.net/reviews/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-16
00.
php
|
Til top |
|
|
Mr TGS Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt med i din smøre på HiFi Klubbens cybertainment og kan faktisk ikke se hvorfor du bliver ved med at køre rundt i det. Du har fået svar på dine spørgsmål, men er ikke tilfreds med dem ( da du ikke får ret!) og derfor bliver du ved og ved. Fordi man siger fine Burr Brown konvertere betyder det jo ikke at det er de fineste ( og da selvfølgelig ikke til den pris). DVD1600 er en meget rost afspiller ( jeg har faktisk ikke set en eneste dårlig test af den). Det kommer da an på hvad den yder billed og lydmæssigt og ikke hvad der sidder indeni. At påstå at en Bilka afspiller til 479,- viser bedre billede er efter min mening total hen i vejret og bare noget du slynger ud. Jeg har set DVD1600 overfor mange billige dvdafspillere og der er ingen tvivl om vinderen. Tag dig sammen og se at komme videre med dit liv!
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent juridisk vil det også være et problem at skulle argumentere for, at deres beskrivelse af konverterne som "meget fine" skulle udgøre en mangel, da det jo er en noget subjektiv vurdering. Det er måske nok ikke BBs bedste, men det er da trods alt stadig BB, så en hvis kvalitet har de vel.
Den beskrivelse du giver af deres håndtering af sagen er dog ret rystende, synes jeg. Det virker jo fuldstændig grotesk, at man blot vælger at ignorere dine mails og afvise dem. Ikke en særlig proffesionel måde at føre forretning på.
|
Til top |
|
|
Mr TGS Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at alt hvad der kan kravle og gå i HiFi Klubben ser ud til at have svaret ham, men han bliver ved og ved og ved........
|
Til top |
|
|
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undre mig meget over hvorfor HiFi klubben ikke for længst har ladet handlet gå tilbage ! Der er tale om en DVD afspiller i den billige ende så omkostninger for dem må være minimale. Det må da trods alt andet end lige være bedre med tilfredse kunder end alt dette udenoms snak som de lader til komme med ! Det holder da ingen steder at ignorer sine kunder ! Hvad med løse problemet så alle kan være glade og komme videre ?
|
Til top |
|
|
Fynni Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr TGS skrev:
Problemet er at alt hvad der kan kravle og gå i HiFi Klubben ser ud til at have svaret ham, men han bliver ved og ved og ved........ |
|
|
Men de snakker stortset alle uden om og snakker om alt mulig andet end problemet 
|
Til top |
|
|
stjalke Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 255
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig
Tag et kig på det her.. Jeg køber aldrig i Hi-Fi Klubben igen.
|
Til top |
|
|
stjalke Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give Hurtig fuldstændig ret!.. Deres support og det deres svar tilbage på emails og indlæg i deres forum er ikke en skid værd!.. De disker ikke op med andet sælgersnak og ukonkret pis..
Hi-Fi Klubben er noget l**t.. Som så mange siger, var de gode engang, men nu er de fandme til at lukke op og skide i..
- Thomas Angelbo
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som om at Denon (ligesom mange andre) også er begyndt at source hele apparater hos underleverandører i Kina.
|
Til top |
|
|
stjalke Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal så lige siges, at jeg altid har haft det godt med Odense Hi-Fi klub.. De har stadig servicen i orden, og der er da et par som har bare lidt forstand på det de sælger..
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
stjalke skrev:
Hi-Fi Klubben er noget l**t.. Som så mange siger, var de gode engang, men nu er de fandme til at lukke op og skide i..
- Thomas Angelbo |
|
|
SÅ SLAPPER DU LIDT AF, PIPHANS !!!!!!!!!!!!!!!! 
Det er OK, at formidle erfaringer, men du behøver ikke trække et spor af afføring efter dig i dette forum !
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej stjalke
Forstår simpelthen ikke dit indlæg på cybertainment.
Du får straks tilbudt pengene tilbage eller en reduktion. Men du vil
have nye højttalere til nedsat pris.
Ingen tvivl om at der er begået fejl i Sønderborg, men de accepterer
fejlen og tilbyder dig ovenstående.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Og når sagen handler om demo-modeller, ser jeg også at kunden har lidt ansvar for at kigge nærmere på det, før køb.
Hi-fi klubben tilbyder returet, hvilket mange andre forhandler ikke ville gøre. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa.....jeg har fulgt debatten både her og på cybertainment.
Ud fra et moralsk/etisk princip har (havde?) du i princippet ret!
Men med dine ganske agressive indlæg og din uforsonende sprogbrug, brændte du (desværre) alle dine broer!
Jeg ville som sælger være meget mere imødekommende, hvis dine indlæg(endda blot de indledende) havde været saglige/sobre i deres indhold.
Juridisk tror jeg næppe du kommer videre, med mindre du kan bevise, at "de meget fine convertere" var afgørende for dit køb.
|
Til top |
|
|
Fynni Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Hej stjalke
Forstår simpelthen ikke dit indlæg på cybertainment.
Du får straks tilbudt pengene tilbage eller en reduktion. Men du vil have nye højttalere til nedsat pris.
Ingen tvivl om at der er begået fejl i Sønderborg, men de accepterer fejlen og tilbyder dig ovenstående.
|
|
|
Pengene tilbage skal de give da der er tale om fjernsalg ! Enhver forretning med lidt respekt for sig selv og ikke mindst sine kunder burde give rabat på et sæt nye såfremt kunden ønsker dette ! selv med en rabat på 2000,- tjerne de stadig på salget !
|
Til top |
|
|