Forfatter |
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber det er det rigtige sted mit spørgsmål lander.
Jeg nyder i stor sil megen af min musik i FLAC format via squeezebox her i boligen. Men kunne ikke lade være med at tænke på om der mon findes en bærbar afspiller som understøtter dette format? Indtil videre er det eneste jeg har kunnet finde, været en Cowon på hhv. 1 og 2 gb, men det er jo lige lidt nok plads vil jeg mene.
Så ville lige hører om der var nogle med erfaringer på dette område?
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cowon laver også større (mere kapacitet) afspillere med understøttelse af FLAC. Der findes også en firmware til Apple's iPod, som gør det muligt at afspille FLAC på den.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Cowon laver også større (mere kapacitet) afspillere med understøttelse af FLAC. Der findes også en firmware til Apple's iPod, som gør det muligt at afspille FLAC på den.
|
|
|
iPod'en bruger bare (meget) mere strøm, fordi harddisken skal læse oftere.
Normalt læses musikken ind i hukommelsen, en flac-fil er for stor.
Læs her: http://lists.xiph.org/pipermail/flac/2005-February/000392.ht ml
__________________ madklub
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
iPod'en bruger bare (meget) mere strøm, fordi harddisken skal læse oftere.
Normalt læses musikken ind i hukommelsen, en flac-fil er for stor.
Læs her: http://lists.xiph.org/pipermail/flac/2005-February/000392.ht ml
|
|
|
Ja, det er så ulempen. Desuden er firmwaren heller ikke 100% stabil, hvilket har betydet "død iPod" og mange crashes for en stor del af kunderne - nogle har så været heldige. Jeg vil ikke selv turde gøre det, men idéen støtter jeg 100%. Det kunne være fedt, hvis der kom en 100% stabil og officiel firmware, men der kan gå tid - meget lang tid! I mellemtiden kunne de sløve individer hos Creative, Apple, Samsung m.fl. lette deres indirekte og implementere understøttlese af FLAC og diverse andre loseless formater som standard. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
Hvis du kan nøjes med 8 / 12 Gb er der også TrekStor Vibez. Understøtter FLAC og har gapless playback, så det er jo nærmest en født vinder 
Kan dog ikke umidelbart finde finde ud af hvem der sælger den i DK, men mener at have læst, at der faktisk skulle være en dansk importør. |
|
|
Den er da ret lækker! Kender du til TrekStor generelt? Har aldrig selv hørt om mærket... __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det kunne være fedt, hvis der kom en 100% stabil og officiel firmware (iPod), men der kan gå tid - meget lang tid!
|
|
|
Det ville også betyde, at iTunes ville understøtte FLAC, det ville ikke være så dårligt! Pt. er bedste program jeg har fundet MediaMonkey...
__________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
AM-E skrev:
Det kunne være fedt, hvis der kom en 100% stabil og officiel firmware (iPod), men der kan gå tid - meget lang tid!
|
|
|
Det ville også betyde, at iTunes ville understøtte FLAC, det ville ikke være så dårligt! Pt. er bedste program jeg har fundet MediaMonkey...
|
|
|
Desværre nej. Det er bagsiden af medaljen. Firmwaren er ikke udviklet af Apple, så den er "uofficiel". Dvs. det er på eget ansvar, hvis din iPod skulle tage skade. Et andet interessant tiltag er iPodLinux. Du kan læse mere om programmet her__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
AM-E skrev:
Den er da ret lækker! Kender du til TrekStor generelt? Har aldrig selv hørt om mærket...
|
|
|
Kender ikke noget til firmaet, så bare Vibez omtalt i SøndagsAvisen (af alle steder...). Der kører dog en lille tråd på head-fi om den, hvor den får nogle rigtig pæne ord med på vejen. |
|
|
Ifølge TrekStor er der ingen forhandlere i DK. Den kan dog erhverves i bl.a. Tyskland fra ca. £200 for 12GB versionen, hvilket er ganske fair! Den ser meget mere interessant ud end en iPod for mit vedkommende. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Leest Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ønsker disse FLAC filer i stedet for Mp3 skal man så bare hente et nyt cd-rip program eller kan man omforme nuværende mp3 filer til FLAC...
For det ville da være lækkert at få lidt mere ud af anlægget med denne fil type
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leest skrev:
Hvis man ønsker disse FLAC filer i stedet for Mp3 skal man så bare hente et nyt cd-rip program eller kan man omforme nuværende mp3 filer til FLAC...For det ville da være lækkert at få lidt mere ud af anlægget med denne fil type
|
|
|
Når du har rippet til MP3, så er datane tabt, og du kan ikke genskabe dem igen,
Du skal derfor rippe fra CD'en til FLAC.
Der kører flere tråde om emnet her i forummet.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leest skrev:
Hvis man ønsker disse FLAC filer i stedet for Mp3 skal man så bare hente et nyt cd-rip program eller kan man omforme nuværende mp3 filer til FLAC...
For det ville da være lækkert at få lidt mere ud af anlægget med denne fil type
|
|
|
Da den stakkels mp3-fil allerede er blevet offer for denne komprimeringsalgoritme fra helvede, kræves der, at du smider din kilde (cd) i drevet og ripper til FLAC. Du kan bruge EAC, som får mine varmeste anbefalinger. EAC skal dog opsættes til at rippe FLAC, hvilket kan tage noget tid at sætte sig ind i, men derefter kører det også bare som motorvej E40 en kedelig søndag eftermiddag. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Leest Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... mange tak... det skal jeg da lige kikke på ...!
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Cowon MP3 afspiller - også kaldt IAUDIO (M40 - tror jeg) på 40 GB.
Jeg har også brugt den som stationær afspiller til anlægget (med en docking station)
- men er nu gået over til Squeezebox (SB) til anlægget.
Ved købet af min IAUDIO er der leveret Rip software som kan rippe i FLAC format (og andre formatter), og som jeg nu bruger til min SB.
Synes lyden er rigtig god i IAudio, men køb endlig nogle gode bøffer, f.eks Senheiser.
Og så er fordelen ved IAudio, at du kan pluge den i alle PCér - ikke noget Itunes her. Men alligevel nem at søge i.
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
En anden firmware der kan få den nyere ipods (4. og 5. generation + nano og mini) til at afspille FLAC er RockBox |
|
|
Yes, det var rockbox jeg mente i mine tidligere indlæg. Men efter hvad jeg har læst, døjer den stadig med dårlig batteritid og ustabilitet. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i set, at streamtech har 12 gb versionen af TrekStor Vibez til 1.695. Der står, at den skulle komme primo februar, hvilket jo skulle være nu. Det lyder som en ganske fornuftig pris - kender dog ikke meget til den, men ville bare gerne have en afspiller, der kan afspille FLAC.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpnielsen skrev:
Har i set, at streamtech har 12 gb versionen af TrekStor Vibez til 1.695. Der står, at den skulle komme primo februar, hvilket jo skulle være nu. Det lyder som en ganske fornuftig pris - kender dog ikke meget til den, men ville bare gerne have en afspiller, der kan afspille FLAC. |
|
|
Har du læst nogle af anmeldelserne? (f.eks. denne) den ser spændende ud må man sige. Jeg købte selv en allround løsning (pda/telefon) men den lyder af helvede til!
|
Til top |
|
|