Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
den første video var sku meget go'. er der nogen der ved hvad det er for en sang der bliver spillet i de første 2 min. af video'en og hvilken plade sangen kommer fra? jeg synes nemlig at det lyder rigitig godt.  
det er fanme den vildeste plov ham der gutten han har.. stort skrummel men mega fed. __________________
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blæret - ret spændende at se virkelig passion og hvad det kan medføre!
Tak for linkene
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham med det ophængte rack må være tosset. I hans verden betyder strømmern 50% og racket 30%
Helt ærligt. Så er der kun 20% til alt det andet.. Plov, forstærker, højttaler, kabel, indspilning, lytterum... Tosse __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom Waits originale version findes på "Franks wild years" og på YouTube med ham selv her: http://www.youtube.com/watch?v=o72GDj7svq4Jeg kan faktisk godt lide Diana Krall  Meget lækker og behagelig, men også tit lidt for glat. Tom Waits derimod, er forbløffende tit meget original og kantet. Men mine favoritter med Waits er dog hvor han er i sit mere lyriske hjørne, som "Nighthawks at the diner" og "Alice" Ellington klippet kan jeg rigtig godt lide, fordi det viser hvor fabriksagtigt produktionen fra indspilning til færdig plade er. Det er så en sjov kontrast til fyren der har en krystal oven på anlægget, fordi det lyder bedre?, og så til de hænder der former en vinylbolle der skal presses. Personligt har jeg en teori der går på at mængden af håndsved forklarer de store udsving mellem forskellige presninger  (P.S. For Audiophiler må jeg lige forklare at det var en vits fra min side  ) Julie London har bestemt lidt af Krall stilen også.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 13 December 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
den første video var sku meget go'. er der nogen der ved hvad det er for en sang der bliver spillet i de første 2 min. af video'en og hvilken plade sangen kommer fra? jeg synes nemlig at det lyder rigitig godt.  
det er fanme den vildeste plov ham der gutten han har.. stort skrummel men mega fed.
|
|
|
Yep, det lyder fantastiks godt 
Er det ikke en Avid? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Og tænk hvor lidt metoden har udviklet sig: klik klik |
|
|
Ja, bortset fra det ene klip var i farver og det andet sort/hvid var der vist ikke meget forskel. Det kunne næste have været de samme maskiner. Jeg fik Poul fra Pouls Audiobutik til at beregne et bud på rillelængden på en pladeside, det var ca. 450 meter!! Forbløffende nok lyder sådan en vinylplade jo også godt.
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for svar __________________
|
Til top |
|
|
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 14 December 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftige anlæg, men elendige rum. Ham med det ophængte anlæg havede HT`erne stående mellem to rum, det må da give problemer. De andre rum var mere eller mindre udæmpede.
Ærgeligt at man solgte pladespilleren og pladerne, der er jo ret meget sjovt at rode med.
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der tænker Midtvejskrise?! __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ROTFL
"So you can listen to music eventhough there is an earthquake?" "....yes, I think I can!"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
mange tak for svar |
|
|
Holly Cole gør det bedre på hendes "hyldest" cd til Waits - "temptation" lidt mere nerve og lidt mere Waits - IMHO - uden at ville nedgøre "The gril in the other room" som jeg synes er en af Kralls bedste __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Ham med det ophængte rack må være tosset. I hans verden betyder strømmern 50% og racket 30% Helt ærligt. Så er der kun 20% til alt det andet.. Plov, forstærker, højttaler, kabel, indspilning, lytterum... Tosse  |
|
|
Voff de' Strømforsyningen er da en vigtig del af anlæget.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Are you crazy ?
My experience of music is uniqe, which others cannot understand.
.........crazy are those who spend all their money on a Mercedes.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Tom Waits originale version findes på "Franks wild years" og på YouTube med ham selv her:
http://www.youtube.com/watch?v=o72GDj7svq4
Jeg kan faktisk godt lide Diana Krall Meget lækker og behagelig, men også tit lidt for glat. Tom Waits derimod, er forbløffende tit meget original og kantet. Men mine favoritter med Waits er dog hvor han er i sit mere lyriske hjørne, som "Nighthawks at the diner" og "Alice"
Ellington klippet kan jeg rigtig godt lide, fordi det viser hvor fabriksagtigt produktionen fra indspilning til færdig plade er. Det er så en sjov kontrast til fyren der har en krystal oven på anlægget, fordi det lyder bedre?, og så til de hænder der former en vinylbolle der skal presses. Personligt har jeg en teori der går på at mængden af håndsved forklarer de store udsving mellem forskellige presninger (P.S. For Audiophiler må jeg lige forklare at det var en vits fra min side )
Julie London har bestemt lidt af Krall stilen også.
|
|
|
Det kan Julie London ikke have, født i '26, sidste indspilning i '69 og død i år 2000 efter længere tids sygdom. Diana Krall er født i 1964, så Julie London kan ikke være inspireret af fr.Krall, men fr. Krall har med garanti hørt Cry me a River sunget af Julie London
mvh
Arkivbjørnen
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Sveske skrev:
Ham med det ophængte rack må være tosset. I hans verden betyder strømmern 50% og racket 30% Helt ærligt. Så er der kun 20% til alt det andet.. Plov, forstærker, højttaler, kabel, indspilning, lytterum... Tosse  |
|
|
Voff de' Strømforsyningen er da en vigtig del af anlæget. |
|
|
Bestemt bestemt, men mit indtryk er nu, at de 50% tæller som noget eksternt tilbehør som sikringer og netstik og hvad ved jeg. Jeg kan selvfølgelig have misforstået det - uanset hvad, synes jeg at 50% af budgettet til strømforsyningen er en skæv fordeling. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|