| Forfatter |
|
cvigen Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu står man med et svært valg...
Troede til idag at jeg skulle være ejer af en fin Cyrus 2 amp med psx, men er kommet meget i tvivl efter et par timer på nettet.
Thule Spirit IA 60, Classic 6.10 og Mission Cyrus II med psx kan fåes til næsten samme pris brugt rundt om i Danmark (om end Cyrus'en er en smule billigere), men hvad skal man vælge? Der er jo ingen tvivl om at der er en verden til forskel i lyden på de tre forstærkere, og det kommer meget an på hvad de skal spille med.
Planen er at de skal trække et sæt Dali 18 mk 2. Og med tiden gjorde det heller ikk noget hvis man kunne smide en effekt del på så de kan slæbe mine gamle dali 40 se.
Af mangel på bedre står der pt en Sony TA-FB930R intergreret forstærket og trækker mine dali 18, hvilket jeg ikke syntes lyder super, tror ikke der er nok strøm i den til at trække dem. Men vil dette også være tilfældet med en af de overstående forstærkere? Og er nogen af dem i samme "ringere" klasse som sony'en
Så lidt indput om hvad i mener omkring de 3 forstærkere, og hvilken man skal vælge kunne være fint.
På forhånd tak Claus
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Classic, dog den store model, og den har krafter. Jeg tror dog du skal se efter noget kraftigere til dine 18 mk2, efter hvad jeg har hørt vil de gerne have noget strøm og effekt, og jeg tror at de 3 nævnte forstærkere er for små. Hvis jeg var dig ville jeg spare pengene og købe noget brugt Nad, H/K, Rotel osv. i 150-200 watts klassen, det vil give mere mening.
Og så ville jeg bruge lidt ekstra penge på en forstærker til dine Dali 40 se.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
sbcellis Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyrus 2 amp med psx.  Den er i en klasse for sig. Cyrus 2 amp alene, er i High Fi Wold betegnet som en klassiker. Med psx får du kræfter til at drive de vanskeligste højtalere. Samtidig får du MUSIK. Du glemmer teknikken, og får bare lyst til at lytte til cd efter cd. Tro mig, jeg har prøvet meget, men den slår det meste. Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyrus'en lyder helt sikkert fremragende. Men den er trods alt kun på de omkring 50 watt. Du vil dog få vellyd ud af dine Dali'er, men kombinationen vil ikke kunne spille enormt højt.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg vælge IA60, men på den anden side kan du jo altid købe sådan en når du er træt af at spille højt.
Kender ikke Classic'en
Curus kan købes til rimelig pris og sikkert sælges igen for nogenlunde det samme, hvis man skulle fortryde __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Cyrus II kan uden PSX rent faktisk drive et sæt Martin Logan CLS rent, den taber først pusten når den rammer loftet mht. maximal musikeffekt
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Cyrus 2 + PSX...en virkelig vellydende sag som langt overgår eksempelvis Thule IA60 (den ubalancerede udgave) og iøvrigt også de fleste andre forstærkere på den rigtige side af 10.000 kr, det spiller bare!
Iøvrigt også bedre end Cyrus 3 i mine ører!
|
| Til top |
|
| |
kentos Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Min bror havede en cyrus II med PSX og jeg må at jeg ikke er i tvivl om at det er en meget kraftig forstærker, den kørte med nogle KEF C80 som har en Har en voldsom høj drifteffekt..
Han har haft en rotel effektrin og køre nu med en denon POA 2200 (så vidt jeg husker) 2*200 watt, men denonen når slet ikke cyrus til sokkeholderne.. Denoen får slet ikke det samme ud af højtalerene selv om den har mere effekt på papiret end Cyrus med PSX (2*75)
Cyrus II med PSX er et lille kraftværk og så spiller den forrygende!! 
Kan i Alle have en god jul  __________________ Watt er noget man putter i ørene hvis det lyder a H... til
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er denon jo heller ikke ligefrem kendt for at levere massere af strøm 
Jeg ved at Classic laver gode forstærkere, om den 6.10 du har kig på kan trække dine speakers ved jeg ikke, men jeg ville få fat i mere effekt uden tvivl.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classic har jeg aldrig lyttet seriøst til, men jeg ville vælge Cyrus frem for Thule.
God jul 
|
| Til top |
|
| |