| Forfatter |
|
Gintbind Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vil lige høre nogle meninger om Dali 109?
Har fået et tilbud på et par Dali 109 til 1200 kroner som skulle være i fin stand..
Hvordan spiller de og er de 1200 værd?
Jeg har ikke de store penge at rutte med og vil ikke bruge mere end omkring 1000-1500 på højtalere..
Dali 450 ville nok være det bedste bud, men der er ikke rigtig nogen der sælger dem i nærheden af hvor jeg bor.. (aalborg)
På forhånd tak..
|
| Til top |
|
| |
Gintbind Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med 2 Dali 4a til 500 kroner?
Pæne og velholdte..
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 109 er i hvert fald nogle dejlige højttalere. Jeg fik mine for 500, men det var også virkelig et røverkøb.
Prøv at se om du ikke kan prutte dem ned til omkrong 8-900 __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 109 er en rigtig god højtaler... Den er rimelig nem at drive med at ikke så kraftigt udstyr, og den kan også give den gas hvis det er det!:... Altså 1200 kr er i hvert fald et max belød for dem, de er jo nok nogle år gamle nu, men jeg købte mine for 1200, men du vil ikke fortryde det for prisen.. Altså at Sveske har fået dem for 500, det giver jo heller ingen ærlig mening!..  Men tag ud og lyt dem du vil ikke fortryde det - tag evt. 1200 med  ... mvh Henrik Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gintbind skrev:
|
Hej vil lige høre nogle meninger om Dali 109?
Har fået et tilbud på et par Dali 109 til 1200 kroner som skulle være i fin stand..
Hvordan spiller de og er de 1200 værd?
Jeg har ikke de store penge at rutte med og vil ikke bruge mere end omkring 1000-1500 på højtalere..
Dali 450 ville nok være det bedste bud, men der er ikke rigtig nogen der sælger dem i nærheden af hvor jeg bor.. (aalborg)
På forhånd tak..
|
|
|
Det er nogle store rockhøjttalere. De er mere end 10 år gamle, så prisen er måske lidt i den høje ende. På den anden side hvis de er velholdte, så er det ikke urimeligt. De er rimelig lette at drive, men du bør alligevel have noget effekt for at have kontrol over dem. Det er store højttalere, så lytterummet bør også have en vis størrelse.
Jeg har haft et sæt 909'er, som er efterfølgeren til 109. Lyden er lidt skarp og hård med god smæk i bassen. Det er højttalere til rå og kraftig lyd. Dali 450 er så vidt jeg husker mindre og mere musikalsk. Hvad man foretrækker er et spørgsmål om personlig smag. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu bestemt de spiller godt. De duer ikke til klassisk musik, men jeg mærker ikke den skarpe diskant som jeg har hørt folk tale om. De er lettere at drive end mine hovedtelefoner (????) for jeg skal i hvert fald skrue betydeligt højere op for at nok lyd ud af dem end når jeg kører over højttalerne.
De besidder en enormt kraftig, men stadig rimelig stram, bas
Men jeg ville ikke give 1200 for dem (deres alder taget i betragtning). Om det er fordi jeg er fattig studerende og må spare på alle områder ved jeg ikke __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er dit spillerum og hvad har du af forstærkergrej?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg synes nu bestemt de spiller godt. De duer ikke til klassisk musik, men jeg mærker ikke den skarpe diskant som jeg har hørt folk tale om. De er lettere at drive end mine hovedtelefoner (????) for jeg skal i hvert fald skrue betydeligt højere op for at nok lyd ud af dem end når jeg kører over højttalerne. De besidder en enormt kraftig, men stadig rimelig stram, bas Men jeg ville ikke give 1200 for dem (deres alder taget i betragtning). Om det er fordi jeg er fattig studerende og må spare på alle områder ved jeg ikke  |
|
|
Det er klart, modstanden i hovedtelefoner er altid meget høj, derfor skal man skrue højere op på forstærkeren.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|