Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Luxman - Hvor blev de af??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har forgæves søgt efter forhandlere af Luxman, herunder specielt forstærkere. Deres engelske HP er nede, og har været det længe. Jeg overvejer at købe ny forstærker, da jeg lige har købt nye højtalere, og min gamle Luxman kan sådan lige klare dem (Dali Concept 10).

Kender I nogen forhandlere af Luxman? Og kender I iøvrigt noget til deres nyere forstærkere? Er det stadig et "godt mærke"?

MVH Tom

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 05 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Hejsa

Jeg har forgæves søgt efter forhandlere af Luxman, herunder specielt forstærkere. Deres engelske HP er nede, og har været det længe. Jeg overvejer at købe ny forstærker, da jeg lige har købt nye højtalere, og min gamle Luxman kan sådan lige klare dem (Dali Concept 10).

Kender I nogen forhandlere af Luxman? Og kender I iøvrigt noget til deres nyere forstærkere? Er det stadig et "godt mærke"?

MVH Tom

Hvis du kunne fristes til noget af det gode gamle Luxman, kan du prøve at sende en mail til info@luxman.dk Men bemærk! Det er ikke nye apparater han har. Men bortset fra levetiden på udstyret, er det gamle sikkert også bedre end det nye!

Tør du? En Luxman L550 til eksempel  Sådan en er da 1000 gange mere lækker, end de destilationsappater (forstærkere) der lavet i dag

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Her er svaret på dine bønner:

http://www.luxman.co.jp/

Nærmeste forhandlere af Luxman finder du i Tyskland, Belgien, Holland og England. Der er også en enkelt forhandler i Tjekkiet som har mange annoncer på www.audiomarkt.de. Den Belgiske distributør har også annoncer på www.ebay.de 

De lever i bedste velgående, og har lige lanceret en komplet ny serie med multi-afspillere og forstærkere - også i den MEGET dyre ende.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Hejsa

MVH Tom

Når du har Dali Concept tvivler jeg på du vil ofre de penge en ny luxmann koster. Men som andre har nævnt kan du jo kigge på brugtmarkedet hvor der ofte findes fine forstærkere til ingen penge.

Jeg vil dog anbefale du kigger på brugt accuphase istedet. Ellers vil jeg anbefale en NAD C352 integreret forstærker.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 05 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Morpheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morpheus

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Slåttvik skrev:

Hejsa

MVH Tom

Når du har Dali Concept tvivler jeg på du vil ofre de penge en ny luxmann koster. Men som andre har nævnt kan du jo kigge på brugtmarkedet hvor der ofte findes fine forstærkere til ingen penge.

Jeg vil dog anbefale du kigger på brugt accuphase istedet. Ellers vil jeg anbefale en NAD C352 integreret forstærker.

Der er nu noget jeg ikke helt forstår - sammenligner du luxman lyd med nad ?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 December 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke tilhænger af gammel luxmann af de billigere udgaver. Jeg mener klart at en ny NAD C352 er bedre end gammel Luxmann. Derfor nævner jeg NAD da jeg mener det er i en prisklasse der hamonerer med Concept højttalerne, det gør en ny luxmann ikke.

Ældre accuphase i samme prisklasse som luxmann, mener jeg er klart bedre.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes