| Sendt: 20 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg står over for at skulle købe mig en fladskærm inden for den nærmeste fremtid. Jeg har kigget på lidt forskellige modeller, og har næsten fået besluttet mig for en Samsung M71 32"'er. Grunden til at jeg skal have mig er (måske naturligvis), ikke pga. den voldsomt forbedrede billedkvalitet jeg opnår (fra mit nuværende 28" CRT Philips), men pga. den større skærm -> bedre biograf følelse, samt at det ville pynte gevaldigt at få fjernet den store klods fra værelset. MEN!
En af de største gener jeg har ved mit nuværende fjernsyn, er at så snart jeg tænder det begynder det at pive/hylle. Det gør de fleste andre CRT fjernsyn jeg kender også. Lyden kan beskrives som en utrolig højfrekvent "summen" som er lav, men stadig er et irritationselement. En gang imellem kan jeg finde på at sende LOTR på og slukke for fjernsynet (dvs. slukke for summe lyden), og blot nyde soundtracket... Man er vel lidt nørd  . Lyden forsvinder når det sættes på standby. Jeg synes engang jeg hørte nogen nævne at det var strømspolen til fjernsynet som "summede" sådan, men det skal jeg ikke kunne sige. Konklusion:
Summer fladskærme på samme måde? Jeg siger ikke at alle fladskærme vil være ens, men giv ihvertfald dit besyv med og lad os høre nogen erfaringer (jeg har aldrig set en fladskærm i et sted hvor der var stille nok til at bedømme)..
Mvh
|