Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: HD-DVD Danske Subtitles (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Go daw

Er det korrekt at der ikke pt. er ret mange HD-DVD films med danske undertekster?

Jeg overvejer at anskaffe mig et HD-DVD drev til en af familiens Xbox 360'er, men WAFFEN vil ha danske undertekster .

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Warner har lanceret et antal HD-DVD titler i Danmark her i December, men de er alle uden danske undertekster. Først til februar kommer de med skandinaviske versioner. Omkring den tid kommer der også lidt titler fra StudioCanal, bl.a. Elephant Man, Total Recal og Rambo trilogien.

Om der ellers findes noget med danske tekster skal jeg ikke kunne sige - det er nok først omkring februar/marts at der begynder at ske så meget...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Universal har Danske tekster på deres HD-DVD`er som kan købes hos HMV eller Axelmusic 

Nogle af Universal HD-DVD titler.

• King kong (2006).
  • Jarhead.
  • Bourne Supremacy.
  • Serenity.
  • Miami Vice.
  • Apollo 13.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Super tak for svarene

Syntes bare tit det kun var region 1 film, men lyder godt det snart er ved at ske noget så waffen kan overbevises, at vi må ha en HD-DVD . Og prisen på HD-DVD films er jo ikke skræmmende

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 21 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Rambo trilogien bliver the sh*t!.. glæder mig som et lille barn til at gense dem i HD
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 December 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes sgu da priserbe er steget helt vildt på HD film. Jeg købte King Kong, Serenity og Batman begins for 14 dage siden til en samlet pris på 506kr hos axelmusic.

MVH WRONG

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg syntes sgu da priserbe er steget helt vildt på HD film. Jeg købte King Kong, Serenity og Batman begins for 14 dage siden til en samlet pris på 506kr hos axelmusic.

MVH WRONG

hmm priserne er DVD er også raslet ned i pris (ikke for nye udgivelser) men de skal ik være ret gammel før man kan få dem for en hund.

Så de skal jo score et sted

/Kristian

DanishHIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 December 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis DanishHIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanishHIFI

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

MVH WRONG

Er det ikke fordi de film, der nu står listet hos Axelmusic, er de europæiske udgivelser, mens dem du købte, var de amerikanske?

Hvis man søger på hd-dvd kommer de amerikanske endnu frem og stadigvæk til lave priser.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

DanishHIFI skrev:
Læs lide denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46589&K W=HD%2DDVD+undertekster+

Havde ik' lige set denne  sorry. Tak for linket

/Kristian

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 December 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Er det ikke fordi de film, der nu står listet hos Axelmusic, er de europæiske udgivelser, mens dem du købte, var de amerikanske?

Hvis man søger på hd-dvd kommer de amerikanske endnu frem og stadigvæk til lave priser.

Jo, det har du sikkert helt ret i. Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på

MVH WRONG

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på

Ja det er vildt.. Men klart at der trykkes flere skiver med f.eks. engelsk, spansk og kinesiske tekster, men alligevel.. Havde ikke noget imod at teksten på coveret var engelsk hvis der var danske tekster på filmen (og der er jo plads nok på en dvd til at have 20 forskellige undertekster)..

og især på hd-dvd og blu-ray... der kunne jo sagtens være 50 forskellige tekster.. men det er jo for at begrænse parallelimporten af film.. men surt for os

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 22 December 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:

wrong skrev:
Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på

Ja det er vildt.. Men klart at der trykkes flere skiver med f.eks. engelsk, spansk og kinesiske tekster, men alligevel.. Havde ikke noget imod at teksten på coveret var engelsk hvis der var danske tekster på filmen (og der er jo plads nok på en dvd til at have 20 forskellige undertekster)..

og især på hd-dvd og blu-ray... der kunne jo sagtens være 50 forskellige tekster.. men det er jo for at begrænse parallelimporten af film.. men surt for os

Det har i nogen tilfælde også med censur at gøre. Nogen lande, f.eks. Tyskland og England har det med at klippe i filmene hist og her for at få lavere censur. Denne praksis bruger man ikke i Skandinavien. Det betyder at ikke alle film kan sendes ud over hele europa, med mindre man i nogen lande (f.eks. Danmark) accepterer at filmen er klippet.

Det var dette bl.a. Warner fandt ud af på den hårde måde i DVD'ens barndom med film som The last boyscout, Under siege, Lethal Weapon og the Matrix. Alle disse blev sendt ud i klippede versioner i skandinavien, men blev senere lavet om fordi mange mennesker klagede over at filmene var klippede på DVD når de kunne fås uklippede på VHS.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Mit ønske om HD-DVD film er naturligvis billedekvaliteten, men især lyden. Er godt træt af af man often ser udgaver f.eks. uden DTS (ikke fordi det nødvendigvis er et kvalitets tegn) fordi der i er lagt fransk tale på istedet og så er der ikke plads til DTS .

F.eks. Band Of Brothers fandme træls på godt jysk, at man skal købe region 1 film for at få DTS... Hvad skal jeg med fransk tale i skandinavien .

Region 1 film er ok hvis man kan undvære undertekster, men da min bio er til hele familien så skal jeg have undertekster på .

/Kristian 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes