| Forfatter |
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go daw
Er det korrekt at der ikke pt. er ret mange HD-DVD films med danske undertekster?
Jeg overvejer at anskaffe mig et HD-DVD drev til en af familiens Xbox 360'er, men WAFFEN vil ha danske undertekster .
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Warner har lanceret et antal HD-DVD titler i Danmark her i December, men de er alle uden danske undertekster. Først til februar kommer de med skandinaviske versioner. Omkring den tid kommer der også lidt titler fra StudioCanal, bl.a. Elephant Man, Total Recal og Rambo trilogien.
Om der ellers findes noget med danske tekster skal jeg ikke kunne sige - det er nok først omkring februar/marts at der begynder at ske så meget...
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Universal har Danske tekster på deres HD-DVD`er som kan købes hos HMV eller Axelmusic 
Nogle af Universal HD-DVD titler.
-
King kong (2006).
-
Jarhead.
-
Bourne Supremacy.
-
Serenity.
-
Miami Vice.
-
Apollo 13.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super tak for svarene 
Syntes bare tit det kun var region 1 film, men lyder godt det snart er ved at ske noget så waffen kan overbevises, at vi må ha en HD-DVD . Og prisen på HD-DVD films er jo ikke skræmmende 
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambo trilogien bliver the sh*t!.. glæder mig som et lille barn til at gense dem i HD
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes sgu da priserbe er steget helt vildt på HD film. Jeg købte King Kong, Serenity og Batman begins for 14 dage siden til en samlet pris på 506kr hos axelmusic.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Jeg syntes sgu da priserbe er steget helt vildt på HD film. Jeg købte King Kong, Serenity og Batman begins for 14 dage siden til en samlet pris på 506kr hos axelmusic.
MVH WRONG
|
|
|
hmm priserne er DVD er også raslet ned i pris (ikke for nye udgivelser) men de skal ik være ret gammel før man kan få dem for en hund.
Så de skal jo score et sted 
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
MVH WRONG |
|
|
Er det ikke fordi de film, der nu står listet hos Axelmusic, er de europæiske udgivelser, mens dem du købte, var de amerikanske? Hvis man søger på hd-dvd kommer de amerikanske endnu frem og stadigvæk til lave priser.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde ik' lige set denne sorry. Tak for linket 
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
Er det ikke fordi de film, der nu står listet hos Axelmusic, er de europæiske udgivelser, mens dem du købte, var de amerikanske?
Hvis man søger på hd-dvd kommer de amerikanske endnu frem og stadigvæk til lave priser.
|
|
|
Jo, det har du sikkert helt ret i. Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på |
|
|
Ja det er vildt.. Men klart at der trykkes flere skiver med f.eks. engelsk, spansk og kinesiske tekster, men alligevel.. Havde ikke noget imod at teksten på coveret var engelsk hvis der var danske tekster på filmen (og der er jo plads nok på en dvd til at have 20 forskellige undertekster)..
og især på hd-dvd og blu-ray... der kunne jo sagtens være 50 forskellige tekster.. men det er jo for at begrænse parallelimporten af film.. men surt for os  __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filur999 skrev:
wrong skrev:
Vildt nok man skal betale over 100kr for at få danske undertekster på |
|
|
Ja det er vildt.. Men klart at der trykkes flere skiver med f.eks. engelsk, spansk og kinesiske tekster, men alligevel.. Havde ikke noget imod at teksten på coveret var engelsk hvis der var danske tekster på filmen (og der er jo plads nok på en dvd til at have 20 forskellige undertekster)..
og især på hd-dvd og blu-ray... der kunne jo sagtens være 50 forskellige tekster.. men det er jo for at begrænse parallelimporten af film.. men surt for os 
|
|
|
Det har i nogen tilfælde også med censur at gøre. Nogen lande, f.eks. Tyskland og England har det med at klippe i filmene hist og her for at få lavere censur. Denne praksis bruger man ikke i Skandinavien. Det betyder at ikke alle film kan sendes ud over hele europa, med mindre man i nogen lande (f.eks. Danmark) accepterer at filmen er klippet.
Det var dette bl.a. Warner fandt ud af på den hårde måde i DVD'ens barndom med film som The last boyscout, Under siege, Lethal Weapon og the Matrix. Alle disse blev sendt ud i klippede versioner i skandinavien, men blev senere lavet om fordi mange mennesker klagede over at filmene var klippede på DVD når de kunne fås uklippede på VHS.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit ønske om HD-DVD film er naturligvis billedekvaliteten, men især lyden. Er godt træt af af man often ser udgaver f.eks. uden DTS (ikke fordi det nødvendigvis er et kvalitets tegn) fordi der i er lagt fransk tale på istedet og så er der ikke plads til DTS .
F.eks. Band Of Brothers fandme træls på godt jysk, at man skal købe region 1 film for at få DTS... Hvad skal jeg med fransk tale i skandinavien  .
Region 1 film er ok hvis man kan undvære undertekster, men da min bio er til hele familien så skal jeg have undertekster på .
/Kristian
|
| Til top |
|
| |