Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: vas"hjælp til port udregning.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

kære venner..kunne jeg få lidt hjælp til.om hvorvidt mine kabinetter er korekt udluftede ?? det skal ikk være fuldstændig teoretisk i øjet..jeg har et større setup.(godt nok pa grej)og et led i det er:2stk bundkasser m hver 2x18"colosus fane og hver kabinet som måler :h:1100mm-B:760mm-D:760mm og er udluftet m hele 6 stk 110mm porte uden længde udover kabinetets 19 mm birk,jeg købte kabinetterne uden enhedder da jeg faldt for den ekstreme flotte gemmenførte udførelse som en snedker har lavet m div afstivninger mm og da de har kostet mig dyrt 4000 kr stk u enhedder og 3000 pr enhedX4 18" så villle jeg så gerne have så meget ud af dem som overhovedet muligt..det jeg egentlig vil er at få andres vinkel på de fakta jeg her er kommet med ..er den hel gal eller.jeg ved godt lyd og formål er et meget vidt begreb"hvis ører lytter osv men jeg vil lidt væk fra den buldre som de har i sig..alt drives aktivt via elektroniske delefiltre og som nævnt er de har bundkasser kun en del af bidraget til det setup jeg har stående  privat ja det alså min lidenskab ..jeg vil så gerne bare høre andres mening om hvorvidt de måske ville prøve sig med i min opstilling og med de "problemmer jeg umiddelbart har m for meget buldre..jeg har prøvet med andre delninger feks højere delling på ca 110-120 hz for at "lukke lidt tone med ind og dermed (efter min overbevisning) få lidt mere præsis opbrydning i bas området,,jeg mener ej mine amps som driver mine subs mangler evne i dæmpninmgsfaktor ca 1000.. og der er en amp til hver kasse på 2 kw skal jeg simpelhen bare indvistere i 12 nye porte..ja det blir det til og så lege lidt med længden ??? men alt i alt ..når i ser de data:mål på subs ,enhedder,tilslutning og div hva falder så i øjene mht modifikation umiddelbart ??iøvrigt så spiller mit pa anlæg faktisk ret pænt ..almenelig musik feks ciline dion mm ..utrolig balance i frekv områderne og en atack der præsis og et overskud der virkelig mærkes også..at jeg har ofret en del på også melmenbasdelen 4x12"p audio m hver deres amp også er noget man får igen på det musikalske ..jeg er vis på det er endog meget svæt herinde at få folk til at godkende pa med musikalitet..men jeg giver så ret langt hen af vejen..at der er givet afkald på en del på den konto med det musikalske..hvis det skal sidestilles med et highend i den tunge klasse..tiltrods jeg har stående for 90-100,000 kr og har håndplukket det ,,men hvor er det et spændende forum og jeg besidder den største respekt for den viden og lærdom folk her  er i besiddelse af derfor denne hendvendelse..iøvrig sidder jeg og for tanken omm jeg blir en "nørd" af helt anden ende af skalaen af musikgrej med årene..det fantasktisk og inponerende udstyr der vises og omtales her til tider mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

hej kære forumfolk ..er der virkli ej nogen som,kunne være behjælplige med en smule tveaks ang portdiminition til reflekskabinetter..trods det pa basbunde..det skal ej være hysterisk præsis men bare en anden vinkel på det en min egen..på forhånd tak renelyd@hotmail.com

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2006 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Et generelt råd...

Del din tekst op i nogle mindre afsnit, for det du har skrevet er tæt på umuligt at læse... Det er virkeligt uoverskueligt at skulle "kæmpe" sig igennem.

Jeg gav hvertfald op, efter at have læst første halvdel :/

Kan desværre ikke hjælpe dig, ville bare give dig det her generelle råd, så du forhåbentligt kan få hjælp fra nogle andre, hvis de kan overskue at læse hvad du har skrevet.

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes