| Forfatter |
|
LQml Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge :)
Jeg er helt grøn inden for hi-fi verdenen, men jeg vil gerne ind i
verdenen. Jeg har kigget på nogle muligheder til et nyt anlæg og ja...
Hvis nogen vil hjælpe med at vejlede mig til det rette køb vil det være
lækkert.
Jeg har kig på en NAD C372 forstærker, da jeg har hørt, at der gerne
skulle være gode muligheder for at udvide med bedre højtaler til denne.
Af højtalere ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal vælge. Jeg hører
generelt musik med vægt på bas. Det er blandt andet trentemøller, house
generelt og en masse hip hop. Jeg har kig på Cerwin Vegas CLS 12'' og
så i en helt anden stil har jeg se på B&W's DM604 S3. Ja... Kom med
nogle gode alternativer i nogenlunde samme prisklasse hvis I har noget
der kan battle mit nuværende valg :)
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Adam
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Adam.
Kan du ikke komme med et beløb, altså hvor meget du vil ofre.
Og osse om det må være brugt. Der er penge, at spare eller få noget bedre for de samme penge.
Og sidst men ikke mindst, har du været ude og lytte på noget eller er det for, at få nogle produkter du skal lytte på...?
Hej igen, Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-Klubben forhandler begge mærker...så ind til butikken og hør begge setup __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
LQml Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt begge dele. CV + NAD forstærkeren er jo super lækker rent bas-mæssigt.. Men B&W+NAD'en har efter min mening langt bedre sammenhæng i bas og mellemtone/diskant og hvad det nu altsammen heddert :P
Jeg står og svinger lidt mellem 12000-17000. Der er jo også en væsentlig prisforskel på de to højtalere. Når man tager min saldo i betragtning i hvert fald :)
Jeg har nu også hørt på Dali's Concept 10. Det er god nok også en lækker højtaler. Brugt er ikke udelukket. Jeg ved ikke så meget om det brugte hifi-marked.. Men ja. Det er da en mulighed!
Mvh Adam
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om at B&W+NAD er der du skal investerer dine penge __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. at svinge imellem at bruge 12000kr og 17000kr....så må man jo stille sig selv spørgsmålet om man vil have det bedste inden for økonomisk rækkevidde eller ikke....ved dog godt hvad jeg ville vælge __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Musvit Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes helt sikkert du skal købe Cerwin-vega. Cv er helt perfekt til hiphop og electronisk musik. Der findes simpelthen ikke noget bedre. Syntes selv at B&W og Dali slet ikke kan hamle op med de dybe bas gange og lyd trykket.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musvit skrev:
| Syntes helt sikkert du skal købe Cerwin-vega. Cv er helt perfekt til hiphop og electronisk musik. Der findes simpelthen ikke noget bedre. Syntes selv at B&W og Dali slet ikke kan hamle op med de dybe bas gange og lyd trykket.
|
|
|
Der må jeg modsige dig! Jeg hører selv elektronisk musik, helt nøjagtig hardstyle, og der er det altså også vigtigt at bassen er hurtig... Jeg synes derfor du bør finde et par højttalere med en rigtig god klang (tag DIN musik med når du hører højttalerne), og så suplerer med en hurtig og dybspillende subwoofer!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Musvit skrev:
| Syntes helt sikkert du skal købe Cerwin-vega. Cv er helt perfekt til hiphop og electronisk musik. Der findes simpelthen ikke noget bedre. Syntes selv at B&W og Dali slet ikke kan hamle op med de dybe bas gange og lyd trykket. |
|
|
Der må jeg modsige dig! Jeg hører selv elektronisk musik, helt nøjagtig hardstyle, og der er det altså også vigtigt at bassen er hurtig... Jeg synes derfor du bør finde et par højttalere med en rigtig god klang (tag DIN musik med når du hører højttalerne), og så suplerer med en hurtig og dybspillende subwoofer! 
|
|
|
Jeps. Her må jeg give makrelsalat ret. Det med lydtryk er nok rigtigt, men her holder det hele osse op. Både B&W og Dali er har begge en meget hurtigere bass og det vil du helt klart kunne høre forskel på. Også på elektronisk musik har dette da noget, at sige.
Jeg tror jeg ville vælge et par gode stader højtalere og en sub fra SVS. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som forstærker ville jeg se på en Classic No 6.6b fra ardency audio http://www.ardency.adr.dk/6.6.htm den koster 7k og er sat ned fra 14k.
Af højttalere er det mere problematisk, men jeg ville helt klart købe brugt hvis jeg var dig.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Adam
Skulle jeg anbefale et brugt anlæg, så kunne det være noget i den stil her:
Effektforstærker.LC-Audio predator, 2*200w, der er kraft nok til lidt rock... http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=32788
Højttalere: Avance Signature 8MKII. Spiller altså virkelig godt, og prisen er altså iorden http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=32605
Forforstærker: Densen DM-20. En rigtig perle af en forforstærker, spiller fint. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=32121
Og hvorfor kan jeg anbefale lige dette anlæg??, Jo, jeg har det selv, bortset fra at jeg har skiftet forforstærkeren ud med en beat 200. Jeg er yderst tilfreds med lyden, og jeg lover dig at det kan spille både rock, trance og hiphop..
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Som forstærker ville jeg se på en Classic No 6.6b fra ardency audio http://www.ardency.adr.dk/6.6.htm den koster 7k og er sat ned fra 14k.
Af højttalere er det mere problematisk, men jeg ville helt klart købe brugt hvis jeg var dig. |
|
|
Lyder som et lille røverkøb til prisen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Ascari skrev:
|
Af højttalere er det mere problematisk, men jeg ville helt klart købe brugt hvis jeg var dig.
|
|
|
Lyder som et lille røverkøb til prisen  |
|
|
Er det også, jeg tror ikke du får noget der er bedre til prisen, forstærkeren er utrolig lækker på alle områder, rigtig godt gået 
|
| Til top |
|
| |
LQml Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen mange tak drenge :)
Det lyder da som en forstærker som er skræddersyet til mig. Den nupper jeg nok ét stk. af i løbet af januar. Så må jeg lige se på, hvilke højtalere jeg vil kombinere den med.
Mvh Adam
|
| Til top |
|
| |