| Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep.. Har i den seneste tid fået større og større lyst til at genervherve mig en pladespiller. Har også fundet et par emner dertil. Men desto nærmere jeg kommer beslutningen er der noget der giver mig kolde fødder..
Hvor mange herinde har oplevet at deres CD'er + afspiller er blevet forvist til skammekrogen efter de har fået sig en pladespiller`?
Jeg er som så, ganske tilfreds med min CD afspiller, det er mere lysten til vinyl der rammer mig engang i mellem.
Så kort og godt er mit spørgsmål. Ved køb af pladespiller: hvor mange har droppet deres cd'er + afspiller`?
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik min første Avid Diva havde jeg en Rega Apollo CD - og da jeg først hørte dem i en lille test røj min Apollo CD tilsalg 
Og nu har jeg fået min drømme pladespiller - en af de store Avid med Sme V arm ... så kommer jeg nok aldrig tilbage til CDer mere !!!!!!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46781&P N=1
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor droppe cd'en hos mig kan begge dele sagtens være i samme stue.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tør simpelthe ikke få en pladespiller ind i hjemmet, det vil bare blive alt for dyrt  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Solvin. Mange herinde får det til at lyde som om det er "enten, eller", her i hytten er det også "både, og"... __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er velsagtens stadig musikken det handler om, så da der stadig er meget musik man ikke kan få på vinyl, er man nød til af have begge.Jeg vil også påstå at man skal bruge ret mange penge for at erhverve sig en grammofon/pickup/riaa der kan overgå en klasse cd afspiller.
God jul
Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun denne CDer jeg ønsker mig - og hvis jeg ikke kan få den (har ikke så mange penge ) så kan det også være ligemeget

|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
| Enig med Solvin. Mange herinde får det til at lyde som om det er "enten, eller", her i hytten er det også "både, og"... |
|
|
Jeg ville heller ikke undvære nogen af delene. Hos mig lever pladespillerne og CD-afspillerne side om side i fred og fordragelighed  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener da bestemt at både cd-afspiller og pladespiller hører til i eens setup.Hvorfor vælge det ene fra?Når det er sagt,så er jeg stadig lidt 'rystet' over at lyden er så meget bedre i min 30 år gamle pladespiller(som jeg fik i sommers),end i min cd-afspiller.Men det er fakta.Her i huset lyder lp'er bedre end cd'er.Dermed ikke sagt at cd'er lyder forfærdeligt,slet ikke,men lydmæssigt er vinylen klart overlegen.Det er kun betjeningskomforten som cd-afspilleren kan prale med
Batemandk:Du kan roligt indkøbe en pladespiller,og gå på jagt efter dine gamle favoritskiver(som du ikke har på cd)  Og hvis du ellers kan bevare roen,så er der fine lp'er til salg for mellem 5-10 kr pr stk __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Det er kun denne CDer jeg ønsker mig - og hvis jeg ikke kan få den (har ikke så mange penge ) så kan det også være ligemeget

|
|
|
Hej King.
Vi kan bytte, du får min CD One og jeg får din Avid 
Men jeg forstår dig godt, den spiller bare denne CD One afspiller 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
CLIX skrev:
| Enig med Solvin. Mange herinde får det til at lyde som om det er "enten, eller", her i hytten er det også "både, og"... |
|
|
Jeg ville heller ikke undvære nogen af delene. Hos mig lever pladespillerne og CD-afspillerne side om side i fred og fordragelighed 
|
|
|
Ja, man kan da sagtens have begge formater...og få vellyd fra begge. Og det behøver ikke koste fantastisk mange penge. Man skal bare være 'klog' og lade være med at fare ud og investere i splinternyt grej. Selv "Jensen" har vel en gang i mellem brugt/demo grej der i går var verdens bedste, men som nu pludselig er næsten værdiløst? - Men som sikkert kan tilfredsstille én som ikke ikke føler behov for at eje dagens hypede gadget.... ;-)
Omtanke og lydhørhed for egne og andres erfaringer er et must. Og meget besparende!
Go' Jul
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nej, der er bestemt ingen grund til at droppe din CD, selv om du køber en pladespiller. Jeg har selv en SME 20/SME V - Denon DL-304 pladespillerkombi, og en Audio Aero Prima MKII CD. Jeg vil under ingen omstændigheder undervære min CD.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget glad for min cd-spiller, men endnu gladere for min nye pladespiller, The Funk Vector. Som så mange andre siger, er der ikke tale om, at cd'en ryger ud til fordel for pladespilleren, de to kan godt leve i fredelig sameksistens 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Hep.. Har i den seneste tid fået større og større lyst til at genervherve mig en pladespiller. Har også fundet et par emner dertil. Men desto nærmere jeg kommer beslutningen er der noget der giver mig kolde fødder..
Hvor mange herinde har oplevet at deres CD'er + afspiller er blevet forvist til skammekrogen efter de har fået sig en pladespiller`?
Jeg er som så, ganske tilfreds med min CD afspiller, det er mere lysten til vinyl der rammer mig engang i mellem.
Så kort og godt er mit spørgsmål. Ved køb af pladespiller: hvor mange har droppet deres cd'er + afspiller`?
Mvh Tim
|
|
|
Droppe cd nej det skal man ikke , men har man en ok pladspiller så høre man godnok mindre cd.
Jeg vil gå så langt at sige har du et max pladespiller setup , så er det sådan set lige meget om du har en cd til små penge eller mange penge det lyder ? i forhold til pladespiller.
Men ud og lyt , og tag din cd maskine med når du er ude. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Jeg tør simpelthe ikke få en pladespiller ind i hjemmet, det vil bare blive alt for dyrt  |
|
|
Det er da meget billigere, end en cd spiller i samme lydkvalitet.
PS. Jeg har ikke hørt en cd, siden jeg fik min nye riaa. Næste projekt er at få en pladespiller i bilen 
vh. T13 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batemandk
Det at høre LP'er kræver mere arbejde for at få det til at lyde godt (rense PU, rense plade, justering af pladespiller m.m.) end hvis man lytter til CD. Og lige meget hvor meget man anstrenger sig, får man aldrig en støjfri gengivelse af LP'en, uanset hvor meget pladespilleren har kostet. Du skal også være opmærksom på, at pladen skal vendes for at lytte til de sidste numre. CD'en sætter man bare i og så kører den til den er færdig.
Jeg siger det ikke for at tage modet fra dig eller skræmme dig, men jeg kørte selv sur i det, da jeg tidligere på året prøvede mig med vinylet.
Jeg har måtte erkende at CD'en er mediet for mig.
Men held og lykke med vinylet alligevel, hvis du kaster dig over det.
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der, hos mig fungerer det fint med både cd og lp, i min bette hjem er det dog mest mig der sætter lper på, hvor det er konen og datteren der hører mest cd. PT er det en rigtig juleplade med ACDC der skaber julestemning nemlig: fly on the wall  En problematik der vel ikke skal tages op i denne tråd (undskyld) er at der stadig ikke findes ret mange nye plader på vinyl.. Det bliver sku lidt sværet at finde åh abe, eller den nyeste med TV2 på vinyl.... Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
|
Hej Batemandk
Det at høre LP'er kræver mere arbejde for at få det til at lyde godt (rense PU, rense plade, justering af pladespiller m.m.) end hvis man lytter til CD. Og lige meget hvor meget man anstrenger sig, får man aldrig en støjfri gengivelse af LP'en, uanset hvor meget pladespilleren har kostet. Du skal også være opmærksom på, at pladen skal vendes for at lytte til de sidste numre. CD'en sætter man bare i og så kører den til den er færdig.
Jeg siger det ikke for at tage modet fra dig eller skræmme dig, men jeg kørte selv sur i det, da jeg tidligere på året prøvede mig med vinylet.
Jeg har måtte erkende at CD'en er mediet for mig.
Men held og lykke med vinylet alligevel, hvis du kaster dig over det.
Mvh Flemming
|
|
|
Hej...
Det dér med 'støj' ved LP-afspilning - synes jeg er stærkt overdrevet! Medmindre éns plader er temmelig 'dårlige' kan det ofte være vanskeligt (på støjen) at høre om der er tale om LP eller CD. I praksis er der faktisk tale om støjfri gengivelse.
Eventuel støj er meget afhængig af pickup'en...nåleslibning osv. Nogle arme er også bedre end andre til 'undertrykkelse' af nålestøj. Naturligvis må brum og lignende vederstyggeligheder aldrig forekomme! Det betaler sig at eksperimentere med stel/jord. Også gerne imod de gængse 'regler'.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Jeg tror også jeg gjorde den fejl udelukkende at købe brugte plader. Jeg vil da ikke afvise, at jeg en dag forsøger med vinylet igen, men så skal det hovedsageligt være nye LP'er jeg køber.
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes da der skal være plads til begge medier. Har man først lyttet til et ok "gramofon" setup (kan snildt erhverves for under 5K med det hele) ved man at noget mistes i CD verdenen. Medierne - LP'erne kan erhverves fra 5-20kr hos bl.a. diverse hjælpeorganisationer. Det med konstant justering og puslen er en skrøne - det eneste der behøves er en pladebørste og en ditto til Pick-uppen. Bare se at komme igang.
|
| Til top |
|
| |