| Forfatter |
|
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg håber virkelig nogle af jer, her inde kan hjælpe mig. Jeg står og skal købe nye højtalere.
Valget står mellem Audiovector M3 Avantgarde og Dali Helicon 800.
I kan se hvilket udstyr jeg har her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=320&PN= 1&TPN=1
Jeg høre meget blandet musik, lige fra Celine Dion, til Linkin Park.
Jeg har hørt begge højtalere, men kan ikke rigtig beslutte mig.
Jeg håber I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Cyclops 
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er her virkelig ingen her inde, som kan hjælpe mig  Snøft....
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du til at trække dem??
Jeg har selv Audiovector M3 Avantgarde+AV3C, og jeg er yderst tilfreds!
Højttaleren er en rigtig god allrounder, men absolut ingen techno højttaler. Hvis hovedvægten ligger på techno/trance er det måske Dali'en du skal gå efter. Når det så er sagt har jeg på fornemmelsen at Avantgarden er mere musikalsk end Dalien (jeg har ikke hørt Helicon, erfaringen bygger på Euphonia)
Men men men.. UD OG LYT/LÅN MED HJEM!
/HC
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Cyclops... Hvad er problemet med de to højtalere, siden du ikke kan vælge? Lyder de meget ens?? Hvis du virkelig ønsker at købe det ene sæt, burde det ikke være et problem at låne et sæt med hjem (eventuelt mod lidt dispotion) - herefter kan du jo lytte til højtalerne hjemme på dit system hvor det vil være mere rationelt og fornuftigt at finde de højtalere der passer dit system og dit lytterum! Men igen; hvis de virkelig lyder ens, er det jo bare at vælge den kønneste??
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se, hvad der skal trække dem ved at klikke på det link cyclops har henvist til.
Jeg vil også mene at hvis du køber det nyt i en butik, bør du få mulighed for at låne disse højtalere med hjem, så du kan sammenligne ordentligt hjemme hos dig selv.
Umiddelbart vil 2 x 500 watt klasse A måske være lige i overkanten til en M3 avantgarde, men hvad ved jeg  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans C. Jeg har en Plinius 250 Mk. Iv. til at trække dem. Det er en 250 W Kl. A. effekt block.
Så bliver det Dali...
Mange tak for hjælpen, og rigtig god weekend.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da ikke vælge Dali på baggrund af de udtalelser der er kommet indtil videre. Der er jo ingen af os der nogensinde har HØRT en Helicon 800 
Du må ud og lytte noget mere, inden du ligger alle pengene på bordet. Det ville være ærgeligt at købe det forkerte. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Du kan da ikke vælge Dali på baggrund af de udtalelser der er kommet indtil videre. Der er jo ingen af os der nogensinde har HØRT en Helicon 800 
Du må ud og lytte noget mere, inden du ligger alle pengene på bordet. Det ville være ærgeligt at købe det forkerte.
|
|
|
ENIG lyt og lyt igen det er jo sjovt at teste også er du sikker på du får det rigtige.
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmm Ja I har ret. Men jeg må desværre vente. Jeg ligge syg for øjeblikket...  Så det må nok blive efter nytår.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at Dali Helicon højtalerne stiger i pris når modellerne med mdf plade foran udgår til fordel for dem med træplade, men det ved du vel godt.
Go' bedring! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyclops skrev:
|
Hej Hans C. Jeg har en Plinius 250 Mk. Iv. til at trække dem. Det er en 250 W Kl. A. effekt block.
Så bliver det Dali...
Mange tak for hjælpen, og rigtig god weekend. |
|
|
Man kan ikke lave en 250Watt klasse A effektblok uden vædskekøling og kraftigere sikringer i installationen.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
cyclops skrev:
|
Så bliver det Dali...
Mange tak for hjælpen, og rigtig god weekend.
|
|
|
Man kan ikke lave en 250Watt klasse A effektblok uden vædskekøling og kraftigere sikringer i installationen. |
|
|
Jeg sad også og undrede mig.. den må da som minimum sidde på en 3×400 V gruppe - han kan evt levere fjernvarme til naboerne med sådan en sag...
/HC
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjahh... det er et svært valg. men hellere låne dem med hjem (og der kan nok gå lidt tid med det) end at drage forhastede koklusioner.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Tag en lytter hos dig selv inden du gør noget videre..
jeg har selv beskæftiget mig meget med M3 Ave, og den imponere mig vildt, jeg hørte lige Helicon i HIFI Butikken, men var ikke vildt imponeret, men det kan der jo være mange årsager til.
Held og lykke med jagten
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cyclops! Du er nødt til at måle tomgangsstrømmen på den med et voltmeter. Umiddelbart vurderet med et skævt øjemål og hvad ellers hører sig, så ville jeg gætte, hvis det var det jeg skulle, på 40-50Watt i klasse A, resten i AB. Og så skal den godt nok også blive varm. Faktisk vil jeg mene, at den skal blive så varm, at du ikke kan lægge hænderne på den, og at den vil være ubrugelig om sommeren pga af svedige temparaturer i lyttelokalet.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, som jeg læser det er det kun klasse A til en hvis grad - den skifter eller kan skiftes til AB hvis man skal banke 250 watt af i 8 ohm på den. Desværre er specifikationerne ikke særligt godt udpenslede - omtalen er der er af A og AB men der står ikke hvornår og hvorfor!
Men den er sgu nice, og jeg tror jeg ville vælge Helicon dertil - har lige givet dem et lyt og det var overbevisende, omend i sparsomme omgivelser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin! Jeg tør ikke sige om jeg ville vælge Helicon, men jeg ville definitivt ikke røre noget som Klitorissen stod bag.
Han er altså hørehæmmet.
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg vælger klasse A. bliver den også virkelig varm, selv håndtagende bliver varme! Rigtig varme! Man kan ikke sætte hånden på den, når den har kørt i klasse A, i ca. 30 min.
Man kan indstille noget som hedder BIAS på den. I klasse A, skal den stå på 400 millivolts, og i klasseB. skal den stå på 28 millivolts. Jeg gætter på at det er tomgang strømmen???
Jeg har nu valgt og bestilt de højtalere som jeg synes lød bedst. Og valget blev Audiovector M3 Avantgarde. Jeg glæder mig til jeg får dem hjem d. 2. jan.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cyclops!
Når den st¨år på 400 mV, så skal du bruge Ohms lov U=RXI
U = 0,4V R = Værdien af Emittermodstanden i Ohm I = er den vi søger efter, som jo giver sig selv af formlen.
Den totalt mest ubekendte er, hvordan dælen du kan få Klitorissens HT til at lyde af musik.
Helt ærligt Klifoth er stokdøv, han har aldrig lavet en speaker der lavede andet end spektaket i 3. potens. Hvad har du lige gang i mand??? Knald noget tilfældigt sammen, næsten uden filtre og du vil have noget i hånden, der banker enhver AV speaker.
|
| Til top |
|
| |