Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Artifacts på mit Sony Bravia 26U200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa.....

Jeg har problemer med kvaliteten på mit Tv ved visning af DVD samt film i DviX, det ses tydligst på mørke område i film, som feks tåge hvor det ser meget pixeleret ud.

Jeg bruger et NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra med et DVI>HDMI kabel på 10 m af mærket Supra, det er ligegyldigt om filmen ses med Vista MCE, wmp, bsplayer eller zoomplayer. Jeg køre med opløsningen 1176 x 664 ved 50 hertz. Nogen som kan hjælpe med en løsning....

Til top Vis FLDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLDJ Besøg FLDJ's Websted

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Den optimale tilslutning mellem pc og et Sony Bravia LCD TV er med et VGA kabel i opløsningen 1360 x 768 i 60 hz. Hermed vil du køre med 1:1 pixelmapping.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

FLDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Okay.... Men sætter jeg opløsningen til 1360 x 768 i 60 hz med et VGA kabel vises den kun som 1280 x 768 ? og billedet bliver ikke bedre.

Til top Vis FLDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLDJ Besøg FLDJ's Websted

FLDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Måske jeg kunne ha Vista og Nvidia mistænkt for det..? Jeg køre med Version: 96.85

FLDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det er vel faktisk ikke rigtig at bruge ordet Artifacts.... Det er blot ekstremt pixeleret.!

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er da klart at DVD/Divx fremstår som pixeleret......DVD er jo 576i.......Divx er endnu mindre...... Din skærm skallerer jo en kilde som ligger langt under din skærms formåen.

Har du prøvet med lidt postprocessing via evt Theatertek/FFDshow eller Zoomplayer? SUPRA kabler osv.....de kan ikke fixe en Divx der er dårligt lavet ej heller en DVD....

mvh Anders

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes