Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HD CLIP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan give link til et rigtig flot HD clip.. Har lige hentet et par stykker fra her http://www.highdefforum.com/showthread.php?t=6537

Men syntes ikke rigtig det wow'er mig.. ikke i nærheden af hvad man ser i forretningerne..

Somom det er dålig komprimeret.. ligesom at se en divx film ved siden af en dvdr hvis i forstår..

Bruger Powerdvd som afspiller og har sat mit 26" samsung gennem et vga kable og sat det som Clone mode i display options..

Og jeg er også nød til at smide fjernsynet som primær ellers viser den ikke billede.. kun på den skærm der er primær hvis i forstår.. den anden skærm kører også men kun sort billede..

Takker på forhånd

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2006 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Sørg for at køre skærmen i den rigtigt opløsning (1360x768), så får du det bedste billede.

Hvis din PC kan trække det så prøve at par trailere fra Apple i QuicktimeHD 1080p.
http://www.apple.com/trailers/
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Sørg som zuluDK siger for at ramme dit lcd med 1:1 pixel mapping.

Kig eventuelt her efter HD-klip: http://www.highdefforum.com/forumdisplay.php?f=15

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Compen er sat til Dual view og den kører de 1360x768

1:1 pixel mapping ved jeg ikke lige hvad er men det må jeg lige undersøge :P

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis BeoFantast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFantast

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hvis det er Nvidia software skal den står på dualview og med rigtig opløsning og hz. (Som du køre med PT ville jeg mene)

1:1 pixelmapping er hvor du overføre den samme pixels fra kilden til skærmen og hvor skærmen viser den uden at selv lave om på signalet inden det bliver vist. Derved kan man opnå et billede uden ændring fra kilden = det skarpeste billede.

Gå ind på quicktime.com og tjek HD trailere igennem og hent/gem den ned med quicktime playeren. Skal dog være en pro udgave.

Mvh.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:
Gå ind på quicktime.com og tjek HD trailere igennem og hent/gem den ned med quicktime playeren. Skal dog være en pro udgave.

QuickTimeAlternative kan varmt anbefales i stedet for QuickTime. Den er gratis og sammen med MediaPlayer Classic kan det alt det QT Pro kan + en del mere:
http://www.codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Har fået hentet et par trailere.. min comp hakker lidt når jeg kører 1080 opløsningen.. er det min comp er ikke er hurtig nok eller bare tid til en formatering?

3500+, 2gb ram, 7900gt gfx.

Har fundet ud af at min skærm understøtter 1:1 pixel og det jo lækkert.. har også smidt den i dual view i rigtig opløsning og hz som der blev sagt..

Syntes bare stadig ikke at det wow'er mig som det gør når man feks kommer ned i en butik hvor de har smidt en speciel dvd på..

nok bare mig :P

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Mon ikke også det er fordi, de skærme, der står i butikkerne ofte er større end din?
Den fysiske størrelse af billedet har altså også en del at sige.

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Den pc burde kunne kører FullHD, kravet er mig bekendt 3Ghz, 1024Mb og et godt gfx kort og det må man sige din opfylder og lidt til....

Har du prøvet at se på yde-evnen mens du afspiller?? Den skulle helst ikke kører 100%

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300. ATI owners will want to lean more towards an E6700 processor, but can get away with the E6600 in a pinch. But keep in mind that X-Men: The Last Stand is only one of the first H.264 movies to come out. We may see content that is more difficult to decode in the future, and faster processors are definitely a good place to pad your performance to ensure a quality HD experience on the PC.

Konklusion fra anandtechs test af Blu-Ray 1080p H.264 materiale med fokus på hvilken cpu/gfx kort der kan afvikle det optimalt på nuværende tidspunkt. Mere kan læses her.

Et umiddelbart gæt er at din CPU enten ikke er hurtig nok (der er desværre ingen AMD processorer med i testen) - eller at du ikke får afspillet det med hardware acceleration.

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300. ATI owners will want to lean more towards an E6700 processor, but can get away with the E6600 in a pinch. But keep in mind that X-Men: The Last Stand is only one of the first H.264 movies to come out. We may see content that is more difficult to decode in the future, and faster processors are definitely a good place to pad your performance to ensure a quality HD experience on the PC.

Konklusion fra anandtechs test af Blu-Ray 1080p H.264 materiale med fokus på hvilken cpu/gfx kort der kan afvikle det optimalt på nuværende tidspunkt. Mere kan læses her.

Et umiddelbart gæt er at din CPU enten ikke er hurtig nok (der er desværre ingen AMD processorer med i testen) - eller at du ikke får afspillet det med hardware acceleration.

Gætter også på det er min cpu.. eller windows der trænger til en freesh start :D

Ved ikke hvordan man sætter hardware acceleration på i quicktime men min skærm understøtter kun 720i anyway.. har prøvet en masse og syntes stadig ikke der har været noget at gå efter.. ja det er da lidt flottere end en divx clip men ikke noget wow.. syntes dvd står flottere på min skærm..

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Det bør ikke være et hardware issue, men et software issue som f.eks den decoder din afspiller anvender.

Prøv evt. at installer myTheatre som test software. Det er en HTPC-applikation (forefindes i en trial version), som både kan afspille live-tv (kræver naturligvis en tv-tuner), men også HD-materiale fra din harddisk. I denne kan du vælge nemt vælge mellem de dekodere, som er installeret på din pc. Jeg kan bl.a. anbefale følgende video dekodere: NVidia (PureVideo), Dscaler og CyberLink, som kan vælges direkte indefra myTheatre. Nogle koster penge andre følger med software, som allerede kan være installeret på din pc. Derudover bør du sikre dig at du har installeret nyeste grafikdriver, nyeste DirectShow (DirectX), samt patches fra Microsoft.

Jeg anvender selv MediaPortal til streaming af live HD-tv samt afspilning af film. I deres forum  anbefaler de følgende patches fra Microsoft, som formentlig også vil have effekt i myTheatre, grundet brugen af DirectShow (begge programmer streamer perfekt HD-materiale på min maskine, som ikke er helt så kraftig som din). Ved ikke om disse patches er relateret til dit problem, men du bør tjekke dem ud.

http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=2288

Så mit råd er: Fokuser på softwaren og ikke hardwaren...

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes