Emne: Gulvhøjttaler og en lille hifihistorie. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Går helt rastløs og venter på nogen højttalere fra DLS, men de lader vente på sig pga leverings vanskeligheder...
Tænker lidt på at gå efter noget andet nu..
Det skal være et mærke der skal bruges til surround og have en serie...
Har kigget og hørt på Dynaudio Audience 72, men hifi butikkens indehaver synes jeg gik lidt for hårdt frem og mente absolut det var sagen for mig, men jeg ville jo gerne høre dem i hjemlige omgivelser, pga følsomheden bla og de andre ting jeg har læst om dem, de lød da ganske pænt, men hørte også kun et enkelt track på den cd jeg havde med...
Jeg går også op i 2 kanals lyd, og vil gerne undgå en skarp diskant og så miste de sidste detaljer, og gerne så ren bas som muligt uden loudness tendenser...
Resten af anlægget indeholder en HK AVR7300, samt med tiden en Marantz dvd, kablerne er Kimber PBJ og Synergistic Research højttaler kabler...
Det skal være mindre gulvhøjttalere...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahem....Nu må du ikke tage det ilde op,men personligt kan jeg næsten ikke komme i tanker om en dårligere højttaler end DLS.Min kammerat har et sæt(modellen kender jeg ikke,men de er over en meter høje m 3 enheder i) og det er ligegyldigt hvad for en forstærker der er spændt for,og det er ligegyldigt hvad han spiller(cd,lp) så er resultatet rystende dårligt. Kammeraten er knap så kritisk som jeg.Han siger gerne at 'de kan altså nogle tricks,de DLS'er'.......jeg ved ikke hvad det er de kan.Jeg synes at de lyder uldent og skingre-på samme tid
Bare et godt råd fra mig,find noget andet end DLS-hvad som helst! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg:
Hvilke højttalere har din kammerat? Jeg har hørt dls 55 på noget marantz, atoll, og musical fidelity og det lød HAMMMER godt. Helt klart den bedste højttalere man kan finde i 10.000kr klassen stykket. Har også hørt den 2 vejs højtalere, som tapeconnection har på tilbud til et par tusind(2. sotering), og den lød også fremragende iforhold til konkurrenterne.
Så Imbalance, hvis det er DLS 55 du venter på, så vil jeg umiddelbart anbefale dig at have tålmodighed. Men kan nu sagtens forstå dine frustrationer. Det er aldrig skægt at vente på nyt legetøj:-( __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mange vil sige, er det meget svært at anbefale højttalere til andre. Man kan komme med alternativer i prisklassen, men ens referancer og 'lydsmag' er forskellige, så det bedste du kan gøre, er at tage ud og lytte til andre, hvis din tålmodighed slipper op..
Godt nytår.
Mvh..
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Ahem....Nu må du ikke tage det ilde op,men personligt kan jeg næsten ikke komme i tanker om en dårligere højttaler end DLS.Min kammerat har et sæt(modellen kender jeg ikke,men de er over en meter høje m 3 enheder i) og det er ligegyldigt hvad for en forstærker der er spændt for,og det er ligegyldigt hvad han spiller(cd,lp) så er resultatet rystende dårligt. Kammeraten er knap så kritisk som jeg.Han siger gerne at 'de kan altså nogle tricks,de DLS'er'.......jeg ved ikke hvad det er de kan.Jeg synes at de lyder uldent og skingre-på samme tid
Bare et godt råd fra mig,find noget andet end DLS-hvad som helst!  |
|
|
Jamen det er sku helt iorden, jeg sukker jo ligesom andre efter hvad jeg skal vælge, har så hørt dem inden køb, og til prisen jeg har fået samlet synes jeg nu de spillede rimeligt godt, men er så ikke prøvet af på mit hjemlige anlæg... Men jeg har også mine tvivl da jeg gerne vil hører dem hjemme også, men tager så lidt en chance hvis butikken får sig taget sammen...
Citér:
Så Imbalance, hvis det er DLS 55 du venter på, så vil jeg
umiddelbart anbefale dig at have tålmodighed. Men kan nu sagtens forstå
dine frustrationer. Det er aldrig skægt at vente på nyt legetøj:-( |
|
|
Det er R66, samt R55 til bag samt deres center, og ja jeg håber da på at de vil passe mig fint, da jeg har læst meget godt om dem, og prisen på det hele ligeledes tiltalende, men det nager mig sevlfølgelig også, hvis de ikk lever op til mit lyd idial...
Citér:
| Som mange vil sige, er det meget svært at anbefale højttalere til
andre. Man kan komme med alternativer i prisklassen, men ens referancer
og 'lydsmag' er forskellige, så det bedste du kan gøre, er at tage ud
og lytte til andre, hvis din tålmodighed slipper op.. |
|
|
Du har fuldstændig ret, også det jeg har prøvet i begrænset omfang, men mangler også lige det sidste i at jeg kan udvælge de helt rigtige højttalere til min lydsmag, det har svigtet nogengange, men har så også fået en stue med lidt bedre muligheder nu, og placeringen er jo ligeledes vigtig..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Tante Berg:
Hvilke højttalere har din kammerat? Jeg har hørt dls 55 på noget marantz, atoll, og musical fidelity og det lød HAMMMER godt. Helt klart den bedste højttalere man kan finde i 10.000kr klassen stykket. Har også hørt den 2 vejs højtalere, som tapeconnection har på tilbud til et par tusind(2. sotering), og den lød også fremragende iforhold til konkurrenterne.
Så Imbalance, hvis det er DLS 55 du venter på, så vil jeg umiddelbart anbefale dig at have tålmodighed. Men kan nu sagtens forstå dine frustrationer. Det er aldrig skægt at vente på nyt legetøj:-( |
|
|
Husker ikke modelbetegnelsen,desværre.Men for ca 11 måneder siden gav kammeraten ca 10000 kr for dem.Der sidder en 'bas' øverst,så en diskant og igen en 'bas'.Om jeg så fik dem gratis,så kom de ikke inden for dørene  Jeg er lidt rystet over at det er standarden i dagens Danmark......
Dette indlæg er ikke ment som starten til en lang diskussion.Jeg vil blot give mit besyv med,når nu skaden ikke er sket endnu.....
Alene de bittesmå enheder indikerer at de ikke kan spille et almindeligt lokale op(beviset står hos min kammerat).Jeg mener at DLS er stærkt overvurderet og ikke pengene værd.Derfor dette indlæg.
Men smag og behag(og behov) er jo forskelligt.Jeg synes som minimum at de skal prøves først,hjemme,inden der bliver købt ind. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
taz123456 skrev:
Tante Berg:
Så Imbalance, hvis det er DLS 55 du venter på, så vil jeg umiddelbart anbefale dig at have tålmodighed. Men kan nu sagtens forstå dine frustrationer. Det er aldrig skægt at vente på nyt legetøj:-( |
|
|
Husker ikke modelbetegnelsen,desværre.Men for ca 11 måneder siden gav kammeraten ca 10000 kr for dem.Der sidder en 'bas' øverst,så en diskant og igen en 'bas'.Om jeg så fik dem gratis,så kom de ikke inden for dørene Jeg er lidt rystet over at det er standarden i dagens Danmark......
Dette indlæg er ikke ment som starten til en lang diskussion.Jeg vil blot give mit besyv med,når nu skaden ikke er sket endnu.....
Alene de bittesmå enheder indikerer at de ikke kan spille et almindeligt lokale op(beviset står hos min kammerat).Jeg mener at DLS er stærkt overvurderet og ikke pengene værd.Derfor dette indlæg.
Men smag og behag(og behov) er jo forskelligt.Jeg synes som minimum at de skal prøves først,hjemme,inden der bliver købt ind. |
|
|
Ja du ødelægger sku det hele...  DLS R55 er ikk diapolito ( staveplade ) mere, der er kommet en MKII hvor basmellemtonerne er placeret i alm stil... Well jeg har tid hele dagen til at tjekke højttalere ud, så det vil jeg så sysle med resten af dagen...
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Sikke en dag/nat...  Jeg var som skrevet i mit sidste indlæg på højttaler jagt og endte med et besøg hos en hifibutik i esbjerg, indehaveren havde kunder lige inden for døren, og jeg blev sendt i kælderen mens jeg ventede, der sad 2 mennesker og som hørte på noget jazz over det setup der var sat til dernede, jeg fik så en snak med en fin fyr gennem dagen, og sad bare og sugede viden til mig mens andre i butikken købte deres godter ind, og jeg prøvede også med min superviden  at snakke lidt med og jeg fik enda lov til at smide min cd på jeg havde med, ikke til alles smag, men et par numre blev det da til mens jeg forklarede overfor de andre hvad jeg selv gik op i af musik... Men jeg faldt så godt i snak med ovenstående at jeg fik afvide hen af vejen hvad hans eget anlæg bestod af, og han ville ski gerne invitere mig hjem for et prøvelyt, men da jeg fik en stund alene med ejeren af butikken trak tiden ud (som altid i en hifibutik), og han sagde jeg kunne smutte forbi efter jeg selv havde valgt dele ud, det blev jeg så færdig med og fik læsset bilen op med faktisk en del grej på mit blotte ansigt  , jeg prøvede så et sæt JM Lab Chorus som lå i min prisklasse, og dem har jeg så lånt med hjem, samt lidt kabler og en Rotel dvd... Så langt så godt, jeg havnede ved omtalte person med et kæmpe smil, der stod et sæt rigtige (helt helt uden for min prisklasse) hifi højttalere ved navn Vienna Mahler, har aldrig set disse højttalere live før, og gik egentlig også udfra at disse højttalere havde et helt andet publikum end denne person og hans smag gav udtryk for, men jeg blev klogere skal jeg hilse og sige...  Der blev spillet på vinyl og cd, og for saatan hvor lød det eminent, min vært havde kraftige effektforstærkere til at trække disse Mahler og der var med få undtagelser ingen forvrængning eller mangel på bas, han demonsterede det med noget Sorten Muld, der var nogen afgrundsdybe bas passager, som så igen gik en tand dybere, det var vitterlig en skræmmende oplevelse af så meget styrke i basområdet, men der blev spillet masser af forskellige sange, ligefra Rage Against The Machine på cd til Sarah Mclachlan på vinyl... Hvor skal der blive af en med sådan en oplevelse, når dette beviser at der er så meget at hente, men det er desværre også en dyr hobby, som jeg med tiden håber at få glæde af indenfor min smag og pengepung.. Hilsen Martin..
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
Hey
Sikke en dag/nat... 
Jeg var som skrevet i mit sidste indlæg på højttaler jagt og endte med et besøg hos en hifibutik i esbjerg, indehaveren havde kunder lige inden for døren, og jeg blev sendt i kælderen mens jeg ventede, der sad 2 mennesker og som hørte på noget jazz over det setup der var sat til dernede, jeg fik så en snak med en fin fyr gennem dagen, og sad bare og sugede viden til mig mens andre i butikken købte deres godter ind, og jeg prøvede også med min superviden at snakke lidt med og jeg fik enda lov til at smide min cd på jeg havde med, ikke til alles smag, men et par numre blev det da til mens jeg forklarede overfor de andre hvad jeg selv gik op i af musik...
Men jeg faldt så godt i snak med ovenstående at jeg fik afvide hen af vejen hvad hans eget anlæg bestod af, og han ville ski gerne invitere mig hjem for et prøvelyt, men da jeg fik en stund alene med ejeren af butikken trak tiden ud (som altid i en hifibutik), og han sagde jeg kunne smutte forbi efter jeg selv havde valgt dele ud, det blev jeg så færdig med og fik læsset bilen op med faktisk en del grej på mit blotte ansigt , jeg prøvede så et sæt JM Lab Chorus som lå i min prisklasse, og dem har jeg så lånt med hjem, samt lidt kabler og en Rotel dvd...
Så langt så godt, jeg havnede ved omtalte person med et kæmpe smil, der stod et sæt rigtige (helt helt uden for min prisklasse) hifi højttalere ved navn Vienna Mahler, har aldrig set disse højttalere live før, og gik egentlig også udfra at disse højttalere havde et helt andet publikum end denne person og hans smag gav udtryk for, men jeg blev klogere skal jeg hilse og sige...
Der blev spillet på vinyl og cd, og for saatan det løs eminent, min vært havde kraftige effektforstærkere til at trække disse Mahler og der var med få undtagelser ingen forvrængning eller mangel på bas, han demonsterede det med noget Sorten Muld, der var nogen afgrundsdybe bas passager, som så igen gik en tand dybere, det var vitterlig en skræmmende oplevelse af så meget styrke i basområdet, men det blev spillet masser af forskellige sange, ligefra Rage Against The Machine på cd til Sarah Mclachlan på vinyl...
Hvor skal der blive af en med sådan en oplevelse, når dette beviser at der er så meget at hente, men det er desværre også en dyr hobby, som jeg med tiden håber at få glæde af indenfor min smag og pengepung..
Hilsen Martin..
|
|
|
Hej med dig
Sikke da en dag du har haft dig hva... "welcome to hifi world" 
Jeg vil ikke skrive så meget til dit indlæg lige nu, udover at "Mahler" som du har lyttet på i manges ører er en pragtfuld højtalere, så du kan bryste dig af ikke at være helt tone døv. Hvis du kan lide "Mahler" men ikke har råd til dem, hvilket jeg godt forstå, så har samme firma lavet nogle "små brødre" af Mahler... Sikkert ikke lige så gode, men også kun med en pris på en brøgdel... bare lige til information 
http://www.vassagohifi.com/products/vienna/
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 04:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hej med dig
Jeg vil ikke skrive så meget til dit indlæg lige nu, udover at "Mahler" som du har lyttet på i manges ører er en pragtfuld højtalere, så du kan bryste dig af ikke at være helt tone døv. Hvis du kan lide "Mahler" men ikke har råd til dem, hvilket jeg godt forstå, så har samme firma lavet nogle "små brødre" af Mahler... Sikkert ikke lige så gode, men også kun med en pris på en brøgdel... bare lige til information 
http://www.vassagohifi.com/products/vienna/ |
|
|
Hehe kendte nu godt til hifi verdenen inden, men det handler jo om at komme ind i den på den rigtige måde, og dette her har ihvertifald givet stof til eftertanke så det rykker de små kindtænder ud.. Jeg er langt foran dig, da jeg brygger på netop noget Vienna hvis det bliver til noget, men jeg ved mere senere.. Synes bare oplevelsen var så god at den skulle på skrift...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
rattanhuset skrev:
Hej med dig
http://www.vassagohifi.com/products/vienna/
|
|
|
Hehe kendte nu godt til hifi verdenen inden, men det handler jo om at komme ind i den på den rigtige måde, og dette her har ihvertifald givet stof til eftertanke så det rykker de små kindtænder ud..
Jeg er langt foran dig, da jeg brygger på netop noget Vienna hvis det bliver til noget, men jeg ved mere senere..
Synes bare oplevelsen var så god at den skulle på skrift...
|
|
|
nåå ok, jamen det bliver jo spændende så.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance:Godt at høre at du har fået nye 'interesser'.......  Jeg ved ikke hvordan de 'Mahler'-ht lyder,men du taler om 'afgrundsdyb bas' og det lyder som om du ku' li' det?Så skal du helt sikkert styre udenom DLS- please!!!  For lydens skyld.
Valget er jo dit.Og jeg ved at det er svært at vælge højttaler.Men DLS bør ikke indgå i overvejelserne.Bare tro mig når jeg siger at du ikke bliver glad for lyden i DLS i det lang løb. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Imbalance:Godt at høre at du har fået nye 'interesser'....... Jeg ved ikke hvordan de 'Mahler'-ht lyder,men du taler om 'afgrundsdyb bas' og det lyder som om du ku' li' det?Så skal du helt sikkert styre udenom DLS- please!!! For lydens skyld. Valget er jo dit.Og jeg ved at det er svært at vælge højttaler.Men DLS bør ikke indgå i overvejelserne.Bare tro mig når jeg siger at du ikke bliver glad for lyden i DLS i det lang løb. |
|
|
Hej Tante!
Jeg havde godt nok svært ved at forstå dine indlæg til lige for lidt siden.....
Du spiller på Tandberg Facet højtalere!!!!!!!!!!!!!!
Hvis det er "referencen" i dit "Dagens Danmark"-anlæg så må man jo nærmest advare andre om hvor du ligger overlæggeren.......
Nå, men hvordan kan du tro nogen mennesker vil kunne tage det alvorligt at du generaliserer et højtalermærkes filosofi-performance og i det hele taget dagens standard ud fra 1 sæt højtalere som givetvis er facet forkert, placeret forkert, har defekter, eller andet?
Alternativt er det måske fordi du har valgt et så aparte referenceniveau som Facetterne giver?
Come On tante berg!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury:Det er korrekt at jeg har to sæt Fasett'er.Et i køkkenet og et i soveværelset.Men i lytterummet(stuen) står der et sæt Tandberg Studio Monitor's.Men jeg er L A N G T ude over at sammenligne grej.For to helt eens anlæg eller bare højttalere kan lyde meget forskelligt i to forskellige rum.Så i nyere tid er jeg blot gået over til at spørge mig selv om det lyder godt,ja eller nej.Og svaret er nej,inde hos min kammerat.Hans stue er vel 4,5 x 5,5 meter.Ikke et vanskeligt lokale. Men DLS'erne er ulidelige at lytte til alligevel,i mine ører.Jeg har iøvrigt flere gange hævdet overfor min kammerat at han ville være bedre kørende med et sæt Tandberg Fasett højttalere,end med DLS'erne.
Jeg tror ikke på at der er noget galt med de DLS.De har aldrig været skilt ad,eller været beskadiget(de er købt fra nye).Jeg øser bare af mine egne oplevelser,i dette tilfælde DLS,da det er sådan nogen trådopretteren går og venter på.Som jeg har sagt før,så er mine indlæg på denne tråd IKKE en opfordring til opildnede diskussioner.Hvis du selv har DLS og er glad for dem,så fred med det.Jeg synes dog at de spiller decideret dårligt i det rum jeg hører dem i,og med det grej der er spændt for dem. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jeg må nok sige jeg heller ikk giver ret meget for gamle højttalere konstruktioner, Tandberg går under det samme, men derfor kan Tante Berg jo skrive det han vil, og det er jo gjort på en ganske saglig måde og skrevet at han ikk har mere erfaring med dem end nogen lytte sessioner hos en ven.. Mercury: Jeg er enig i det du skriver, men brug nu krudtet på at hjælpe mig istedet for at hjælpe en nogetnær tone døv..  Tante du kan tag det  , og prøv lige at lytte til de Mahler selv, man bliver målløs ved høje lydtryk, og når de får et spand havre fra nogen kraftfulde effektforstærkere, så går det hele op i en højere enhed, og det er ligegyldig hvilken skive man hører..  Jeg er gået fra de DLS både pga butikkens leverings tid, samt at jeg så har fået andre inputs de sidste dage, at jeg er ved at være klar over hvad jeg vil i fremtiden, det ser dog ud til at blive noget dyrere end beregnet, da jeg jo gerne vil at et par HT'er der kan vokse med tiden og der er den prisklasse jeg har set på indtil nu, ikke værd at gå efter... Mahler eventyret var klart noget af det bedste jeg har oplevet, jeg har dog hverken plads, råd til sådanne HT'er, men deres små brødre mener jeg heller ikk vil tiltale mig hvis jeg gerne vil ha noget der minder om afgrundsdyb bas, så derfor må jeg gå andre veje... Dog er der en ting der nager mig, mit rum er ganske dybt, godt 8 meter langt men kun 3 meter bredt, så derfor har jeg været lidt bange for store basser, dvs over 8"... Men vil jeg ha dybbas af en bedre klasse mener jeg det er værd at kigge på en større gulvhøjttaler, men hvilken... Jeg hører fortrinsvis metal men det skal også være et setup der skal kunne spille alt slags musik, men der skal være smæk på, men jeg vil jo ikke ha hele rummet til synge med, og tør man gå efter en større HT som kan være svær at placere, hvis man evt vælger en med basporten bagud, da jeg kun kan give 30-40cm til side og bagvæg... Det begrænser jo mig en del, og jeg er meget i tvivl lige pt..
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nu ret glade for mine DLSer og jeg synes det var de bedste HTTer under 10k
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja,nogle foretrækker moderen,andre datteren  Nu har jeg fulgt lidt med i hifi og den slags i de sidste snart 25 år,og jeg må konstatere at jeg selv er til gamle konstruktioner,ikke mindst når det kommer til højttalere.Men også alt det andet.Jeg vil helst ikke købet noget der er nyt og moderne.For mig er det meget mere interessant at noget grej er fyldt 30 år OG spiller alt andet jeg selv har hørt,af banen
Jeg anerkender at andre hellere vil have nyt,og det forstår jeg til dels godt,langt henad vejen.Dog forstår jeg slet ikke at nogen overvejer DLS.Den er tæt på at være den ringeste højttaler jeg har lagt ører til,og det siger en del.Men okay,det kan være at rummet som min kammerats DLS'er står i bare er for stort og med for højt til loftet,til de små enheder?Jeg ville godt høre dem,hos en der er vildt imponeret over lyden.Det kunne være at jeg ville ændre mening.Men indtil det sker,så synes jeg at de er decideret ringe,desværre.Ingen formildende omstændigheder der hvor jeg hører dem.
Raskolnikov skrev:'Er nu ret glade for mine DLSer og jeg synes det var de bedste HTTer under 10k' Til det er der jo kun at sige stort tillykke med at du er tilfreds.Det er jo dybest set hvad det hele drejer sig om __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jaja,nogle foretrækker moderen,andre datteren Nu har jeg fulgt lidt med i hifi og den slags i de sidste snart 25 år,og jeg må konstatere at jeg selv er til gamle konstruktioner,ikke mindst når det kommer til højttalere.Men også alt det andet.Jeg vil helst ikke købet noget der er nyt og moderne.For mig er det meget mere interessant at noget grej er fyldt 30 år OG spiller alt andet jeg selv har hørt,af banen
Jeg anerkender at andre hellere vil have nyt,og det forstår jeg til dels godt,langt henad vejen.Dog forstår jeg slet ikke at nogen overvejer DLS.Den er tæt på at være den ringeste højttaler jeg har lagt ører til,og det siger en del.Men okay,det kan være at rummet som min kammerats DLS'er står i bare er for stort og med for højt til loftet,til de små enheder?Jeg ville godt høre dem,hos en der er vildt imponeret over lyden.Det kunne være at jeg ville ændre mening.Men indtil det sker,så synes jeg at de er decideret ringe,desværre.Ingen formildende omstændigheder der hvor jeg hører dem.
Raskolnikov skrev:'Er nu ret glade for mine DLSer og jeg synes det var de bedste HTTer under 10k' Til det er der jo kun at sige stort tillykke med at du er tilfreds.Det er jo dybest set hvad det hele drejer sig om  |
|
|
Jeg har ikk været med så længe, er jo kun 27, men har lyttet til den slags musk jeg hører idag siden jeg var 14, jeg gik meget op i musikken som jeg gør idag og mine gamle kassettebånd som jeg trolig sad og optog og lyttede meget til (95-97) har jeg stadig, og blev ret forbløffet over hvordan de senere cd'er jeg købte lød meget anderledes, renere ja uden knas osv, men meget hårde i lyden, og jeg har med tiden prøvet at finde højttalere der kunne lukke lidt af for dette, og bringe en mere analog lyd, men det er ikke helt lykkedes endnu, meget pga økonomi og uvidenhed...
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jaja,nogle foretrækker moderen,andre datteren Nu har jeg fulgt lidt med i hifi og den slags i de sidste snart 25 år,og jeg må konstatere at jeg selv er til gamle konstruktioner,ikke mindst når det kommer til højttalere.Men også alt det andet.Jeg vil helst ikke købet noget der er nyt og moderne.For mig er det meget mere interessant at noget grej er fyldt 30 år OG spiller alt andet jeg selv har hørt,af banen
Raskolnikov skrev:'Er nu ret glade for mine DLSer og jeg synes det var de bedste HTTer under 10k' Til det er der jo kun at sige stort tillykke med at du er tilfreds.Det er jo dybest set hvad det hele drejer sig om  |
|
|
Tror vi har forstået dit buskab tante. Du kan ikk' lide de DLS'er. Men synes virkelig at du skulle få ørene chekket, og derefter gå ud og høre dem i ordenlige omgivelser, og i et serøst setup! (ved ikke hvad din kammerat spiller på) ...Er rimelig sikker på at, selv du ville blive forbavset over meget man får for 10K! ...Ved om ikk' om det er den BEDSTE højttaler i prisklassen, men den er ihvertfald en seriøs konkurrent i prisklassen!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 03 Januar 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Når du nu har hørt på chorus, har du så ikke hørt på hans cobalt serie? Den lyder meget bedre efter min smag, og der får du meget mere fylde i bassen. Eller har du købt vienna?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|