| Sendt: 29 December 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået købt mig en marantz sr 5600 og dvd dv4610, som jeg vil bruge både til at afspille dvd (surround) og cd (stereo). Hvis jeg har forstået det rigtigt kan disse forbindes på 3 måder: analog, digital koaxial og digital optisk. Nu er jeg så gået i boks for hvilken skal man vælge - hvad er det mon, der kendetegner disse 3 måder at forbinde på? Jeg har prøvet at gennemsøge nettet for en dybere forklaringen uden jeg er blevet helt sikker. Det jeg mener, at have fundet ud af er:
Analog: Sender signalet videre fra dvd analog, dvs. man bruger dac i dvd til at omformatere den digitale information til analog. Kan denne måde håndtere surround?
Koaxial: Sender signalet videre i digital form, og betyder at dac i receiveren omformatere den digitale information til analog. Men kan man med dette kabel alligevel tvinge systemet til at lade dvd omformatere?
Optisk: det samme som koxial, men optisk skulle være bedre på lange distancer, mens koaxial skulle være godt på korte afstande.
Er der andre forskelle, som jeg slet ikke har tænkt på og burde have med i mine overvejelser?
Provsten
|