| Forfatter |
|
swaxx Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Her i de sidste par film er mit surroundanlæg begynd at "dæmpe" lyden. Dvs. Jeg ser en film med god høj lyd men pludselig bliver lyden mærkbart lavere i ca et halvt minut i sær ved action scener for a ryge op på normal niveau igen. Det er ikke kun med én bestemt DVD jeg har prøvet flere forskellige nu men ikke alle har dette problem.det er samme sted hver gang på de film der er problemer med. Jeg har en Sony DVP-NS955V DVD afspiller Sony STR-DB900 Reciever Hvad kan det være  mvh R.H
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne tyde på at den løber tør for kræfter, og så for ikke at skulle futte af, dæmper den sig automatisk - der er mange fabrikanter der benytter sig af dette.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er en indstilling på din reciever, du skal pille ved.
Jeg har haft en Sony reciever for et halvt års tid siden, men kan ikke helt huske hvad det indstillingen hedder.
Mener det er Dynamic Range du skal pille ved. Du har så vidt jeg husker flere muligheder: Standard, Max, og så en skala der kan flyttes i små trin (fra 1.0 til 0.1). Formålet med skalen skulle vist være at slippe for den ofte meget højere lydstyrke der kommer når der virkelig begynder at ske noget.
|
| Til top |
|
| |
BrianB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-eller din reciver har en funktion som dæmper de høje niveau'er, for at skåne børn, naboer etc. på min reciecer hedder det "late night". måske du har fået aktiveret en ligende funktion på din sony
mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - det var da en spøjs feature - i bund og grund noget pjat værk? Vil jo mene at man selv bør styre sådan noget, det kan også blive for teknisk..
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
|
Nej, det er en indstilling på din reciever, du skal pille ved.
Jeg har haft en Sony reciever for et halvt års tid siden, men kan ikke helt huske hvad det indstillingen hedder.
Mener det er Dynamic Range du skal pille ved. Du har så vidt jeg husker flere muligheder: Standard, Max, og så en skala der kan flyttes i små trin (fra 1.0 til 0.1). Formålet med skalen skulle vist være at slippe for den ofte meget højere lydstyrke der kommer når der virkelig begynder at ske noget.
|
|
|
Nemlig, egentlig en ganske fin funktion om aftenene, eller når man ikke vil forstyrre andre. Men normalt skal den være slået fra.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan godt mene at det er en spøjs feature. Jeg har ikke selv brugt den. Har den til at stå på Standard; så skulle der ikke være nogle ændringer i lyden (læs: Der bliver ikke skruet automatisk ned for høje scener), men jeg kan godt forstå hvis der er nogle der bruger den. Jeg bliver selv lidt irreteret engang i mellem, når man har fundet et passende niveau for filmen, hvor der ikke sker alverden; bare dialog og sådan, for derefter at blive blæst tilbage i sofaen noget eksplodere eller lign.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
| Jeg bliver selv lidt irreteret engang i mellem, når man har fundet et passende niveau for filmen, hvor der ikke sker alverden; bare dialog og sådan, for derefter at blive blæst tilbage i sofaen noget eksplodere eller lign. |
|
|
Det er jo derfor vi herinde bruger formuer på at opbygge surroundsystemer der kan klare disse dynamisk udladninger og, ja blæse os af sofaen - nice 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle onkyo receiver havde også "late night" funktion. Jeg er også ret sikker på det må være det!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min Harman-Kardon receiver hedder funktionen "Night". Jeg synes det er en rigtig smart funktion, som jeg ikke vil undvære, men sådan er vi så forskellige. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
swaxx Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men jeg vil nu ikke sige det er det samme som en nightfunktion. Den nightfunktion der var på min Sony lød meget anderledes end når jeg pillede ved Dynamic Range.
Det er selvfølgelig en smagssag hvor højt man vil høre sin film...Jeg vil godt have det temmelig højt. Men jeg syntes ofte det er svært at finde et niveau der passer til både stille og larmende scener. Jeg finder det lidt irreterende en gang imellem, når der i nogle film er meget stor forskel i niveau fra scene til scene. (Og så er der også et par naboer at tage hensyn til).
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
| Okay - det var da en spøjs feature - i bund og grund noget pjat værk? Vil jo mene at man selv bør styre sådan noget, det kan også blive for teknisk.. |
|
|
Hvis man bor i etagebyggeri og gerne vil holde sig gode venner med naboerne, eller har små børn der gerne skulle sove igennem, så er denne funktion ikke så ringe endda når man vil se Master & Commander kl. 2 om natten..! 
|
| Til top |
|
| |