Emne: Nyt setup HK og SA ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ivanovich Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg håber i kan hjælpe mig her, det ser ud som om der er mange her der er meget inde i HiFi :D
Jeg har haft et kenwood 5050D med eltax hollywood sorround højttalere (center, gulvhøjttalere og baghøjttalere). Det er jeg ved at være træt af, da jeg ikke synes det leverer en særlig god lyd, især når man begynder at skrue en smule op. Jeg ser en del film og synes som mange af jer, sikkert, at lyden er en meget stor del af oplevelsen.
Jeg faldt over en annonce på et HK med en AVR-3500, DVD-25 og SA 1270 gulvenheder. Nu er det så ved at være lang tid siden jeg har kigget på de tekniske specifikationer, men at dømme ud fra nyprisen på det og mit eget (de er købt på nogenlunde samme tid) så er det en del bedre. Jeg har i hvert fald altid hørt godt om Harman kardon og system audio.
Er der nogen her der kender til disse modeller? Og kan fortælle hvad de synes om dem og evt. bruger dem mest til, musik (genre) film osv. Jeg hører både heavy og house og ser fx. action film og Star Wars osv.
Hvad bør settet koste? Der er ikke fastsat nogen pris.
Derudover vil jeg gerne høre om i synes det er gammel teknologi, eller om det kan følge med nogle år endnu. Jeg kan bl.a. se at nyere receivere har andre sorround funktioner og bl.a. THX.
Håber der er nogen der er villige til at skyde et par bemærkninger denne vej :)
Tak Ivan
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
Jeg faldt over en annonce på et HK med en AVR-3500, DVD-25 og SA 1270 gulvenheder. Nu er det så ved at være lang tid siden jeg har kigget på de tekniske specifikationer, men at dømme ud fra nyprisen på det og mit eget (de er købt på nogenlunde samme tid) så er det en del bedre. Jeg har i hvert fald altid hørt godt om Harman kardon og system audio. Er der nogen her der kender til disse modeller? Og kan fortælle hvad de synes om dem og evt. bruger dem mest til, musik (genre) film osv. Jeg hører både heavy og house og ser fx. action film og Star Wars osv. |
|
|
Alle delene er af ældre dato, men ok, til prisen 
En sub er nok ikke at komme uden om til film OG musik (med din smag).
Ivanovich skrev:
| Hvad bør settet koste? Der er ikke fastsat nogen pris. |
|
|
Tja, her er mit bud...set i forholdet til stand og hvad du ellers får på brugtmarkedet med lidt tålmodighed.
- H/K AVR-3500.....800-1.200 kr. (modellen har efterhånden nogle år bag sig, og ingen pre-outs)
- H/K DVD-25.....500-800 kr. (ditto, og så bliver dvd-afspillere altså slidt med tiden)
- SA 1270.....1.500-2.500 kr. for et sæt (SA 1280 MKII anses jo for bedre)
Det virker lavt sat, men folk tror ofte de sidder med brugt guld, og overser fuldstændigt det øvrige brugtmarkedet.
Ivanovich skrev:
Derudover vil jeg gerne høre om i synes det er gammel teknologi, eller om det kan følge med nogle år endnu. Jeg kan bl.a. se at nyere receivere har andre sorround funktioner og bl.a. THX.
|
|
|
H/K AVR3500 har dolby digital, dts og fixed crossover for subben ved 100hz (desværre), men mere behøver du faktisk ikke !
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, mange tak for inputtet. Havde faktisk regnet med en noget højere pris, så tak for advarslen ;)
Jeg kan forstå at højttalerne ikke er optimale til mit brug. Hvis jeg så kombinerer med en sub, vil det så hjælpe meget, eller vil højttalerne stadig være en hæmsko? Forresten, der følger også red dawn kabler med, skulle vist være noget lir ;)
Tak Ivan
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ivanovich skrev:
| Hej, mange tak for inputtet. Havde faktisk regnet med en noget højere pris, så tak for advarslen ;) |
|
|
Selv tak, men nu skal sælgeren også være enig, for ellers bliver der jo ingen handel 
Ivanovich skrev:
| Jeg kan forstå at højttalerne ikke er optimale til mit brug. Hvis jeg så kombinerer med en sub, vil det så hjælpe meget, eller vil højttalerne stadig være en hæmsko? |
|
|
Uha, det er svært at besvare fyldstgørende nok, da det afhænger meget af øret (i det her tilfælde dit), men ja, det vil højst sandsynligt hjælpe meget, forudsat du kan leve med en sub til musik, for det er virkeligt noget, der skiller vandene, bare læs alle trådene herinde om sub til musik og stereo versus surround. Til film er en sub dog nærmest forudsætning for en ordentlig gengivelse af LFE-sporet.
For resten! Hør højttalerne inden du køber dem, og gerne med den slags musik, du normalt hører, så finder du bedst ud af, om de er noget for dig. Det skulle dog ikke undre mig, om der er mere og dybere bas i dem end dine Eltax-højttalere, især med en AVR3500 til at trække dem...
Ivanovich skrev:
| Forresten, der følger også red dawn kabler med, skulle vist være noget lir ;)? |
|
|
Kabel lir er fuldstændigt ligegyldigt med det her udstyr efter min mening. Det er jo ikke tale om dyrt highend, så det er ikke noget, du skal betale en formue og en arm for at få med !
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|