| Forfatter |
|
*cedes Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt System Audio SA-1550, og søgte rundt på nettet efter forhandlere og priser. Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger så tæt som de gør. 3999kr alle steder pånær ét hvor de kun koster 3990kr, altså hele 0,225% som største og eneste prisforskel 
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejledende priser
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
*cedes skrev:
|
Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt System Audio SA-1550, og søgte rundt på nettet efter forhandlere og priser. Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger så tæt som de gør. 3999kr alle steder pånær ét hvor de kun koster 3990kr, altså hele 0,225% som største og eneste prisforskel 
|
|
|
Prisaftaler er jo ulovlige, så det er der næppe tale om. Mon ikke bare forhandlerne skriver den vejl. udsalgspris. Det betyder jo ikke at man ikke kan få dem billigere  __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Prisaftaler er ulovlige, så er du jo smart at man kan kalde for Vejledende priser, det ville sige at det er importør/firmaer der fastsætte prisen og
ikke forhandler og det er importøre/firmaer der få den største fordel.
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke helt retvisende at tale om importør når der tales om SA højttalere, da højttalerne produceres i Danmark.
SA har vejledende priser i lighed med så mange andre firmaer.
Happy
|
| Til top |
|
| |
soegaard2000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa det er trist men begreber som konkurrence og frie markedskræfter er efterhånden sjældent i de danske butikker. Som det bliver nævnt foroven er det nok ikke butikkernes skyld men derimod distributørerne og brancheforeningernes skyld at priserne overalt er de samme. Mindes hvordan enkelt butikker som har "brudt denne uskrevne lov" er blevet chikaneret og holdt udenfor fordi de presser priserne - heldigvis trives disse i bedste velgående!
For mit vedkommende er det efterhånden blevet en vane at, så snart jeg interesserer mig for et nyt produkt i den dyre ende af prisskalaen, så kigger jeg som det første på det tyske marked. Ved godt der er mange som går ind for at støtte de små og lokale - beklager, sådan foregår handel ikke i mit hoved! Her er der kun en til at betale og det er mig. Alle har chancen for at ændre strategi og som et eksempel har jeg set i cykelbranchen at det kan lykkes at konkurrere mod de udenlandske og oven i købet ofte blive billigere.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se bare hvordan at man laver falske før priser til udsalg, der er vel fordi at der forligge en hemlig aftale mellem foretningen og
distributørerne og brancheforeningernes.
Så sig ikke at der ikke bliver lavet meget fusk med priser, selv om det er ulovlig, er der en udvej for at omgås loven.
Der er også de gange at sælger ser at du køber en mærker frem for en andet, for hvis han sælger mange at dette mærker vinder han en tur syd
på.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med aftalte priser ja det lever jo godt indenfor alt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
*cedes skrev:
Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et s�t System Audio SA-1550, og s�gte rundt p� nettet efter forhandlere og priser. Jeg m� sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger s� t�t som de g�r. 3999kr alle steder p�n�r �t hvor de kun koster 3990kr, alts� hele 0,225% som st�rste og eneste prisforskel 
|
|
|
Drop at finde prisforskelle på SA. Der har lige været et sæt næsten nye 1550 til salg herinde og i den blå avis. Gutten der havde dem til salg, er ansat i branchen (Expert) og han skrev faktisk i annoncen at SA har en fastpris politik overfor alle deres autoriserede forhandlere. Som det er skrevet tidligere i denne tråd, så er SA langt fra de eneste som gør det. 0
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
*cedes skrev:
|
Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et s�t System Audio SA-1550, og s�gte rundt p� nettet efter forhandlere og priser. Jeg m� sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger s� t�t som de g�r. 3999kr alle steder p�n�r �t hvor de kun koster 3990kr, alts� hele 0,225% som st�rste og eneste prisforskel 
|
|
|
Drop at finde prisforskelle på SA. Der har lige været et sæt næsten nye 1550 til salg herinde og i den blå avis. Gutten der havde dem til salg, er ansat i branchen (Expert) og han skrev faktisk i annoncen at SA har en fastpris politik overfor alle deres autoriserede forhandlere.
Som det er skrevet tidligere i denne tråd, så er SA langt fra de eneste som gør det.
0
|
|
|
Vel foregår det og det foregår i stor stil, men jeg troede faktisk ikke det var lovligt. Med mindre man som feks B&O har deres egne shops
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det foregår, men gør det dét lovligt/rigtigt? Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt. Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på. Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Ja, det foregår, men gør det dét lovligt/rigtigt?
Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt.
Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.
Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser. |
|
|
Hej
Så skal godtnok boykotte meget biler mad tøj ja kan blive ved.
Og hvad med priser på arbejdskraft ? der ser man også lige løn?.
Priser på EL varme ja kan blive ved og ved.
Hele samfundet bygger på dette. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Scherer skrev:
Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt.
Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.
Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser. |
|
|
Hej
Hele samfundet bygger på dette. |
|
|
Hej Rene. Det der med at prisen på arbejdskraft er ens, ja der må jeg sige at der er noget du har misforstået. Der er tale om en mindsteløn, men den faktiske løn varierer en hel del. Sådan er det nu engang. Det er jo udbud og efterspørgelse der i høj grad bestemmer prisen. Det er jo sikkert også derfor du mange gange må sælge "dine" produkter med en større eller mindre rabat? Eller skyldes det måske noget andet??
|
| Til top |
|
| |
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Scherer skrev:
|
|
Hej
Hele samfundet bygger på dette.
|
|
|
Undskyld mig men det er altså noget vrøvl. Du kan da ikke i ramme alvor mene at fastsatte maks priser (såsom husleje i lejligheder, el, vand og varme o.lign) er det samme som aftalte mindste priser på forbrugsvarer?
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
MC955 skrev:
Scherer skrev:
|
|
Hej
Hele samfundet bygger på dette.
|
|
|
Hej Rene. Det der med at prisen på arbejdskraft er ens, ja der må jeg sige at der er noget du har misforstået. Der er tale om en mindsteløn, men den faktiske løn varierer en hel del. Sådan er det nu engang. Det er jo udbud og efterspørgelse der i høj grad bestemmer prisen. Det er jo sikkert også derfor du mange gange må sælge "dine" produkter med en større eller mindre rabat? Eller skyldes det måske noget andet?? |
|
|
Ja kan høre der er meget du ikke ved , nu har jeg selv været ved SID idag 3F som kun går nede af ved godt hvordan det forgår.
Tag en der søger et job , hvis han tilbyder sig for mindre end de andre får hvad sker der så ???.
Og hvad jeg sælger mine vare til bestemmer jeg helt selv og hivs jeg ikke kan det sælger jeg det ikke mere.
Rabatter sælger i dk Dk er et rabat land, og dette gælder indefor alt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
LÆNGE LEVE RABATTER
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Scherer skrev:
|
|
Hej
Hele samfundet bygger på dette. |
|
|
Der er altid mindst ét alternativ __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
Rabatter sælger i dk Dk er et rabat land, og dette gælder indefor alt.
|
|
|
Ja, sådan er det. Det er derfor der er mange, der annoncerer med falske FØR priser. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
HPA Branchemedlem

High-Performance Audio
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her må jeg give MC955 helt ret ! - Danmark er et rabatland, folk i almindelighed er meget mere fokuseret på hvor meget rabat de får, end hvad de reelt giver for produkterne !
Måske er det fordi mange produkter er så svært sammenlignelige, så istedet for at erkende at man ikke kan sammenligne produkterne, så fokuserer man på hvor stor rabat man har fået.
Jeg har min erfaring fra den grafiske branche, hvor millionbeslutninger afgøres på rabattens størrelse 
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
| Ja, det foregår, men gør det dét lovligt/rigtigt?Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt. Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser. |
|
|
hva ska vi så boykotte hifiklubben?? merlin?? fona??
|
| Til top |
|
| |