| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et sæt VA Strauss, og kunne tænke mig at prøve med en "one box forstærker" men er det nogen god idé ? Nogen der har gode/dårlige erfarringer ? Hørte hos en kammerat, en Audio Research CA-50 på et sæt af de gamle Advance Dana. Det lød fantastisk mht. til stemmer og sprøde guitar strenge, ren magi, men bassen var ikke særlig god. Nogle der har gode erfarringer med forstærkere med rør ?
Resten af mit grej er:
Pladespiller: SME 20/SME V. - Denon DL-304 pickup - Gryphon Phonostage RIAA/Headamp MC step-up.
CD Afspiller: Audio Aero Prima MKII.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
8008 Udelukket fra forum

Dobb.Prof. - Klynk
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En integreret Gryphon Callisto 2200,på 2x200 wat.Det har jeg erfarrig med, og det køre kanon sammen,også med et par Mahler.
Mvh P.E.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve en Opera Audio Calaf. Den har masser af krafter....eller en Pathos Logos
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du får det hele ud af Mahler med Pathos logos, er jeg ikke helt sikker på, men den spiller i alle tilfælde rigtig godt, og da det er klart den billigste af budene så vidt jeg ved, så kunne det da være værd at prøve den... i første omgang.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 31 December 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Et godt bud er Krell 400xi, masser af power.
Hvis du vil ha' rør er de 50 watt ikke nok i den AR. Kan naturligvis anbefale Rogue M150, men de koster naturligvis osse og så skal der være en forforstærker, og så er vi lige godt langt fra en integreret!  Kender ikke nogen integreret rør amp. der har power nok til strauss. Men det kommer selvf. også an på rummets størrelse.
Pathos? Nej... Så går det bedre med en Calaf vil jeg tro. Vassagohifi har en for øjeblikket.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 Januar 2007 kl. 03:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Calif til salg her under K/S til 12500.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Der er en Calaf til salg her under K/S til 12500. |
|
|
JA, det var jo det der var så, den står nu hos mig, og den kan dælme styre mine VA Strauss......sikke da et kraftværk 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Mik112 skrev:
| Der er en Calaf til salg her under K/S til 12500. |
|
|
JA, det var jo det der var så, den står nu hos mig, og den kan dælme styre mine VA Strauss......sikke da et kraftværk 
Mvh
|
|
|
Ja, det er ikke kræfter, den mangler - kan den holde Mahler, kan den også holde Strauss i et jerngreb  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt køb. Jeg har ikke selv hørt den - kun positiv omtale, men hvordan er dit indtryk? 12.500kr er vel nærmest latterligt i forhold til (lyd)kvaliteten?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Ja, det er ikke kræfter, den mangler - kan den holde Mahler, kan den også holde Strauss i et jerngreb 
|
|
|
Hej Ronin
Tak for sidst. Du kigger bare op på Lørdag, hvis du får tid 
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Godt køb. Jeg har ikke selv hørt den - kun positiv omtale, men hvordan er dit indtryk? 12.500kr er vel nærmest latterligt i forhold til (lyd)kvaliteten? |
|
|
Hej
Ja, kilo prisen er da ikke voldsom Nej, spøg tilside - den spiller faktisk rigtig godt, specielt efter jeg prøvede at skifte de 2 JJ rør i indgangstrinet, til nogle Telefunken. Det gav en bedre synergi, så stemmer og akustiske instrumenter, fremstår mere naturtro. Jeg har en svaghed for lækre kvinde stemmer, og de bliver gengivet meget overbevisende. Desuden leverer den et flot perspektiv, med god fornemmelse af ambience. Den har i det hele taget god kontrol over HT, uden det bliver mekanisk. Og for en gang skyld en stor kraftig forstærker, med en voldsom trafo der hverken brummer eller knurre, faktisk helt tyst, selv med øret helt nede ved "den røde baron". Så jo, jeg er godt tilfreds med den "lille" ny.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
AM-E skrev:
| Godt køb. Jeg har ikke selv hørt den - kun positiv omtale, men hvordan er dit indtryk? 12.500kr er vel nærmest latterligt i forhold til (lyd)kvaliteten? |
|
|
Hej
Ja, kilo prisen er da ikke voldsom Nej, spøg tilside - den spiller faktisk rigtig godt, specielt efter jeg prøvede at skifte de 2 JJ rør i indgangstrinet, til nogle Telefunken. Det gav en bedre synergi, så stemmer og akustiske instrumenter, fremstår mere naturtro. Jeg har en svaghed for lækre kvinde stemmer, og de bliver gengivet meget overbevisende. Desuden leverer den et flot perspektiv, med god fornemmelse af ambience. Den har i det hele taget god kontrol over HT, uden det bliver mekanisk. Og for en gang skyld en stor kraftig forstærker, med en voldsom trafo der hverken brummer eller knurre, faktisk helt tyst, selv med øret helt nede ved "den røde baron". Så jo, jeg er godt tilfreds med den "lille" ny.
Mvh
|
|
|
HAR du købt den?.....*S*
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Ronin skrev:
|
Ja, det er ikke kræfter, den mangler - kan den holde Mahler, kan den også holde Strauss i et jerngreb 
|
|
|
Hej Ronin
|
|
|
Hej Peter,
jo tak og i lige måde - den holder vi åben. Du får lige besked om hvornår jeg er i området 
Rart at læse at den "lille" er faldet godt til. Det bliver spændende at høre den med andre rør monteret __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
PTHJ skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
Hej Ronin
|
|
|
Hej Peter,
jo tak og i lige måde - den holder vi åben. Du får lige besked om hvornår jeg er i området 
Rart at læse at den "lille" er faldet godt til. Det bliver spændende at høre den med andre rør monteret
|
|
|
Hej Ronnie
Tak for besøget, hyggeligt du og din far kunne få tid til at komme.
Mvh
|
| Til top |
|
| |