Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af bærbar hovedtelefon... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AbeJay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Halløj folkens!

Jeg kan se at dette emne har været oppe og vende en del gange, men jeg syns ik rigtig jeg har fundet det svar jeg ledte efter

Jeg er på jagt efter et godt sæt transportable hovedtelefoner, både til brug i bus/tog, til sport (løb, cykel osv.) og på arbejde - dvs. mange timer foran computeren, på kontoret

Mit budget er stort set ubegrænset, men taget i betragtning at kilden ofte er en laptop PC, en Ipod/Zen Micro eller lignende udelukker vel formentlig de helt store investeringer...?
Jeg er den lykkelige ejer af et sæt Sennheiser HD580 gennem 4 år, som jeg bruger i hjemmet dagligt, og jeg har en klar ide om at jeg er på jagt efter noget in-ear, da jeg søger noget til at komplementere mine HD580 og det derfor skal være lidt mere fikst, samt være i stand til at give god lyd uden alt for meget baggrundsstøj ala åbne hovedtelefoner (og uden at andre skal høre alt for meget af min musik)...

Jeg har selv lavet lidt research, og er kommet frem til en række muligheder:

Sennheiser OMX70 Sport (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204890)
Næsten for billige, men med et godt 'bæresystem'. Jeg har dog læst flere steder at det er svært at holde 'propperne' inde i øret, hvilket virker lidt usmart.
Og hvad er mon forskellen fra disse over til de meget nærliggende OMX90VC, som vist er tilhørende Sennheisers 'Style' serie?  (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205522)

Sennheiser PMX70 Sport (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=212119)
Lidt andet bæresystem, men er enhederne mon ens med OMX70 Sport modellen?

Shure E2C/E3C/E4C/E5C/E500PTH ( http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=169&Sor t=Wanted&Parent=393&Soegeord=shure )
Jeg kender ikke rigtig noget til Shure, udover hvad jeg kan læse mig til, men topmodellerne er nok liiiiiige ved at være dyre nok, specielt eftersom jeg ikke tror jeg får det fulde udbytte med bærbare lydkilder... Dog vil jeg hellere købe rigtigt første gang, end at nøjes med en halv løsning!

Jeg ser frem til at høre nogle gode forslag, gerne med link til de gode/billige webshops.

Til top Vis AbeJay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AbeJay

AbeJay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ingen forslag/alternativer til dem jeg har listet? 

madklub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1424&zoneid=1

Kan købes her:
http://www.komplett.se/k/k.asp

Jeg kender hverken butikken eller bøfferne, men jeg overvejer at købe - når jeg får 'tid'!

Madklub

bøppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Har netop købt et sæt Shure e4c til under 1700 kr. leveret fra cdon.com

Shure e4c kan klart anbefales til dine krav.

De andre shure modeller kender jeg ikke.

Bøppe

Til top Vis bøppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøppe

AbeJay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet ang. cdon.com - de er da ret billige! (eller ihf billigere end de andre steder jeg har kigget )

Har kigget lidt på både E3C og E4C men har ret svært ved at vurdere hvor stor forskellen er på de to modeller, det er jo ikke fordi de ligger så forskelligt prismæssigt... Ifølge shure.com er der bare lidt større frekvensbredde på E4C end E3C, men er det mon noget man aner?

AbeJay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hmmm... efter lidt reviewlæsning og andet vil jeg endda sige at jeg overvejer 500PTH modellen også. Den koster godt nok næsten det dobbelte af E4C, men som sagt, hellere købe det helt rigtige første gang - spørgsmålet er så bare igen om det er det værd, og der er da også nogle der brokker sig over kvaliteten af PTH slideren (som jo ellers virker ok smart, nu da jeg vil høre musik på kontoret)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Har ikke prøvet dem, men vil tro ud fra læste reviews at E4C giver den bedste lyd i forhold til prisen... Eller rettere en god lyd til en acceptabel pris (selvom det jo self er en del at give 1700 for 2 små propper )

topmodellen der skulle såvidt jeg har læst have en ret monitor-agtig lyd. Analytisk og næsten for detaljeret...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes