Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Scart indgang i S/H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2003 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej der.

Efter jeg har haft min computer sat til mit fjernsyn via SVHS til Scart indgangen er alt hvad der kommer ind i sort/hvid... Hvad har jeg gjort galt her?

Har prøvet at nulstille fjernsynet (som i øvrigt er et GRUNDIG) til fabriksindstillinger, men uden held. Hvis jeg sætter min DVD eller video til den scart indgang bliver det også S/H.

Der er tre scart stik i fjernsynet, så der er stadig to der virker fint, men det er da for ærgeligt at den ene kun virker i S/H.

Er der nogen der har en idé om hvad der går galt?

mvh.

Til top Vis Henrik R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik R.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Et TV har ofte både RGB, SVideo(ofte kaldet SVHS) og Composite signal indgang via Scart. De forskellige typer bruger forskelligt antal ben i scart-stikket. Composite er altid til rådighed, men giver også den dårligste billedkvalitet. Hvis dit TV modtager RGB (Bedste) på en Scartindgang der giver mulighed for RGB, så finder TV'et selv ud af at skifte over til at modtage på flere ben end de standard 2 som composite bruger. Hvis du derimod sender SVideo afsted til et Scartstik der giver mulighed for at modtage SVideo, ja så skal du selv fortælle TV'et at det nu modtager SVideo, og derfor skal benytte 4 ben istedet for de 2. Gør man ikke det, ja så er billedet i S/H. Det samme sker hvis du forsøger at sende SVideo til et Scart stik som ikke kan modtage SVideo.

Jeg forstår dig sådan at du har haft farver på din computer via SVideo, så det må betyde at dit TV er sat op til at modtage SVideo på det specifikke Scartstik. Du skal bare finde ud af hvordan du slår dette fra igen, så virker denne scartindgang igen som en alm. standard indgang.

Kenneth

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Tilføjelse til ovenstående:

Du kan se i din manual til TV'et hvordan dine Scartindgange er sat op. Altså hvilke der kan modtage RGB og hvilke der kan modtage SVideo. Composite kan de altid modtage, men en Scartindgang kan ikke både være istand til at modtage Svideo og RGB.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Sendt: 19 December 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg havde samme problem med med min com til fjernsyn

Man skal have et lille mellem stykke (kabel) til svhs, så er der farver på.

Til top Vis funnyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af funnyman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes