Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

hej,
overvejer at købe et brugt plasma tv. Plasmafjernsynet er to år gammelt med en xtra forsikring der dækker tre år frem.

Det har efter sigende ingen pixelfejl/ burn ins og fungerer upåklageligt.

Hvordan er det nu med strømforbrug og plasma???? Bruger det meget mere end et alm. tv?

Det kan vel bruges på samme måde som et alm. tv til f.eks. at læse tekstv osv altså udover at se tv???

Venligst

jinx666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hmm umiddelbart forekommer 2 år mig som meget når man tænker på hvor meget gang der er i udviklingen på markedet.

Men det kommer jo an på prisen og dit eget indtryk af kvaliteten.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

jinx666 skrev:
Hmm umiddelbart forekommer 2 år mig som meget når man tænker på hvor meget gang der er i udviklingen på markedet.

Men det kommer jo an på prisen og dit eget indtryk af kvaliteten.

hej quote, det er nøjagtig det konen i huset siger... Det hun er mest usikker på er holdbarheden mere end det faktum at udviklingen går så hamrende stærkt på dette område.

Sælger siger at skærmen har kørt max. 1000 timer. Er det lidt eller meget?

Hvor længe kan en plasmaskærm holde???

Venligst

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

En plasmaskærm skulle kunne holde ganske længe, ligeså længe om ikke længere, end et billedrørstv. Så det er ikke den største bekymring.

Men udviklingen går som nævnt ganske hurtigt, og et tv som for 2 år siden kostede 30k kan i dag være overhalet indenom af nyere modeller der koster det halve.

Hvad er det for en model og hvad er prisen..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

hej RogueAgent,

det er et
Philips 42PF9946 42"

Venligst

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej RogueAgent,

det er et
Philips 42PF9946 42"

Venligst

Holdbarheden er 60.000 timer - her er der typisk tale om at lysstyrken er halveret, dvs. at panelet kan køre ekstra 10-20.000 timer.

Strømforbruget varierer efter hvor meget lys der er på skærmen - på en LCD er strømforbruget konstant, da der altid er samme styrke på baggrundsbelysningen.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Tjaah - min umiddelbare kommentar er at det ihvertfald ikke skal koste ret meget. Det var et ok tv for 2 år siden, men det er ikke HD-ready, det har ikke HDMI og det er standard definition (854x480 pixels). Dengang kostede det vist omkring 15k, men idag er det temmelig forældet, er jeg bange for.

Til sammenligning kan du f.eks. finde Panasonics PV60 (prøv at søge på det her på sitet) til omkring 11k - nyt. Det har en opløsning på 1024x768, 2 hdmi indgange og bliver af mange opfattet som et af de bedste (om ikke det bedste) 42 tommer plasma tv under 20k.

Philips tv'et er som sagt ok efter DEN tids standard, men jeg vil ikke mene du bør give mere end max 3-4000 kr. for det.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Holdbarhed, driftsikkerhed, modstandsdygtighed mod burn-in, billedkvalitet, m.m.m. er blevet stærkt forbedret i de seneste år - så et 2 år gl. TV skal - som andre skriver - være MEGET billigt...

Det er rigtigt, at den teoretiske levetid for plasma er lang - men plasma er et "ungt" produkt, hvor der iflg. en forhandler, jeg har talt med var (for) mange reparationer undervejs (for et par år siden). Jo ældre TV du køber - jo større risiko. De nye er jo 7/9. generation, hvor mange af børnesygdommene er ryddet væk - men køber du en ældre model, er risikoen for fejl også større....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Holdbarhed, driftsikkerhed, modstandsdygtighed mod burn-in, billedkvalitet, m.m.m. er blevet stærkt forbedret i de seneste år - så et 2 år gl. TV skal - som andre skriver - være MEGET billigt...

Det er rigtigt, at den teoretiske levetid for plasma er lang - men plasma er et "ungt" produkt, hvor der iflg. en forhandler, jeg har talt med var (for) mange reparationer undervejs (for et par år siden). Jo ældre TV du køber - jo større risiko. De nye er jo 7/9. generation, hvor mange af børnesygdommene er ryddet væk - men køber du en ældre model, er risikoen for fejl også større....

hej alle og tak for svarene, jeg er nået til den erkendelse at jeg vil købe nyt.
Så det bliver ikke lige nu, med mindre at jeg ikke kan vente og istedet vælger at købe en mindre LCD skræm som f.eks. et Samsung

Venligst

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes