Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan Infocus SP 7200 anbefales? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2003 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger om dette da jeg overvejer at sælge/bytte min Davis DPX16(DLP) og AmPro 3600(CRT) til denne projektor.

Hvis nogen skulle være nysgerrig
Ampro 3600 spec. http://www.elitevision.com/spec_3600_4600.htm

Davis DPX16 spec. http://www.andaas.com/produkter/davis/DavisX16color.pdf (jeg har den opgraderede version med 500:1 kontrast istedet for 450:1)
http://www.projectorcentral.com/part_opinions.cfm?part_id=71 3
Edit: Fandt lige denne her hvor kontrasten passede http://www.andaas.com/produkter/davis/dpx16.htm

Ting jeg gerne vil vide om denne Infocus er f.eks:

1. Hvor synligt er "regnbueeffekten" på denne?(svaret må meget gerne indeholde en sammenligning med tilsvarende andre projektorer)

2. Hvor god syntes du at kontrasten er? (Er sort niveauet evt. lysere end ved andre konkurrenters tilsvarende produkter. Hvor nemt er det at se alle detaljer i mørke scener)

3. Hvor god er den til at håndtere panoreringer? (Bevæger billedet sig flydende, når kameraet f.eks. panorerer hen over et landskab eller har den det med at bevæge sig lidt i ryk)

4. Hvor god er den til at håndtere hurtige bevægelser?(F.eks. ved en slåskamp i en kinesisk film, kommer der så disse her digitale "fnidre" linier i billedet)

5. Hvor støjsvag er den? (Her er sammenligninger med andre projektorer også en fordel)

6. Evt. nogle reklamationer fra andre købere som ikke er nævnt i de ovenstånde eksempler?

Jeg håber hermed at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

wiking
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 December 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Yo jeg kender ikke den pågældende men jeg har en infocus LP530 en dlp den er fantastisk, gode farver, hvis du ryster hoved som en anden stivie wonder mens du ser film vil du se rainbow effekten ellers ikke, sjovt nok bliver den bedre og bedre jo mere den kører ??

Jeg har set flere i test her i sydfrankrig hvor jeg bor, og infocus er markant bedre

Til top Vis wiking's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiking

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 December 2003 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. DJ!

Jeg har desværre heller ikke nogen erfaring med denne projector, da prisniveauet ligger langt over det jeg vil betale for en projector. Jeg har jo hus, 2 biler og en kat og det koster jo altsammen

Men jeg kan anbefale at du læser testen af den på dette websted:

http://www.htprojectors.com/indexENG.asp

Her bliver den sammenlignet med 5 andre highend projectorer. Det er den mest gennemarbejdede test jeg nogensinde har set af projectorer! (Inkl. støjmålinger fra alle vinkler.)

Det koster til gengæld 30 Euro hvis du vil have adgang til at se hele testen. Dette beløb dækker et års adgang til webstedet. Til gengæld for dette beløb får man serveret ærlige anmeldelser hvor forfatteren ikke er bange for at sige sin mening, da webstedet finansieres ved hjælp af brugerbetaling og IKKE ved at diverse producenter reklamerer på webstedet.

Nå, men ifølge testen er Infocus 7200 ikke sådan vildt god. Blandt andet er sortniveauet ikke noget at råbe hurra for!

Med hensyn til regnbuer så hjælper det ikke noget at spørge andre da det jo er helt individuelt om man kan se dem eller ej. Indtil for 10 måneder siden havde jeg aldrig nogensinde set en regnbue på en DLP-projector. Ikke engang dem med 2*speed farvehjul. Idag kan jeg godt se dem hvis jeg vil, for der var en der lærte mig hvordan man gør: Man skal, med spredte fingre, bevæge den ene hånd frem og tilbage foran øjnene så kommer regnbuerne helt af sig selv. Eftersom jeg ikke ser film på denne måde er regnbuer ikke et problem for mig.

Selvom digitale projectorer bliver bedre og bedre så varer det nu nok nogle år endnu inden de kan konkurrere med CRT med hensyn til kontrastforhold og sort-niveau.

Mvh

Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Mr. DJ:

Hvorfor sælger du ikke bare din DLP og holder dig til din Ampro????

Den er da bedre end nogen af de digitale....

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2003 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Toshiba TDP-MT500 er et rimeligt bud på et alternativ, er lidt skuffet over der ikke rigtigt var fortalt noget om dens billedmæssige ydelse i den AVM kæmpe test fra forsiden 

Hvad er det ellers du savner ved de projektore du har?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hmm, Toshibaen er vist godtnok i en helt anden vægtklasse end en Infocus 7200 som har en højere opløsning.

Den såkaldte "kæmpe-test" har efter min mening ikke noget med en test at gøre. Der er jo kun tale om en kort gennemgang og beskrivelse af produkterne.

Men OK, jeg har jo også lige læst Andrea Manutis 119 siders test af 6 DLP projectors så det kan godt være jeg forventer for meget

Mvh
Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at snart skulle flytte i en lejlighed og her er en CRT'er meget upraktisk. Loftet på de fleste lejligheder giver jo nok op over for vægten. Man siger jo som tommelregel at loftet ca. skal kunne holde til projektorens vægt gange 3, for at være pålideligt. Derudover kommer den jo nok osse til at fylde lidt for meget. For ikke at snakke om at jeg sikkert slet ikke får lov til sætte den op.

Så jeg overvejer derfor at sælge mine 2 projektorer og købe den bedste DLP'er jeg kan få for pengene(så jeg ikke græder alt for meget over at skulle undvære billedet fra min CRT'er). Infocus 7200 har jeg set til ca. 42k i tyskland og skulle derfor være lige indenfor rækkevidde rent prismæssigt. Jeg vidste godt at sort niveaut ikke er dens stærkeste side, i forhold til konkurrenterne der bruger samme DMD, men hvis man samtidig sammenligner priserne imellem projektorne, så er det måske pludseligt ikke så galt alligevel. Jeg kender ikke så forfærdeligt mange projektorer, så der kunne jo godt være en anden DLP'er til lignende penge, som var bedre. Det håbede jeg jo bl.a. på der måske var en herinde, der kunne gøre mig opmærksom på :-)

Men, forstå mig ret, jeg er ikke meget for at skulle undvære min CRT'er og når jeg en dag får eget hus med pladsen til hjemmebioen, så skal jeg have en CRT'er igen(hvis der da ikke sker en revolution indenfor digitale projektorer, så de pludselig overgår CRT'ere)

Edit: Tak for linket Per Ejvind, den side må jeg vist lige kigge lidt nærmere på :-)
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes