Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: surround receiver til tri-wiring (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
5776
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej der er i forum..

Jeg har en lille forespørgsel omkring der er mulighed for at anvende en surroundreceivers mange kanaler til tri-wiring af to stereo højtalere.

Jeg spørger fordi jeg har to sæt stereo højtalere men kun en rør for/effekt duo. jeg vil gerne have sådan jeg har 2 systemer jeg kan spille på uden en masse bytten kabler, desuden er det ene sæt stereohøjtalere 3 vejs med aktivt delefilter.

disse 3 vejs har jeg så tænkt mig skulle kobles til en surroundreceiver via dens 7.1 indgang. surroundreceiveren er en jeg skal ud og investere i, og derfor vil jeg gerne have noget der dur som hovedpart lydmæssigt  på stereosiden. på grund af det aktive delefilter må der ikke igennem surroundreceiveren ske nogen dsp eller andet surround-tilføjning fra indgang til udgang.

men da jeg også har 2 aktive subwoofere jeg kan koble ind til at suplere de 3 vejs, f.eks ved film, vil det være nødvendigt at man bruge den parametriske equalizer og delefilter i forstærkeren til at korrigere i basområdet, men stadig uden der bliver tilføjet ekko, skæv fordeling imellem kanalerne, dsp eller andet surround fnidder.

surroundsiden af denne forstærker skal dog også være i orden da jeg har en semi-seriøs bio i tankerne om en 5 år.

Jeg har kigget lidt på HK 7300, Marantz sr-9600 og sr-8001 og yamaha rxv-2700

Har skrevet til producenter med mine spørgsmål men hører ikke rigtig noget.

er der nogen der kan fortælle mig om det er indstillingsmæssigt muligt?

erfaringer stereomæssigt med disse forstærkere?

andre erfaringer med forstærkere?

PS. de trevejs består af bas 2*10" dipol, midt 8", diskant 1" softdome.

Til top Vis 5776's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 5776

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes