Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fortæl lidt om rega’s forstærkere.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Heey i forumet..!

Jeg har ingen idé om rega er godt eller skidt.. Men jeg synes efterhånden at jeg høre mere og mere om dem. Og kun positivt  Derfor gad jeg godt at høre jeres mening om dem, hvis i kender til dem? I må oss meget gerne fortælle hva i synes om dens præstationer eller om jeg for den sags skyld kan få noget bedre for de penge...

Jeg glemte at nævne at jeg har kigget på den model der hedder Rega Mira til 7-8 tusind mener jeg.. Håber nogen kan fortælle mig om rega's produkter..

Mvh. Stikflamme

Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Mira, første genneration eller "Radiatoren", som den også kaldes. Fantastisk forstærker, dejlig varm lyd med god krop... Ja, jeg er altså ikke den eneste som har omtalt den på den måde. Nå, men lyden er fin, det er den hifikomponent jeg har haft længst tid. Jeg kan varmt anbefale den.

Jeg savnede imidlertid effekt til at få lidt mere spral i bassen og købte Holfi Integra 8. Miraen kunne jeg aldrig forestille mig at skilde mig av med, så den er blevet hjertet i mit køkken anlæg. Det har aldrig været så sjovt at lave mad

Giv den et lyt, evt. en Holfi

/Kristian

Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

En af mine brødre bad mig finde noget fornuftigt, brugt grej til ham for et par år siden. Jeg købte en Elex (og ja, den ligner dælme en brødrister/radiator) og en planet cd (1. generation) og et sæt Dali 350. Det er en killer kombi til næsten ingen penge. Jeg var selv ret overrasket over, hvor langt denne kombination rent faktisk når. Højttalerne har relativt lav følsomhed, og alligevel mangler Mira ikke kræfter, cd-afspilleren gør det den skal med energi og "humør" (læs: den er IKKE neutral), og højttalerne er ganske kapable.

Rega's nyere forstærkere klender jeg ikke noget særligt til, men de der har dem siger sjovt nok de er super gode.

UPS! Det var en Elex jeg fandt til ham (teksten ovenfor er rettet) 

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej Stikflamme....

Jeg har haft en Rega Brio, og har nu en Rega Mira sammen med Rega Apollo og et sæt Rega Jura højttalere... et dejligt lille set-up til en nypris af 20k... det er et 'lege' anlæg som jeg har i spisestuen...

Mit stueanlæg er det i 'underskriften'

Men tilbage til Rega Mira, den blev købt på et tidspunkt, hvor mit Holfi forstærkersæt manglede nye batterier, så den skulle lege 'ferieafløser' i det store anlæg med Dali Helicon 400 - og det gjorde den ganske godt - det er en dejlig 'lille' musikalsk forstærker, som senere kan udbygges med effektforstærkeren Rega Maia, så der kan køres bi-amp.

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hey folkens...!

Tusind tak for jeres svar.. Jeg er virkelig begyndt at overveje at finde Rega mira'en et sted og virkelig få den lyttet godt igennem... Fordi jeg har ik brug for det helt store anlæg, men alligevel skal det være af god kvali... Lydmessig..

Men endnu en gang... Tak! Hvis i har mere at tilføje.. så sig endelig til..

Mvh Stikflamme

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:

Hey folkens...!

Tusind tak for jeres svar.. Jeg er virkelig begyndt at overveje at finde Rega mira'en et sted og virkelig få den lyttet godt igennem... Fordi jeg har ik brug for det helt store anlæg, men alligevel skal det være af god kvali... Lydmessig..

Mvh Stikflamme

Hej i tråden.

Må jeg lige høre dig hr. flamme? Er det kun en ny forstærker, som du er på udkig efter?

Jeg har ikke selv haft Regas int. forstærkere. Jeg har haft Cursa3 og Maia effekt. Jeg kan huske jeg synes det spillede godt, men jeg savnede også lidt "krop" og varme i gengivelsen. Det hjalp dog meget på gengivelsen, ved brug af 2 stk. Maia Altså biamp.

I dag har jeg ikke Rega forstærker. Men jeg har Rega højttalere, pladespiller og CD maskine.

Hvad skulle en eventuel Mira spille sammen med?

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Stikflamme skrev:

Hey folkens...!

Mvh Stikflamme

Hej i tråden.

Må jeg lige høre dig hr. flamme? Er det kun en ny forstærker, som du er på udkig efter?

Jeg har ikke selv haft Regas int. forstærkere. Jeg har haft Cursa3 og Maia effekt. Jeg kan huske jeg synes det spillede godt, men jeg savnede også lidt "krop" og varme i gengivelsen. Det hjalp dog meget på gengivelsen, ved brug af 2 stk. Maia Altså biamp.

I dag har jeg ikke Rega forstærker. Men jeg har Rega højttalere, pladespiller og CD maskine.

Hvad skulle en eventuel Mira spille sammen med?

Hehe, jeg er sgu ked af at sige det, men jeg har fundet det som jeg skal ha, og det er købt..

Total luxus.. ellers Tak..

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

hej stikflamme, bare sådan af nysgerrighed hvad er du så endt op med???

Venligst

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jah, du kan ikke bare sige at du har købt, uden at nævne hvad du rent faktisk købte :)
Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

hmm rockforlife (eller andre) jeg spurgte lidt til cursa i en anden tråd, skulle du have en forklaring ?

nogen barmhjertige sjæle der skulle have tid at forklare mig grunden til den kraftige pristigning på Cursa 3. fra 7kg. til 10 kg.

er der foretaget opgraderinger eller?

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt, at de nye Rega forstærkere kommer med en anden front. Prisstigningen er måske lige i overkanten for en ny front, men jeg har ikke hørt om ændringer i indmaden. Exon monoblokkene er også steget fra 15.000 til 20.000 kr!!! Det er lidt urimeligt. Men det er da en lækker lyd der kommer fra Rega
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

hej elkjær

okay tænkte nok der måske ikke var ændret noget indeni, men pyt, det ligger sådan at jeg gerne skulle få cursa 3 med posten i morgen eller tirsdag, betalte D15 Januar, og har så siden set 2 brugte til salg, hvis ikke der er nogen ændringer ville det jo have været smart at købe en brugt, ikk. dog får jeg den med mc. indgang.Confused

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Men alligevel er det nu rart at få en helt ny kasse ind ad dørenMen ja, man kunne godt have købt brugt.

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

Venligst

mortenkongsfelt skrev:
Jah, du kan ikke bare sige at du har købt, uden at nævne hvad du rent faktisk købte :)

Hehe nej, undskyld. det var ik pænt af mig.. Jeg er end op med at købe en denon PMA - 1500AE Forstærker og DCD-1500AE CD-Afspilleren... 11000,- i alt.. Jeg var ind og gi dem et lyt, og jeg fald for lyden... Jeg synes folk siger at denon er kendt for at være lys i lyden, men jeg synes at 1500AE serien er sådan lidt neutral.. Rigtig behagelig.. Jeg er virkelig glad for købet... :D

Her er nogle billeder..

Jeg kan kun sige en ting... Jeg føler jeg har gjord et rigtig godt køb..

Mvh stikflamme

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
mn1974 skrev:

Venligst

mortenkongsfelt skrev:

Hehe nej, undskyld. det var ik pænt af mig.. Jeg er end op med at købe en denon PMA - 1500AE Forstærker og DCD-1500AE CD-Afspilleren... 11000,- i alt.. Jeg var ind og gi dem et lyt, og jeg fald for lyden... Jeg synes folk siger at denon er kendt for at være lys i lyden, men jeg synes at 1500AE serien er sådan lidt neutral.. Rigtig behagelig.. Jeg er virkelig glad for købet... :D

Her er nogle billeder..

Mvh stikflamme

hej stikflamme, det ser sku ret lækkert ud Så har du et par senheisser hovedtelefoner til eller er der evt. højttalere, hehe?
Venligst

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Stikflamme skrev:
mn1974 skrev:

Venligst

mortenkongsfelt skrev:

Her er nogle billeder..

Mvh stikflamme

hej stikflamme, det ser sku ret lækkert ud Så har du et par senheisser hovedtelefoner til eller er der evt. højttalere, hehe?
Venligst

Hehe Nej, jeg har en sjov blanding af to dali concept 2 som står for mellemtonen og diskanten.. og under dalierne står nogle gammel dansk produceret højttalere hvor jeg så har deaktiveret diskanten på dem og mellem tonen.. så dvs jeg bruger dem som bass.. Det spiller faktisk ret godt af at være 2 forskellige højttalere..

MEEEN!! Det vare ik længe før jeg skal ha nogle gulvhøjttalere.. jeg er vild med Dali Grand Diva..! Og Helicon 400... Men jeg ved sgu ik hva jeg skal købe af højttalere endnu.. jeg har så mange idéer til hva jeg skal købe.. jeg kan jo købe mig fattig i hifi...

Mvh stikflamme

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Nydelige ser de ud de Denon apparater Tillykke med dem. Diva og Helicon 400, kunne vel ikke være meget mere forskellige i sit udtryk. Men hvad synes du en højttaler skal kunne? Hvad er dine krav til boooom bas, eller er den generelle kvalitet af eksempelvis basområdet vigtigere?

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Nydelige ser de ud de Denon apparater Tillykke med dem. Diva og Helicon 400, kunne vel ikke være meget mere forskellige i sit udtryk. Men hvad synes du en højttaler skal kunne? Hvad er dine krav til boooom bas, eller er den generelle kvalitet af eksempelvis basområdet vigtigere?

Jeg går efter god lyd kvalitet, men der må stadig gerne være en god bund i lyden... Jeg leder efter en fullrange højttaler til ikke alt for mange penge..

Mvh stikflamme

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:

Jeg går efter god lyd kvalitet, men der må stadig gerne være en god bund i lyden... Jeg leder efter en fullrange højttaler til ikke alt for mange penge..

Mvh stikflamme

Du kunne jo prøve et sæt Rega højttalere. Bare mit forslag Hvor mange dadler villle du spendere??

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hmm... 10-14 tusind for sættet...  Nok ik mere.. Jeg kunne oss godt tænke mig en effektforstærker som matcher min denon... men jeg ved ik rigtig hva der passer til denon..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes