| Forfatter |
|
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav, har haft nogle indlæg herinde. Er på udkig efter nogle højttalere til meget forskelligt musik, men primæt rock/pop og lidt dance til tider:) Så de skal kunne spil bas, men helst ikke på bekostning af lydkvaliteten.
Hvad kan I anbefale både af nyt og brugt og hvorfor?;)
De skal nok sættes på en Harman Kardon HK670/675/970 eller lignende..
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv at ta' ned til HiFi-Klubben og lyt til dem her, Dali Concept 8. Jeg synes pris/lyd/finish hænger rigtig godt sammen. De koster kr. 2999,- pr. stk.

Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har jeg lyttet til:) Synes de har rigtig god harmoni og varm og behagelig lyd, men mangler lidt flere detaljer hvis det er muligt at få det.
Kan lige nævne hvad jeg har lyttet til ellers:
B&W DM603 S3: God lyd og detaljeret, måske lidt spids/hård diskant og mangler lidt i dybden
Dali Ikon 6: Rigtig god:D Men dyr.. Kunne også spille lidt dybere.
QLN MK4: God, også lidt kraftig diskant som B&W, kunne være mere detaljeret. Sælges dog ikke i dk mere..
QLN MKII Signature med sub: Meget god, men lidt hæmmet af den lille hovedhøjttaler. For dyr.. og sælges heller ikke i dk
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derudover har jeg kigget på:
Jamo S708, koster kun 1700kr for et sæt, meget billigt. http://www.jamo.dk/Default.aspx?ID=5924&M=Shop&PID=1 7156&ProductID=17837
Har læst mange er tilfredse med Dali 8008? Hvordan den i forhold til overnævnte?:)
Ellers må i meget gerne linke til tilbud her fra siden og dba hvis I har nogle forslag..
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Dem har jeg lyttet til:) Synes de har rigtig god harmoni og varm og behagelig lyd, men mangler lidt flere detaljer hvis det er muligt at få det.
Kan lige nævne hvad jeg har lyttet til ellers:
B&W DM603 S3: God lyd og detaljeret, måske lidt spids/hård diskant og mangler lidt i dybden
Hvilken forstærker brugte du? Flere herinde mener H/K skulle være super til netup B&W Kan ikke skjule jeg er rigtig glad for B&W det er fede HT'er.
Dali Ikon 6: Rigtig god:D Men dyr.. Kunne også spille lidt dybere.
QLN MK4: God, også lidt kraftig diskant som B&W, kunne være mere detaljeret. Sælges dog ikke i dk mere..
QLN MKII Signature med sub: Meget god, men lidt hæmmet af den lille hovedhøjttaler. For dyr.. og sælges heller ikke i dk
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke din forstærker, men kan anbefale Evox EV-1 til 4000,- fra Lydbutikken på Frb. No nonsense højttalere, der spiller kontant og musikalsk efter min mening.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 til omkring det halve... Brug de ektra 3k på en bedre forstærker og du er godt kørende!
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T: Det var en NAD c352 tror jeg:) Men det lyder jo rigtig godt for havde nemlig tænkt mig at købe en Harman Kardon;) Ved du hvordan den kombination vil lyde til rock og lidt dance? Tænker på B&W's lidt "kraftige" diskant.
t_porskjaer: Det lyder interessant:) Har du nogle flere specifikationer på den, synes ikke der stod så meget på hjemmesiden?
Ascari: Okay, men har hørt de skulle have lidt tilbagetrukket mellemtone? Er også max 6000;) Hvad vil du anbefale som slår en Harman Kardon HK670, 675 eller 970?:o
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
hvis du vil have en højtaler som er varm at lytte til så vil jeg sige du skal lytte til en sa højtaler .. jeg har selv 1550 .. spiller alt musik... men hvis du høre meget musik fra computerne skal du ikke vælge denne højtaler .. da den er fyldt med detaljer ...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Kristian T: Det var en NAD c352 tror jeg:) Men det lyder jo rigtig godt for havde nemlig tænkt mig at købe en Harman Kardon;) Ved du hvordan den kombination vil lyde til rock og lidt dance? Tænker på B&W's lidt "kraftige" diskant.
t_porskjaer: Det lyder interessant:) Har du nogle flere specifikationer på den, synes ikke der stod så meget på hjemmesiden?
Ascari: Okay, men har hørt de skulle have lidt tilbagetrukket mellemtone? Er også max 6000;) Hvad vil du anbefale som slår en Harman Kardon HK670, 675 eller 970?:o
|
|
|
Næh, det synes jeg ikke, mellemtonen er noget af det bedste ved højttaleren, den er sprød, detajleret og så er den rigtig god til eks. akustisk musik.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hvad med et sæt Rega R3 til kr. 6.000,- / sættet eller den lidt større Rega R5 til kr. 8.000,- / sættet... se mere på www.rega.dk
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg hørte et sæt hos dansk audio teknik på vesterbrogade i kbh, til 4000 og en lidt bedre version til ca. 6500, det deres egen konstruktion, men jeg synes de lyder rigtigt godt til prisen. Der er ikke gjort meget ud af designet, men det gode enheder der sidder i. De er ihvertfald hver at gå ind og høre. Jeg mener de hed Amadeus 6.5, men jeg er ikke helt sikker.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du altid gå efter en brugt Avance. Her før du meget vellyd for pengene... Gå efter modellerne Signature 8, Magnum 18 og Dana 980. Dana modellerne med tallet 6xx er ikke lige så gode, de har billigere enheder osv. Men de tre nævnte serier er forrygende til prisen.
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm ja, specifikationer ... jeg ved ikke så meget andet end at de er ca. BxHxD = 30x45x20 cm3, og at det er en lukket konsktruktion baseret på Heybrooks klassiske HB-1 design. Jeg skyder på, at de har en følsomhed omkring 87-88 dB og en impedans på 8 ohm - men det må du ikke hænge mig op på. Jeg spiller på dem med en gammel Naim Nait 2 på ca. 2 x 18 W, og det fungerer helt perfekt, så du behøver ikke den store forstærkerkraft (selvfølgelig afhængig af dit rum og dit foretrunke lytteniveau, og tag heller ikke fejl af Naim'ens beskedne effekt - den lyder af mere.) Evox'en kan måske godt virke lidt "upoleret", men den spiller tjept og med knald på - tror også, den kunne være god med rør. Men i stedet for at læse mine gætterier, kunne du også tage en snak med fx Pete nede i Lydbutikken - han kan garanteret give dig god besked.
Thomas
|
| Til top |
|
| |