Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon, cambridge og sharp sæt?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu langt om længe (tror jeg :) ) fundet de ting jeg skal have mig, nu hvor jeg har solgt det gamle skidt. :)

Det drejer sig om følgende: Denon 1930 dvd afspiller, Sharp lc42xd1e (muligvis 37") og Cambridge Azur 540Rv2

Jeg er sikker på skærmen, da den ser meget lovende ud. Dvd afspilleren ved jeg ikke om der findes ligende model i andet mærke måske, til nogenlunde samme pris?! Cambridgen er valgt pga størrelse, kontra ydelse. Da den maks må være omkring de 10 cm høj, men igen ved jeg ikke om der er ligende!?

Cambridgen skal trække et sæt Dali 6006, og en svs sub. Samt når jeg får nosset mig sammen, et lille sæt jamo (bag + center).

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

ikke nogen der har noget at skrive?! Nogen erfaringer med noget af det ? Noget der kunne forbedres !?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

jeg tror måske jeg ville kigge efter en anden surround receiver, måske en NADT744 eller Denon AVR-1907
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

BlahaC4 skrev:
ikke nogen der har noget at skrive?! Nogen erfaringer med noget af det ? Noget der kunne forbedres !?

Jeg tror rolig at du kan købe cambridge'en, de laver nogle rigtig gode produkter til fordelagtige priser. Er selv meget tilfreds med min cd-afspiller fra samme serie.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

BlahaC4 skrev:

Jeg tror rolig at du kan købe cambridge'en, de laver nogle rigtig gode produkter til fordelagtige priser. Er selv meget tilfreds med min cd-afspiller fra samme serie.

forskellen på forstærkere og dvd afspillere er også ret enorm når det drejer sig om surround

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Wilhelmsen skrev:

BlahaC4 skrev:

forskellen på forstærkere og dvd afspillere er også ret enorm når det drejer sig om surround

Det har du ret i, men da den kun skal trække et par 6006'ere så kan cambridgen sagtens være med endnu! ..Havde højttalerne været større havde jeg nok rådet ham til at finde en anden. ...Jeg foretrækker helt klart lyden på 540R v.2 fremfor nogle af NAD og Denons modeller i samme prisleje. Så snart det bliver mere krævende er NAD og Denon's forstærkere selvfølgelig at foretrække!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også vælge Cambrigde. Specielt med Dali 6006 (som jeg selv har ejet!), idet de er meget tørre i bassen, med NAD bliver det utrolig vildt kedeligt (mildt sagt!).

Jeg vil nok anbefale dig at holde til et mærke? Hvorfor ikke købe Cambridge DVD?

Denon er faktisk udemærket til 6006, og du kunne også vælge reciever herfra.

Cambridge er dog utrolig godt til prisen, og generelt er hele produkt linien god, og du vil dermed altid kunne udvide med DAB, god CD osv.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
brasch skrev:
Wilhelmsen skrev:

BlahaC4 skrev:

Det har du ret i, men da den kun skal trække et par 6006'ere så kan cambridgen sagtens være med endnu! ..Havde højttalerne været større havde jeg nok rådet ham til at finde en anden. ...Jeg foretrækker helt klart lyden på 540R v.2 fremfor nogle af NAD og Denons modeller i samme prisleje. Så snart det bliver mere krævende er NAD og Denon's forstærkere selvfølgelig at foretrække!

sådan er vi jo så forskellige, så det bedste råd må vel være at smutte ned i hifi-klubben og prøve at høre de forskellige?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

BlahaC4 skrev:
Noget der kunne forbedres !?

tja, prøv med classé delta cdp-300 og classé delta ca-5200 og ssp-600 forstærkere

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Har desværre ikke plads til dem.. ellers kunne det godt ske jeg kunne have valgt dem.. kunne ihvertfald i det mindste have hørt på dem i hfk

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Tror jeg er helt sikker på den receiver, da det er svært at finde en anden i den størrelse...

Men med dvd afspilleren er jeg stadig lidt i tvivl.. kan det betale sig med opscaleren, denons video kvalitet osv osv !? nogen der har erfaringer med den ? Andre i bedre kvalitet til nogenlunde samme pris.. Vil bare gerne have et super sæt, som skal kunne spille nogle år.. :)

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

tænkte på om scaleren i Dvd afspilleren er bedre end i Tv'et... altså kan det betale sig at scalere op fra dvd'en eller først vente til tv'et ?!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

BlahaC4 skrev:

tænkte på om scaleren i Dvd afspilleren er bedre end i Tv'et... altså kan det betale sig at scalere op fra dvd'en eller først vente til tv'et ?!

de forskellige tv plejer at have bedre scalere end dvd'erne, alt efter opløsningen på dit tv kan det både være godt eller dårligt

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

så det vil sige, jeg godt kan nøjes med en billigere dvd afspiller, fordi sharp tv'et sagtens kan klare det selv?!

Ham i hfk sagde,at pga støj i analog, så er det bedre, jo hurtigere det bliver scaleret op!?

Lige et spørgsmål mere.. banan stik kan det anbefales, eller forringer det lyden!?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

BlahaC4 skrev:

så det vil sige, jeg godt kan nøjes med en billigere dvd afspiller, fordi sharp tv'et sagtens kan klare det selv?!

Ham i hfk sagde,at pga støj i analog, så er det bedre, jo hurtigere det bliver scaleret op!?

Lige et spørgsmål mere.. banan stik kan det anbefales, eller forringer det lyden!?

det er jo altid bedre med en dyrere dvd-afspiller, både lyd- og billedmæssigt. Han kan have ret, men det ændrer jo ikke på at tv som regel har bedre scaler, personligt bruger jeg scaleren i dvd'en, dels fordi forskellen er ret lille og dels fordi mit tv har en opløsning hvor runde ting ikke bliver runde i anamorphic 16:9, det er fordi en del plasmaskærme har 4:3 opløsning med aflange pixels så billedet har en form som 16:9, ellers ville jeg helt klart bruge tv'et til at scale.

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

f**k det .. så ryger den dvd afspiller med også.. med mindre i kommer i sidste sekund og fraråder.. :)

Men det bliver i starten af næste måned.. så tager jeg også lige billeder.. dog bliver det uden skærmen i første omgang, så i skal ikke grine hvis det bliver med en lånt 21 tommer crt skærm..  forestil i stedet en 42" sharp ikk.. ;)

takker for responsen!

BlahaC4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

undskyld jeg bliver ved...

Jeg kigger nu også på kabler... har til min ht, men tænker både på HDMI og til computeren.. før har jeg brugt billige phono kabler ind til compen, men da jeg har sluttet det til receiveren(den gamle) på aux indgangen, var det sindsyg lavt, alt var skruet på det højeste på compen.. hvad kan være galt? Ren og skær dårlige kabler ? Kan vel ikke passe... indgangen på receiveren? For jeg ønsker at spille musik fra compen, da den har alle cd'erne lagt på, nemmere at overskue. Den skal så også bruge et DVI -> HDMI kabel, nogen maks længder på det, for ikke at miste data/signal?!

Har overvejet en htpc, men bliver rimelig dyrt.. selvom den selvfølgelig giver mulighed for at optage.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes