Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor pære? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Empty_soldier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg går sådan lidt og spekulere på at lave min egen pære, da jeg er studerende og ikke rigtig har råd til at købe helt ny projektor,

Så jeg har lige et par spørgsmål, Hvad for en slags pære er det der sider i projektore?

Mercury Vapour

Metal Halide

High Pressure Sodium

Halogen

Er det nogle af de slags, og hvis der er nogle der har nogle gamle defekte projektorer og eller projektor pærer, til at ligge har det også instaresse, hvis prisen er rigtig ;)

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Tjah, hvis du mener du har bedre råd til at betale for skaderne efter en brand forårsaget af din hjemmelavede pære så gå bare i gang.

Er det skyld i f. eks. total udbrændt lejlighed og de tekniske undersøgelser finder frem til dit hjemmefusk, kan du risikere, at forsikringen ikke dækker en krone.

Jeg vil dælme ikke leve med den risiko/ansvar, og indtil nu taler jeg jo kun om materielle skader!!

Hvordan vil du have det hvis der var mennesker som kom til skade eller endnu være omkom som følge af dette eksperiment ?

Ved godt jeg maler fanden på væggen måske, men det er ikke ufarligt at lege med disse ting.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Empty_soldier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke lige hvor ofte en pære brænder et helt hus af før den går i stykker selv... tror sQ dit bud er rimelig urealistisk...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Empty_soldier skrev:

Hey, jeg går sådan lidt og spekulere på at lave min egen pære, da jeg er studerende og ikke rigtig har råd til at købe helt ny projektor,

Så jeg har lige et par spørgsmål, Hvad for en slags pære er det der sider i projektore?

Mercury Vapour

Metal Halide

High Pressure Sodium

Halogen

Er det nogle af de slags, og hvis der er nogle der har nogle gamle defekte projektorer og eller projektor pærer, til at ligge har det også instaresse, hvis prisen er rigtig ;)

Istedet for at være studerende og ikke have råd til en ny projektor, hvorfor så ikke bare nøjes med at være studerende og spare op til en ny pære??

Det med at bikse den selv - glem det, det kan ikke lade sig gøre, og slet ikke for en billigere penge end en ny! Det er altså ikke bare noget man lige laver på en halvtime i aftenskolen

Empty_soldier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

alt jeg spørg om er, hvad for en slags pære der sider i projektorer, kan lige tilføje det er lykkedes mig at lave en fin hjemmelavet pære til min projektor som jeg købte for 200 kr, pga, pæren var sprunget...

og hans j. nu kunne man også lave sikkerhedsrelæ som f eks. var tempratur styrrede.

kan lige smide nogle billeder ind af det... så i kan se det... bliver først imorgen har ikke lyst til at splitte det af i aften...

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jamen det kunne være meget sjovt at se.

Men der sker flere brande hvert år i Danmark på grund af fusk med elappparater og installationer, håber så bare du har styr på tingene.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Du skal bare finde 999 andre der skal købe en pære så kan du få den for 80 kr, den skal bare sættes i den gamle fatning.

Held og lykke

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Madman skrev:

Du skal bare finde 999 andre der skal købe en pære så kan du få den for 80 kr, den skal bare sættes i den gamle fatning.

Held og lykke

Jeg vil gerne købe 10 til en SanyoZ4 så.. til den pris.. nu er vi godt på vej.. er der flere

Empty_soldier> problemet med hjemmefusk er, at uanset hvad der forasager fejlen der gør at projektoren går i brand (om det så er strømforsyningen eller hva) så vil de jo altid sige at det er dit fusk's skyld.. Så det ville jeg heller aldrig eksperimentere med.. (og jeg er elektronikmekaniker, ikke at det betyder jeg er noget orakel eller noget, men bare at jeg ikke er totalt uviddende på området)

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er noget svineri at de har sådan en kæmpe avance på pærer til projektor, det er også årsagen til jeg ikke har projektor, jeg kan ikke lide at tænke at det koster et par kr. hver time den er tændt, det værste jeg har været ude for er en philips projektor vi har på arbejdet, 1024*768 der kostet pærer 5.500.- + moms, det billigste sted jeg kunne finde, næsten det samme som en ny projektor øv.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Empty_soldier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

filur999, det er ganske forståeligt, der er risiko ved hjemme fusk, men jeg får udfra du skifter dine pære i dine lamper selv, for det er stortset det samme, men er der virkelig ikke en eneste der ved

Nu sker der heller ikke så tit, at en projektor går i brand, hvis der ikke er strøm til den, og den eneste måde den kan slukkes helt på er på hovde afbruderen, ved godt den bliver godt varm, men det er de færreste elektroniske ting der ikke gør det... inde for hifi...

hvad slags pære der sider i projektorer?

Bloodhound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Empty_soldier skrev:

alt jeg spørg om er, hvad for en slags pære der sider i projektorer, kan lige tilføje det er lykkedes mig at lave en fin hjemmelavet pære til min projektor som jeg købte for 200 kr, pga, pæren var sprunget...

og hans j. nu kunne man også lave sikkerhedsrelæ som f eks. var tempratur styrrede.

kan lige smide nogle billeder ind af det... så i kan se det... bliver først imorgen har ikke lyst til at splitte det af i aften...

Nu er det godt nok et lille stykke tid siden det blev skrevet, men håber da at du alligevel ser dette indlæg.

Fik du taget nogle billeder? Kunne være spændene at se hvad du fik lavet.
Til top Vis Bloodhound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bloodhound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes