Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista DD - DVB-T -DVD - lydproblemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hey

Denne post kunne måske ligge under Vista DK, men da jeg er ved at være presset mht en løsning ryger den lige i en seperat post.

Har bygget mig en HTPC med P965 MB, NOVA-T-500 dual DVB-T kort, Dual Core2 CPU, GF7300GS HDMI grafik.

Audio chipset er et Soundmax ADI 1988, der er ikke mulighed for at hente non MS drivere endnu. Decoder er nVidia Pure Video. Fra bundkort går der et COAX kabel til grafikkort (HDMI passthrough) samt et optisk til forstærker. nVidia er sat til at sende til SPDIF, det samme er MC.

Jeg kunne godt tænke mig ikke altid at skulle tænde min forstærker når jeg ser film, TV eller video.

Det kan jeg høre på mit TV i dag:

• Almindelige Vista MC lyde
  • Lydfiler/CD/Video afspillet via MC
  • DR,DR2 via DVB-T

Det kan jeg ikke høre:

• TV2 via DVB-T
  • DVD

Problemet med TV2 kan jeg ikke hitte rede i, ifølge DigiTV så sender alle kanaler et "fallback" signal der ikke behøver dekodning, det burde derfor resultere i lyd på fjernsynet.

DVD kunne man foranlediges til at tro skyldes indstillingen i nVidia dekoderen, men her er der ikke rigtigt andre muligheder end bare at sende den til SPDIF.

Det mystiske er at DVD lyden på TV virkede med MCE 2005, så der er åbenbart et eller andet med Vista MC->Purevideo->SPDIF->TV

Ideer modtages gerne.

Til top Vis Janeks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janeks

Janeks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Damn...

Der er andre der oplever problemer med Purevideo / DVB TV.

Og nVidia:

"With respect to your query related to support of PureVideo decoder software on MS-Windows Vista operating system, we are sorry to inform that NVIDIA does not have immediate plans to launch the software for Windows Vista operating system. "

Til top Vis Janeks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janeks

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes