Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny brugt fost. igen...-hjælp!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cvigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Står og mangler en god forstærker til at trække et sæt Dali 18 mkII, og har kigget på det store brugt marked der efterhånden er i det danske land.
 Det er så her jeg kommer meget i tvivl om hvad man skal vælge, har kigget på følgende:

Electrocompaniet sæt med EC-1 forforst. samt AW 100 effekttrin

Arcam Alpha 8 int. samt 8P effekttrin

Cyrus Quattro med Smart Power effekttrin

Alle 3 sæt er i nogenlunde samme prisklasse, og i mine øjne nogenlunde samme kvallitetsniveau, men det kan jo være her jeg tager fejl??
 Har tidligere haft Cyrus 2 med tilhørende PSX, som jeg var enormt glad for...-men måtte desværre af med den.
 Men vil jeg få samme fylde og lyd ud af Cyrus Quattro/Smart Power? eller er Cyrus bare ikke det de var engang?

Håber i kan komme med lidt retningslinier omkring købt eller evt nogle helt andre forslag i prisklassen lige under 5000,-

På forhånd tak
Til top Vis cvigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvigen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte cyrus forstærker da jeg købte min cyrus cd - men kan ikke huske forstærker modellen - men det lød godt fyldigt og lidt varmt i det - sidst jeg hørte elektrokompagniet var på nogle højtalere* med en snerrende metalisk lyd så det er vel ikke fair at dømme den ude af den grund (*kobberfarvede enheder vist nok amerikanske - men badr adr for en skod lyd) Når man læser omtale af Cyrus i anmeldelser lyde det da som om de stadig gør det godt!

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge Electrocompaniet-sættet.....uden tvivl.. hvad skal du gi' for det sæt ?

har en kammerat der har en int. forstærker af samme navn og gud hvor der er 'styr' over tingende

bare mit valg    mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej ville vælge Electronikkompaniet eller Arcam Alpha 8 int. samt 8P effekttrin sættet. Problemet er at jeg ikke er klar over om du stadig vil kunne få dele til Electrokompaniet da det efter hvad jeg ved, ikke er et mærke som sælges i dk mere.

Men bortset fra dét, så er Arcam Alpha 8 int. samt 8P effekttrin bestemt også et dejligt sæt som efter min bedste overbevisning er guf at få fingre i og som kan leve op til de fleste, hvis man har "husmands behov". Arcam er til pengene virkelig et mærke som imponerere mig meget...

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Archam alpha 8  +8p anses af mange for en super løsning i en fornuftig prisramme. Jeg har en archam alpha 9 effekforstærker, som er slået til nogle dali evidence 470, og denne effekt gør det aldeles fremragende(gav kun 1100kr for den, så en god inv)

Det er en meget musikalsk effekt, dvs. den har primært sin force til aukustisk musik efter min smag. Meget detaljeret og lettere tilbagelænet. Den spiller også fint med rock og techno, men aukustisk musik er der hvor den har sin force(efter min mening)

cvigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Alle 3 sæt er fundet på brugtmarkedet til et sted mellem 3 og 4000 dkr. Mht hvad man skal vælge kan man jo sige at der er mange svar, men er vel nok i sidste ende en smag og behagssag.
 Men hvad er det lige der gør at ovenstående svar holder sig fra at anbefale Cyrus?? Eller er det bare fordi der ikk er kendskab nok til denne model?

På forhånd tak
Til top Vis cvigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvigen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

cvigen skrev:
Alle 3 sæt er fundet på brugtmarkedet til et sted mellem 3 og 4000 dkr. Mht hvad man skal vælge kan man jo sige at der er mange svar, men er vel nok i sidste ende en smag og behagssag.
 Men hvad er det lige der gør at ovenstående svar holder sig fra at anbefale Cyrus?? Eller er det bare fordi der ikk er kendskab nok til denne model?

På forhånd tak

hej med dig!

Da jeg fik Arcam i tidernes morgen solgte samme butik også Cyrus, hvilket jeg også lyttede til.. Jeg husker ikke hvorfor jeg valgte det fra dengang, men jeg har som sagt lytte til begge mærker. Prisen var/er nogenlunde ens, så det var ikke derfor...Jeg kan desværre ikke give dig et enstydende svar, da det desværre efterhånden er for længe siden.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej Cvigen!

Helt klart ELECTROCOMPANIET, som bare har rigtig godt styr på tingene, og det spiller supergodt. Effektforstærkeren er meget strømstærk, så der er fuld kontrol på bassen. Og til en pris på mellem 3000 og 4000 vil jeg sige; SKYND DIG at få det købt. Det er et rent røverkøb.

Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

jeg er helt enig med Jens, evox m.fl.

EC-sættet ville jeg helt sikkert gå efter. Og til 5000,- er der slet ingen tvivl

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes