| Forfatter |
|
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.
Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.
Laptops påstår at det for PV60 / PV600 ikke har betydning for undertekstningen
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen2000 skrev:
|
Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.
Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.
|
|
|
Som forbruger burde du kunne være fløjtende ligeglad. Dit retsforhold er til sælger og ikke til producent. At nogle sælgere så lader evt. længere afhjælpningstid gå ud over kunden, er så en anden sag. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har ingen betydning hverken for undertekster på PX'erne eller for service generelt. Min PV60'er er parallel-importeret af Tape Connection og er i skrivende stund til reparation i Odense.
|
| Til top |
|
| |
fabigold Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Det har ingen betydning hverken for undertekster på PX'erne eller for service generelt. Min PV60'er er parallel-importeret at Tape Connection og er i skrivende stund til reparation i Odense. |
|
|
Hvad er der galt med dit tv, Naiera?
Men hvorfor købe paralelimporteret hos Tape Connection? F.eks. koster Panasonic TH-42PV600 22.000 kr. hos Tape Connection men flere Panasonic Centre sælger det for under 20.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>fabigold
Velkommen til
Nu koster 42pv600 kun 18000 hos tc Var der inde sidste weekend med svigerfar... __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Pallenaldo Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Steen2000 skrev:
|
Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.
Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.
|
|
|
Som forbruger burde du kunne være fløjtende ligeglad. Dit retsforhold er til sælger og ikke til producent. At nogle sælgere så lader evt. længere afhjælpningstid gå ud over kunden, er så en anden sag. |
|
|
Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra. Kan der være andre problemstillinger, at man skal tage højde for? Digital tuner? Eller virker en DVB-T tuner overalt/er de ens worldwide?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC sender ikke til nogen som helst forhandler i udlandet! Som sagt er mit parallel-importerede TV købt hos TC i Århus og det befinder sig nu på et værksted i Odense, hvor de er pænt langsomme om at komme igang med at reparere det...
Og som jeg også skrev tidligere, så virker den digitale tuner i de europæiske PX'ere fint her i landet.
|
| Til top |
|
| |
Pallenaldo Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
TC sender ikke til nogen som helst forhandler i udlandet! Som sagt er mit parallel-importerede TV købt hos TC i Århus og det befinder sig nu på et værksted i Odense, hvor de er pænt langsomme om at komme igang med at reparere det...
Og som jeg også skrev tidligere, så virker den digitale tuner i de europæiske PX'ere fint her i landet.
|
|
|
Nu snakker jeg generelt om digitale tunere ikke lige i et "PX" tv. Men så er der ikke rigtigt nogen ulemper ved at købe en billigt parallel importeret tv?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pallenaldo skrev:
Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra.
|
|
|
For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min kommentar ikke er myntet på TC. Jeg ved ikke, hvorledes TC ordner reklamtioner på deres parallelimpoterede varer. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Pallenaldo Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Pallenaldo skrev:
Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra.
|
|
|
For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min kommentar ikke er myntet på TC. Jeg ved ikke, hvorledes TC ordner reklamtioner på deres parallelimpoterede varer. |
|
|
Det er min heller ikke. Skrev fx, da jeg ikke lige er inde i hvilke firmaer, der importerer fjernsyn - men TC blev nævnt i den sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |