| Forfatter |
|
Nalla Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på forum Jeg har pt. et surround setup bestående af en Pioneer VSX-1016V-K, 4 stk. System Audio SA205, 1 stk. SA210AV samt en pioneer aktiv sub. Jeg er sådan set tilfreds med surround lyden, men mangler en smule dybde/klang og en smule bas i stereo ... Er blevet tilbudt et par SA1230 til fronten .... Vil disse give en mærkbar forbedring? .... Både reciever og de "nye" SA1230 giver mulighed for biamp/biwire .... Vil dette gøre en forskel med mit udstyr? ... i så fald, kan i anbefale nogle prisvenlige kabler til formålet? Hvis de er "byttet" værd, hvor langt fra væg skal de så stå? ... (Kan evt smide et billede af "setup" hvis det er til nogen hjælp?) Fronten skal helst ikke være større end 1230'erne da jeg er en gift mand  Håber i kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe, eller kender de nævnte højttalere?
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki jeg kan godt se det kan være et problem .. hvis de ikke må fylde mere end 1230. jeg kender ikke 1230 men afløseren 1530 den spiller oki ..
. men jeg vil sige hvis du kan få hende der hjemme overtalt så køb et sæt 1550 de spiller fint .. jeg har selv et sæt 1550 .. men jeg har nu sat en sub på i stedet for da de små enheder ikke giver dyb bas... men de er en smule dyre 1550 .. de kosker små 8000 for et sæt..
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "Smed" og tak for svar.  Jeg har glemt at fortælle at de 1230'ere er brugte, så der er langt op til de 8k 1550 koster  Kører du med biamp/biwire og er der mærkbar forskel? Ved ikke om du kender mine SA205, men det er små reol højttalere, hængt op under loftet, så alt andet lige burde et par gulvhøjttalere med en ekstra enhed og større kabinet vel give en forbedring rent lydmæssigt? Jeg regner heller ikke med jeg kan undvære sub, men den skal bare lige flyttes lidt (skal den nødvendigvis "pege" hen mod én?) Smider lige et link til opsætningen, hvis det kan hjælpe (vil gerne smide sub'en over ved siden af sofa'en hvor "hunden" ligger) http://nauzeas.homepage.dk/setup.jpg
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej jeg bruger ikke biamp/biwire.. men jeg har 2 * 2,5 til hver højtaler jeg kender ikke 205 .. men jeg mener afløseren er 505.. men har selv et sæt 520 det er 2 nr større den dem du har der .. men jeg vil da tro at dine spiller oki .. men nu men 1230 .. hvad jeg har fået at vide om dem .. er der stor forskel fra den så op til 1530 .. hvis der er lige så stor forskel fra1530 til 1550,, så vil du bliver vildt over rasket over lyden på 1550
nåå så du er ude efter noget brugt .. hvad vil du give for en sæt 1550 .. for jeg over vejer ar bygge nogle andre selv .. da jeg gå lidt for meget op i hvordan lyden er ..
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal ihvertfald være billige  ... næste krav hedder kirsebær finish, nævnte jeg billige  og sidst, ikke langt fra Næstved. Ej, skal kun slippe 1750.- for de 1230'ere...Så da jeg lige pt ikke kan ofre det vilde er dine 1550 desværre udenfor "rækkevidde", men lækre er de sgu') Og jo 505 er afløseren til mine 205'ere. Har du erfaring med at vende sub'en "væk" fra lytteposition? ..... kunne selvfølgelig selv prøve, men mine kabler kan ikke nå
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken sub har du ... jeg kan forstå at du ikke går vildt meget op i lyden .. hehe .. hvilken sub har du ..???
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en gammel Pioneer S-W110S-K
Og går da lidt op i lyd, men tilpasset min økonomi.... eller hvad mener du?
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sku svært at sige.. da jeg ikke selv har købe min sub.. jeg har selv bygget den da jeg mener at der skal for mange penge til at få en som lyden nogen lunde.. man har du en smule forstand på at slå en kasse sammen er der penge at hente der .. men det vil konen nok ikke lige have til at stå i stuen .. hehe.. men jeg vil sige at den skal stå imellem din e front højtaler .. for at støtte dem lidt i dybten .. er det er 8 eller 10" enhed der er i den
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun en 8" og pt står den imellem "fronterne".... ved ikke om du så billedet? http://nauzeas.homepage.dk/setup.jpg ..... men vil gerne smide den over hvor "hunden" ligger hvis jeg skal ha' et par højttalere til gulvet. ..... Og nej ... den må ikke fylde meget, allerhelst skal det hele være usynligt hvis man spørger fruen  .... fik allernådigst lov til at smide center på tv bordet istedet for hylden over recieveren
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hvad har du at gøre med .. men hensyn til penge .. .. for som det står nu .. så vil jeg sige du skal købe dig 520 som jeg har og en sub til dem .. så er du godt op at køre .. så gøre du også fruen glad . for så er der kun en sub som står på gulvet.. så får du oki lyd ud af det
|
| Til top |
|
| |