|
Jeg har både haft NAD 216 og C270, jeg ville helt klart gå efter C270 da NAD har fået mere spræl i denne model igen i forhold til 216, og den har flere ting som gør den et bedre køb.
NAD C270 er væsenligt mere højtspillende end 216 hvis det er det man går efter da den har en noget større dynamisk effekt (spids effekt), den har flere ting som gør at den kunne være et bedre køb, den har feks. til 2-sæt højtalere hvis man kan bruge det til noget (mange kan), den har en 12v trigger for noget auto tænd/sluk med det nyere NAD, den har noget fixed og variable input som gør at den måske er lettere at tilpasse med andet grej.
Jeg må sige at jeg har svært ved at forstå det kraftoverskud der skulle være i en NAD 216, den spiller rimeligt godt og driver det godt med de watt den har og ikke mere.
Jeg forstår ikke folk altid går efter denne 216 iforhold til C270, C270 den er nyere/kraftigere/ og kan arbejde sammen med det nye NAD idag med den trigger.
Og så er det ikke helt rigtigt at en NAD 208 altid er ældre end NAD 218, begge modeller blev solgt i vinteren 1996, til lidt ind i 1997, så hvis du er uheldig kan du faktisk godt få en NAD 218 der er ældre end NAD 208.
|